  • 11. Data: 2011-03-18 14:27:13
    Temat: Re: router WiFi - po co na płytce mała antenka?
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-18 15:26, Aha pisze:

    > Mozesz dolutowac druga antene ale po co ? Zasiegu to nie zwiekszy,
    > zamiast tej co jest wstaw jakas 5dBi i bedzie lepiej.
    >
    > Pozatym w trybie diversity sila sygnalu spada o 20-30%.

    Aha zeby nie lutowac kup antene z koncowka UF'l albo przejsciowke UF'l
    RSMA np.

  • 12. Data: 2011-03-18 14:36:42
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 18-03-2011 o 15:27:13 Aha <t...@s...com> napisał(a):

    > Aha zeby nie lutowac kup antene z koncowka UF'l albo przejsciowke UF'l
    > RSMA np.

    dzięki - na taką radę czekałem. Nie będę kombinował z dokładaniem.
    Spróbuję dziś kupić pigtail U.FL_RP-SMA i do niego jakąś większą antenę.
    Jest może jakiś nieinwazyjny sposób na sprawdzenie czy antena nie składa
    się tylko z plastiku? Trafiłem na film, który otworzył mi oczy na to co
    znajduje się chińskiej antenie:
    http://www.metacafe.com/watch/837885/wifi_antenna_ha
    ck/

    PZDR
    Shaman

  • 13. Data: 2011-03-18 14:39:48
    Od: Aha <t...@s...com>

    Trafiłem na film, który otworzył mi oczy na to co
> [...]

    To dobrze ze ci otworzyl bo wlasnie tak sa zbudowane anteny bez roznicy
    czy to chinska czy polska.
    Na allegro masz podobne patyki od 2-8dBi

  • 14. Data: 2011-03-18 14:41:12
    Od: Aha <t...@s...com>

    http://www.dxzone.com/catalog/Antennas/WiFi/

  • 15. Data: 2011-03-18 14:54:10
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 18-03-2011 o 15:39:48 Aha <t...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > czy to chinska czy polska.
    > Na allegro masz podobne patyki od 2-8dBi

    Na allegro niektórzy chwalą się, że sprzedają prawdziwe anteny, nie mające
    w środku jedynie kawałka spinacza. Tylko jak to sprawdzić. W każdym razie
    jeśli uda mi się dzisiaj kupić coś taniego, to rozbiorę i sam sprawdzę czy
    fake. W razie czego postąpię jak na przytoczonym filmiku i zrobię
    samoróbkę.
    --
    PZDR
    Shaman

  • 16. Data: 2011-03-19 11:35:31
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik Shaman napisał:

> [...]
    > każdym razie jeśli uda mi się dzisiaj kupić coś taniego, to rozbiorę i
    > sam sprawdzę czy fake. W razie czego postąpię jak na przytoczonym

    Jak jest zbudowana "prawdziwa antena"?
    Konstrukcja z filmiku jest najnormalniejszą w świecie anteną dookólną,
    jest prawidłowa, skuteczna i słuszna, gdyby tam był sam drut bez cewki
    (to ta część spiralna) również byłaby to prawidłowa antena. Jeśli
    szukasz anten o większym zysku idź w kierunku anten kierunkowych.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 17. Data: 2011-03-19 12:57:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Mar 2011 11:35:31 +0000, AlexY wrote:

> [...]
    >jest prawidłowa, skuteczna i słuszna, gdyby tam był sam drut bez cewki
    >(to ta część spiralna) również byłaby to prawidłowa antena.

    No wlasnie - cwierc fali na 2.4GHz to jest 31mm.
    Kawalek spinacza radzilby sobie swietnie, szczegolnia jakby byl
    miedziowany.

    Wiec po co tam ta cewka ? Skracanie nie ma przeciez sensu.

    J.

  • 18. Data: 2011-03-19 15:48:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Mar 2011 15:49:15 +0000, AlexY wrote:

    >Srebrzanka rządzi :)

    Srebrzanki jakos od dawna nikt nie uzywa, widac kiepska jest :-)

    >Nie jestem biegły w projektowaniu RF ale czy cewka nie wydłuża
    >elektrycznie (skraca fizycznie, chyba to miałeś na myśli)? Może to

    To mialem na mysli, ale przeciez nie przy 3 cm :-)

    >miałoby być pół albo 5/8 fali? Tylko gdzie są przeciwwagi się pytam.

    Przylaczam sie do pytania.

    J.

  • 19. Data: 2011-03-19 15:49:15
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik J.F. napisał:
    [..]
    > No wlasnie - cwierc fali na 2.4GHz to jest 31mm.
    > Kawalek spinacza radzilby sobie swietnie, szczegolnia jakby byl
    > miedziowany.

    Srebrzanka rządzi :)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rezystywność

  • 20. Data: 2011-03-20 17:04:35
    Od: Aha <t...@s...com>

    > To mialem na mysli, ale przeciez nie przy 3 cm :-)

    > Przylaczam sie do pytania.
    >
    > J.

    Przypomne tylko ze to sa mikrofale i konstrukcje anten troche roznia sie
    od standardowych patykow z przeciwagami.