  • 1. Data: 2009-09-03 10:46:21
    Temat: Szczypce do zaciskania terminali
    Od: Saper/nolin11 <n...@g...com>

    Witam,

    Szukam zaciskarki (praski? - czy jak to zwać...) do terminali które są w
    TME pod symbolem NDR-T (
    http://www.tme.eu/terminal-zenski-do-wtyku-ndr-i-nsr
    /arts/pl/a12/nsr-01.html )
    ,a u Maritex'u pod symbolem BLT-LF (
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/19 ).
    Inna nazwa tych terminali to chyba C-GRID 2.54mm...

    Znalazłem "HT-225" w wekton.pl (taniej) i w TME pod tym samym symbolem drożej.
    Czy te "HT-225" się nadadzą do zagniatania tych terminali BLT/NDR ? A może
    są jakieś inne szczypce do zaciskania tych terminali w zakresie cen
    hobbysty elektronika?

    --
    saper/nolin11

  • 2. Data: 2009-09-03 12:30:31
    Temat: Re: Szczypce do zaciskania terminali
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    )
> [...]
    > Czy te "HT-225" się nadadzą do zagniatania tych terminali BLT/NDR ? A może
    > są jakieś inne szczypce do zaciskania tych terminali w zakresie cen

    Ja zaciskam HT-213
    np. :
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/2
    03/pid/3303/page/1/backu
    rl

  • 3. Data: 2009-09-03 17:07:58
    Od: Saper/nolin11 <n...@g...com>

    W dniu 2009-09-03 14:30, henry1 pisze:
    > Użytkownik "Saper/nolin11"<n...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]

    I jak nimi wychodzi? Trzeba poprawiać?

    --
    saper/nolin11

  • 4. Data: 2009-09-03 20:41:38
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/2
    03/pid/3303/page/1/backu

    > I jak nimi wychodzi? Trzeba poprawiać?
    >

    > --
    > saper/nolin11

    Wychodzi całkiem ładnie tak jak fabrycznie zaciskane.
    Poćwiczysz na paru sztukach i będzie OK.

    Pzdr

  • 5. Data: 2009-09-03 21:57:45
    Od: Konop <k...@g...pl>

    henry1 pisze:
> [...]
    03/pid/3303/page/1/backu

    > Wychodzi całkiem ładnie tak jak fabrycznie zaciskane.
    > Poćwiczysz na paru sztukach i będzie OK.

    Mam podobną zaciskarkę (nie jestem w stanie po zdjęciu stwierdzić czy
    identyczną - może mam większę szczęki albo coś)... i w sumie wychodzi,
    ale żeby jak fabrycznie, to bym nie powiedział ;)... Tak jakby narzędzie
    to było dostosowane do ciut większych elementów. Te małe w sumie wkładam
    i zaciskam z każdej strony ;)... od zaciskania kombinerkami różni się to
    tym, że jest pewniejsze no i zawsze się mieści w plastikowej osłonie
    złącza, co przy użyciu kombinerek jest nie lada wyzwaniem...
    Dlatego zapytam - w jaki sposób ustawiasz narzędzie i końcówkę, żeby
    wyszło "jak z fabryki"?? :)...

    Swoją droga - ostatnio oglądałem "How it's made" - pokazywali jakieś
    AGD, chyba suszarki... i był na chwilę rzut na linię produkującą wiązki
    kablowe... jechały kabelki razem, ciach, do zaciskary, jedno uderzenie i
    wszystkie mają konektorki... i tak co krótką chwilę - kolejna wiązka -
    normalnie tak im tego pozazdrościłem, że szok ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 6. Data: 2009-09-04 09:06:46
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszystkie mają konektorki... i tak co krótką chwilę - kolejna wiązka -
    > normalnie tak im tego pozazdrościłem, że szok ;)...

    Trzeba obejżeć wnętrze szczęk zaciskających. Jest tam wypustka, która zawija
    do wnętrza skrzydełka zaciskane na odizolowanej części przewodu.
    Z przewodu usunąć ok.3mm izolacji.Wsunąć przewód tak aby nie wystawał
    zbytnio poza skrzydełka zaciskające.Przy pomocy pensety lub wąskich
    szczypiec
    lekko ścisnąć aby przewód sie nie wysuwał. Następnie wsadzić końcówkę z
    przewodem w zaciskarkę tak aby skrzydełka zaciskające odizolowaną część
    przewodu były skierowane na tą część szczęk z wypustką. Ścisnąć uważając
    aby przewód się nie przesunął. Można poprawić zaciśnięcie przesuwając
    zaciskarkę minimalnie w kierunku przewodu (poprawia zacisk wokół izolacji
    na przewodzie. Używam pierszego elementu zaciskającego.

    Pzdr

  • 7. Data: 2009-09-10 15:50:35
    Od: "Piotr Laskowski" <p...@p...wp.pl>

> [...]
    > większych elementów. Te małe w sumie wkładam i zaciskam z każdej strony ;)

    Ja też mam HT-202B z Maritexu a później kupiłem jeszcze jedno podobne
    (http://www.tme.eu/narzedzie-do-zaciskania-koncowek-
    nieizolowanych/arts/pl/narzedzia2/narz242.html)
    ale to jest gorsze, bo ma większe szczęki - nie dociska do końca.
    Zauważyłem że dużo zalezy od grubości przewodu. Na cienkim przewodzie
    (0,124mm2 z Technokabla) blaszka jest słabo dociśnięta. Dla pewności na
    koniec po zaciśnięciu zakraplam jeszcze odrobiną cyny, bo na samym
    zaciśnięciu nie mogę polegać. Kiedyś zacisnałem na grubszym przewodzie i
    było wyraźnie lepiej.
    Sam chętnie kupiłbym zaciskarkę dającą pewne połączenia na moim przewodzie,
    nawet jeżeli była by droższa.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 8. Data: 2009-09-10 19:36:31
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Laskowski" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > było wyraźnie lepiej.
    > Sam chętnie kupiłbym zaciskarkę dającą pewne połączenia na moim

    Jak masz cienkie przewody to po prostu odizoluj ciut więcej i tą odizolowaną
    część złóż podwójnie i na tym zaciakaj . Sprawdzone działa.
    Pzdr