-
Data: 2014-01-29 11:53:16
Temat: Re: samochód do lasu
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-01-29 10:34, Ariusz pisze:
> W dniu 29.01.2014, 09:57, Hinek pisze:
>> Użytkownik "Ariusz" napisał
>>>
>>> Za wiki: oznaczenie w sposób przybliżony ilość od trzech do
>>> dziewięciu...
>>>
>>> I średnia z tego była by dla mnie idealna
>>>
>>>
>> Za 6 tys. zł pozostaje tylko krótki Samurai z plandeką.
>> Do tego 1-2 tys na remont. Pewnie jednak nie o to chodzi.
>> Auto które spełni twoje wymagania MUSI kosztować kilkanaście a
>> nie kilka tysięcy zł. Postudiuj np. forum na stronie
>> http://www.rajdy4x4.pl/
>> Samochody w terenie się niszczą. Nie znaczy to jednak, że można kupić
>> auto za parę tysięcy - bo nie będzie go szkoda. Za parę tysięcy kupisz
>> szrota w
>> którego będziesz musiał natychmiast włożyć drugie tyle.
>> Offroad nie jest tani. Kupno auta - to tylko początek wielu wydatków :)
>> Zdaj też sobie sprawę, że auto terenowe nie nadaje się do eksploatacji
>> na co dzień. To co piszę - to nie jest teoretyczne pitolenie...
>>
>
> Widzisz to nie do końca typowy offroad, ja nie muszę pchać się do rzeki,
> czy rowu z wodą, która zaleje samochód po szyby, takie miejsca mogę
> ominąć. Raczej chodzi mi o auto, którym bez problemu przejadę po
> traktorowych koleinach, czasem po przeoranej przez dziki drodze, pokonam
> jakiś rów, a najczęściej będzie to poruszanie się po nieodśnieżonych
> leśnych drogach lub po zabłoconych polanach.
> Jadąc leśną drogą często obwisłe gałęzie obijają się po aucie dlatego
> nie zależy mi na wyglądzie zewnętrznym bo i tak sfatyguję samochód po
> sezonie.
>
> Oczywiście jeżeli się da to chętnie wjadę na leśne bezdroża ale bez
> przesady. Auto ni ma mi służyć do pokonywania celów, a jako pojazd,
> który dowiezie mnie w miarę blisko do określonego celu.
>
> Do codziennej jazdy mam samochód. Oczywiście chętnie bym samochodem
> jeździł do pracy by zaraz po niej jechać prosto w las. Ale do pracy mam
> raptem 6 km więc to nie jest problem.
>
>
Jeszcze jedno:
Off-road to pojęcie dość szerokie.
Mieści się tu zarówno samochód przeprawowy, jak i wyprawowy, mieszczą
się też i "bestie" do pokonywania terenu skalistego czy błotnego, i
buggy do szybkich rajdów piaszczystych - np. mało znany Land Rover Tomcat.
Jeśli chodzi o napędy, to też trzeba odróżnić stały napęd 4x4 (z
centralnym dyferencjałem), czyli np. Land/Range Rovery, Mitsubishi ze
skrzynią SS (nie ES), niektóre Toyoty LC, Mercedesy G (W143 i chyba też
W141), Subaru (ale to SUV-y), itd.
Drugi gatunek: napędy dołączane - Mitsubishi ze skrzyniami ES, Nissany, itd.
Napędy dołączane mogą być mechanicznie, lub samoczynnie - jakieś wiskozy
(w lekkich i SUV), torseny, itp.
Im więcej zainwestujesz "na starcie", tym mniej kłopotów później.
Jeszcze moja propozycja do pozostałych już wymienionych:
Mitsubishi Pajero I lub jego "bliźniak" - Hyundai Galloper, albo Pajero
II - oba występowały też w "krótkiej" budzie.
Uwaga: Pajero III to już SUV, zaś Pajero Sport do inne opakowanie dla
Pajero L200 - nie ma stałego napędu.
Jeśli jeździsz po lesie sam, to pomyśl o wyciągarce lub przynajmniej o
kotwicach pasowych.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 15.06.15 12:51 k...@g...com
- 15.06.15 18:37 Cavallino
- 16.06.15 00:07 Yeti Siedzinski
- 16.06.15 14:21 albercik
- 16.06.15 19:34 Cavallino
- 17.06.15 11:52 Hinek
- 17.06.15 12:41 yabba
- 19.06.15 01:27 Yeti Siedzinski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=