    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Date: Fri, 25 Dec 2020 19:18:35 +0100

    W dniu 25.12.2020 o 18:50, _Master_ pisze:
    > Ja gdybym rządził nie ściemniałbym i przygotowywał się na ocieplenie
    > klimatu a nie z nim walczył jak z wiatrakami ;-)
    >
    > A w kwestii plastiku...
    >
    > Przez ostatnie 20 lat można było spokojnie opracować i wdrożyć standardy
    > opakowań przyjaznych dla środowiska.
    >
    > Nie byłoby to w sumie droższe niż nieudolny "przemysł śmieciowy"
    >
    > Do tego takie ABSURDY że taniej wysłać do Chin czy teraz mniejszych
    > krajów niż u siebie przetworzyć.

    nie, to nie są absurdy rządu. jeśli gdzieś tam można cokolwiek taniej
    wyprodukować niż tutaj, to zawsze będziemy kupowali tańsze. "tam" moze
    być taniej o cenę transportu - nie więcej. Jak to się dzieje ze "tam"
    jest taniej? część winy ponosi tamtejszy system oparty częściowo na
    wyzysku, a część nasz system, oparty na finansowaniu nierobów,
    urzędników, polityków. To my wybieramy ten system, bo nie zastanawiamy
    się jakie są tego konsekwencje.
    ToMasz