eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochód do lasuRe: samochód do lasu
  • Data: 2014-01-29 11:53:16
    Temat: Re: samochód do lasu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-01-29 10:34, Ariusz pisze:
    > W dniu 29.01.2014, 09:57, Hinek pisze:
    >> Użytkownik "Ariusz" napisał
    >>>
    >>> Za wiki: oznaczenie w sposób przybliżony ilość od trzech do
    >>> dziewięciu...
    >>>
    >>> I średnia z tego była by dla mnie idealna
    >>>
    >>>
    >> Za 6 tys. zł pozostaje tylko krótki Samurai z plandeką.
    >> Do tego 1-2 tys na remont. Pewnie jednak nie o to chodzi.
    >> Auto które spełni twoje wymagania MUSI kosztować kilkanaście a
    >> nie kilka tysięcy zł. Postudiuj np. forum na stronie
    >> http://www.rajdy4x4.pl/
    >> Samochody w terenie się niszczą. Nie znaczy to jednak, że można kupić
    >> auto za parę tysięcy - bo nie będzie go szkoda. Za parę tysięcy kupisz
    >> szrota w
    >> którego będziesz musiał natychmiast włożyć drugie tyle.
    >> Offroad nie jest tani. Kupno auta - to tylko początek wielu wydatków :)
    >> Zdaj też sobie sprawę, że auto terenowe nie nadaje się do eksploatacji
    >> na co dzień. To co piszę - to nie jest teoretyczne pitolenie...
    >>
    >
    > Widzisz to nie do końca typowy offroad, ja nie muszę pchać się do rzeki,
    > czy rowu z wodą, która zaleje samochód po szyby, takie miejsca mogę
    > ominąć. Raczej chodzi mi o auto, którym bez problemu przejadę po
    > traktorowych koleinach, czasem po przeoranej przez dziki drodze, pokonam
    > jakiś rów, a najczęściej będzie to poruszanie się po nieodśnieżonych
    > leśnych drogach lub po zabłoconych polanach.
    > Jadąc leśną drogą często obwisłe gałęzie obijają się po aucie dlatego
    > nie zależy mi na wyglądzie zewnętrznym bo i tak sfatyguję samochód po
    > sezonie.
    >
    > Oczywiście jeżeli się da to chętnie wjadę na leśne bezdroża ale bez
    > przesady. Auto ni ma mi służyć do pokonywania celów, a jako pojazd,
    > który dowiezie mnie w miarę blisko do określonego celu.
    >
    > Do codziennej jazdy mam samochód. Oczywiście chętnie bym samochodem
    > jeździł do pracy by zaraz po niej jechać prosto w las. Ale do pracy mam
    > raptem 6 km więc to nie jest problem.
    >
    >

    Jeszcze jedno:
    Off-road to pojęcie dość szerokie.
    Mieści się tu zarówno samochód przeprawowy, jak i wyprawowy, mieszczą
    się też i "bestie" do pokonywania terenu skalistego czy błotnego, i
    buggy do szybkich rajdów piaszczystych - np. mało znany Land Rover Tomcat.

    Jeśli chodzi o napędy, to też trzeba odróżnić stały napęd 4x4 (z
    centralnym dyferencjałem), czyli np. Land/Range Rovery, Mitsubishi ze
    skrzynią SS (nie ES), niektóre Toyoty LC, Mercedesy G (W143 i chyba też
    W141), Subaru (ale to SUV-y), itd.
    Drugi gatunek: napędy dołączane - Mitsubishi ze skrzyniami ES, Nissany, itd.

    Napędy dołączane mogą być mechanicznie, lub samoczynnie - jakieś wiskozy
    (w lekkich i SUV), torseny, itp.

    Im więcej zainwestujesz "na starcie", tym mniej kłopotów później.

    Jeszcze moja propozycja do pozostałych już wymienionych:
    Mitsubishi Pajero I lub jego "bliźniak" - Hyundai Galloper, albo Pajero
    II - oba występowały też w "krótkiej" budzie.

    Uwaga: Pajero III to już SUV, zaś Pajero Sport do inne opakowanie dla
    Pajero L200 - nie ma stałego napędu.

    Jeśli jeździsz po lesie sam, to pomyśl o wyciągarce lub przynajmniej o
    kotwicach pasowych.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: