  • Data: 2015-05-12 18:43:20
    Temat: Re: rondo
    Od: "Stefik" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:20150512163757.7810d1dc16b3412007171050@tlen.pl
    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:

    > C-12 nie ma tutaj znaczenia, bo obydwaj równocześnie wjeżdżali na skrzyżowanie,
    > lub obydwaj dopiero co równocześnie wjechali na skrzyżowanie.
    > C-12 określa pierwszeństwo, ale tylko jadącego na rondzie w stosunku
    > do wjeżdżającego na rondo.

    > Widzisz Twoja teoria, którą lansuje również Myjk leci na pysk, w momencie kiedy
    "rondo" powiększymy i się okaże, że wjazd
    > od zjazdu oddalony jest o np. 30 metrów.

    Gdyby tam była odlegość np. 30 metrów to wtedy nie było by znaku F-10,
    bo taki znak mógłby wprowadzać w błąd, bo pasy dla różnych kierunków by się
    wzajemnie nakładały. Natomiast w naszym przypadku one nie nakładają się tylko
    wzajemnie
    przecinają.

    > Natomiast to o czym ja mówie działa niezależnie od tego jak to skrzyzowanie
    oznaczone C12 wygląda
    > i jaką ma średnicę.

    > Zasada jest taka, wjechałeś na obwiednię, to stosujesz się do pasów na niej
    wymalowanych, nie ma znaczenia któredy wjechałeś, nie
    > ma znaczenia kiedy, jeśli znajdujesz się na obwiedni obowiązują Cię pasy którymi
    się poruszasz.
    > szerszeń

    Czyli wjezdżają dwaj na skrzyżowanie z ulicy podporządkowanej, jeden prawym pasem,
    drugi lewym
    pasem i ten z lewego pasa wali tego na prawym bezkarnie, bo akurat w tym momencie
    przejeżdżał
    przez poprzeczny pas ulicy głównej, więc wg ciebie miał pierwszeństwo,
    a ten prawy jeszcze nie zdążył wjechać na główną, ale za moment by tam był.
    Do tego prowadzi twoja teoria.
    Pierwszeństwo na skrzyżowaniu nie ustala się na podstawie tego kto
    znajdzie się pierwszy na pasie przecinającym. Trzeba brać pod uwagę kto skąd jedzie i
    w jakim
    kierunku.