  • 1. Data: 2009-09-03 11:09:20
    Temat: rs232 bez użycia lini Rxd?
    Od: "news.onet.pl" <p...@o...pl>

    Witam.
    Jest urządzenie podłączone do portu rs232 w starym laptopie.
    Wymiana danych jest w dwóch kierunkach, lecz wykorzystywane piny w obu
    wtyczkach to : TXD, CTS, RTS, DTR i gnd. Jak to działa???
    W jaki sposob laptop czy urządzenie odbiera dane? Czy jest to jakiś wariant
    transmisji synchronicznej czy jakieś "zwariowane" rozwiazanie nie trzymajace
    się żadnych standardów.
    Zauwazyłem, że na kilku z tych linii dane lecą non stop, ale nie mam
    pewnosci bo monitoring robiłem na porcie asychronicznym więc czytałem
    zapewne bzdury.

    Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim. Jesli tak proszę o pomoc w
    wyjasnieniu lub wskazówki jak to rozgryźć.
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2009-09-03 14:09:32
    Temat: Re: rs232 bez użycia lini Rxd?
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > wtyczkach to : TXD, CTS, RTS, DTR i gnd. Jak to działa???

    Zaraz, to TXD jest w obu polaczone?, czyli idzie TXD<>TXD?
    Bo moze 2-kierunkowosc polega na zglaszaniu, ze 1 urzadzenie moze
    odbierac nastepne dane.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2009-09-03 16:00:15
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zaraz, to TXD jest w obu polaczone?, czyli idzie TXD<>TXD?

    Dwukierunkowość może też wynikać z pomylenia pinologii :)

    e.

  • 4. Data: 2009-09-03 17:10:27
    Od: "news.onet.pl" <p...@o...pl>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> napisał w
    wiadomości news:h7op3k$hmi$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dwukierunkowość może też wynikać z pomylenia pinologii :)

    od strony komputera tylko TXD, CTS, RTS, DTR są obsadzone, z czego
    tylko CTS jest linia wejsciową.
    Czy jest mozliwe by tą linia czytać coś?

    Piotrek

  • 5. Data: 2009-09-03 17:49:03
    Temat: Re: rs232 bez u?ycia lini Rxd?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    > od strony komputera tylko TXD, CTS, RTS, DTR s? obsadzone, z czego
    > tylko CTS jest linia wejsciow?.
    > Czy jest mozliwe by t? linia czytaae co??

    Pamiętam gdzies koło 1999 jak rozbieralem czujnik temperatury na A/C
    podpiety pod XT (czyli wtedy zabytek). Ktoś wykorzystał RS232 jako ...
    protokół synchroniczny i wprowadzał bity z rejestru przez linie która
    była w programie czytana recznie, nie pamiętam już którą. A musiał tak
    zrobic, bo na LPT byly jakieś przekaźniki ;)

    Stary sprzet naprawdę był robiony partyzancko.

  • 6. Data: 2009-09-04 07:31:19
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "news.onet.pl" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >>

    > od strony komputera tylko TXD, CTS, RTS, DTR są obsadzone, z czego
    > tylko CTS jest linia wejsciową.
    > Czy jest mozliwe by tą linia czytać coś?

    Możliwe, choć wydaje się mało prawdopodobne.
    P.G.

  • 7. Data: 2009-09-04 09:05:11
    Od: "news.onet.pl" <p...@o...pl>

> [...]
    > zrobic, bo na LPT byly jakieś przekaźniki ;)
    >
    > Stary sprzet naprawdę był robiony partyzancko.

    To jest łagodne określenie :-))
    Z niechęcią wezmę to pod monitor stanów logicznych ew. pod
    oscyloskop. Co mnie niepokoi to udział 4 linii w tej transmisji, a na każdej
    coś
    leci.
    Dzięki za odpowiedzi.
    Pasjonuące to nie jest, ale jak dojdę do jakiś wniosków to napisze.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 8. Data: 2009-09-04 12:05:20
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    taki system działania uzywa modem BAYCOM do Packet Radio

    http://www.qsl.net/iz7ath/web/03_digital/02_modem/en
    glish/pag01_eng.htm

    czyli nie jest to wynalazek

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 9. Data: 2009-09-04 18:53:18
    Od: "news.onet.pl" <p...@o...pl>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    > taki system działania uzywa modem BAYCOM do Packet Radio
    >
    > http://www.qsl.net/iz7ath/web/03_digital/02_modem/en
    glish/pag01_eng.htm

    ale numer
    Dzięki!!!