  • 1. Data: 2012-12-06 19:12:00
    Temat: roczny akumulator
    Od: Imiglikos <f...@g...com>

    Czy to możliwe że aku kupione rok temu we wrześniu - Centra CC440 nadaje się już na
    śmietnik? Nie mam jak sprawdzić napięcia ale jak auto (starsza Xsara) postoi obecnie
    chociaż dobę w temp -2 to rozrusznik ledwo daje radę aby odpalić samochód. Na ciepłym
    silniku pali na dotyk (wystarczy że przejedzie jakiś kilometr). Czyściłem klemy (i
    tak były czyste) i dalej to samo. Będę jechał do elektryka żeby sprawdzić czy gdzieś
    prąd nie ucieka ale jestem ciekaw opinii.

    Pozdr.

  • 2. Data: 2012-12-06 19:13:20
    Temat: Re: roczny akumulator
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-06 19:12, Imiglikos pisze:
> [...]
    tak były czyste) i dalej to samo. Będę jechał do elektryka żeby sprawdzić czy gdzieś
    prąd nie ucieka ale jestem ciekaw opinii.

    A nie uprawiasz jazdy w stylu odpalamy jedziemy 5km gasimy i za 8h powrót?

    Lewis

  • 3. Data: 2012-12-06 19:22:11
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    Użytkownik "Imiglikos" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Pytanie w jaki sposob eksploatujesz ten akumulator ? Wyglada na stale niedoladowany,
    juz zasiarczony.
    Doladuj go odpowiednim sprzetem najlepiej w taki sposob i wtedy sprawdz jak szybko
    traci pojemnosc:
    http://images.budujesz.pl/full/45929_1_f.jpg

    sz

  • 4. Data: 2012-12-06 19:27:00
    Od: <8...@9...192700.invalid> (Tom N)

    szufla w

    > Doladuj go odpowiednim sprzetem najlepiej w taki sposob i wtedy sprawdz jak szybko
    > traci pojemnosc:
    > http://images.budujesz.pl/full/45929_1_f.jpg

    Ile kosztuje odpowiedni sprzęt, ewentualnie usługa doładowania odpowiednim
    sprzętem?

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2012-12-06 19:36:30
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2012-12-06 19:27, (Tom N) pisze:
    > Ile kosztuje odpowiedni sprzęt, ewentualnie usługa doładowania odpowiednim
    > sprzętem?

    http://www.ceneo.pl/14485104

    Mam i polecam. Zarówno do motocykla i samochodu. Do tego w zestawie ma
    kabelek do podłączenia na stałe do auta (wystaje specjalna wtyczka z
    zaślepką) i nie trzeba męczyć się z krokodylkami.

    Ja kupowałem tutaj:
    http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl

    zamawiałem telefonicznie i wydębiłem taki kabelek gratis:

    http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/ctek-comfort
    -indicator-eyelet-m8-wskaznik-naladowania-p-5.html

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 6. Data: 2012-12-06 19:41:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-06 19:13, Lewis pisze:

    > A nie uprawiasz jazdy w stylu odpalamy jedziemy 5km gasimy i za 8h powrót?

    Znaczy tak nie wolno? Tak eksploatowany (albo i gorzej) żonkowy
    dupowóz traci akumulator po 5-7 latach (tak, jest od nowości i ma
    3 akumulator). Czasem się trafi dłuższa jazda...

  • 7. Data: 2012-12-06 19:44:52
    Od: Imiglikos <f...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 grudnia 2012 19:13:20 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:

    > A nie uprawiasz jazdy w stylu odpalamy jedziemy 5km gasimy i za 8h powr�t?

    Uprawiam, jeżdżę po mieście (10-15km kilka razy w tygodniu). Dłuższe trasy (ok.
    150km) raz na parę miesięcy.

    Czy to oznacza, że osoby jeżdżące tylko po mieście, np. do pracy (<10km) muszą co rok
    kupować akumulator? Traci się w ten sposób gwarancję?

    On już jest do wyrzucenia (ładowanie prostownikiem nic nie da na dłuższą metę)?

  • 8. Data: 2012-12-06 19:45:43
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-06 19:41, Artur Maśląg pisze:

    > Znaczy tak nie wolno? Tak eksploatowany (albo i gorzej) żonkowy
    > dupowóz traci akumulator po 5-7 latach (tak, jest od nowości i ma
    > 3 akumulator). Czasem się trafi dłuższa jazda...

    Wolno, ale wówczas warto chociaż z raz w tyg wyskoczyć gdzieś dalej,
    albo podładować prostownikiem.

    Lewis

  • 9. Data: 2012-12-06 19:47:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-06 19:27, (Tom N) pisze:
    > szufla w

    > Ile kosztuje odpowiedni sprzęt, ewentualnie usługa doładowania odpowiednim
    > sprzętem?

    Panie, do eksploatacji samochodu w mieście należy dokupić warsztat ze
    stosownym wyposażeniem oraz parasolkę.

  • 10. Data: 2012-12-06 19:51:52
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-06 19:45, Lewis pisze:

    > Wolno, ale wówczas warto chociaż z raz w tyg wyskoczyć gdzieś dalej,
    > albo podładować prostownikiem.

    ROTFL - raz w tygodniu? Ładować prostownikiem? Wyjaśnij mi po co,
    skoro jak napisałem, normalny akumulator wystarczał bez interwencji
    na 5-7 lat.