-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: roczny akumulator
Date: Fri, 07 Dec 2012 08:31:48 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 62
Message-ID: <k9s616$eig$1@node1.news.atman.pl>
References: <1...@g...com>
<k9qn8i$h46$1@node2.news.atman.pl>
<50c0e6d9$0$1298$65785112@news.neostrada.pl>
<k9qp59$2nm$1@node1.news.atman.pl>
<50c0e94f$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>
<k9qpnm$34s$1@node1.news.atman.pl>
<50c0f267$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
<k9qtn0$1si9$1@adenine.netfront.net>
<50c10281$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<k9r2cf$1ujl$1@adenine.netfront.net>
NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1354865510 14928 159.253.247.138 (7 Dec 2012 07:31:50
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Dec 2012 07:31:50 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
In-Reply-To: <k9r2cf$1ujl$1@adenine.netfront.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2475130
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-12-06 22:23, Ivam pisze:
> W dniu 2012-12-06 21:39, Artur Maśląg pisze:
>> Skoro wychodzi na plus, to w jakiś sposób akumulator zostanie
>> podładowany i powinno wystarczyć na kolejny rozruch.
>
> Wiesz, u mnie jest git, bo silnik mały, benzyna, alternator duży. Ale w
> przypadku diesli to już tak kolorowo nie zawsze jest. W sensie, że w zimie.
Znowu nie demonizujmy. Diesle z natury swojej posiadają też akumulatory
takiej pojemności, by im starczyło "siły" do rozruchu. Parę się
przewinęło :) Tylko trzeba te samochody (znaczy każde) utrzymywać
w poprawnym stanie technicznym. Jak się tego nie robi (co zdaje sie
nie jest wcale rzadkie) to i później problemy.
> Chodzi mi o to, że problem istnieje. W małej ilości samochodów, ale
> istnieje. Powiedzmy 1 - 5%.
Pewnie, że czasem coś się wydarzyć może, ale bez przesady. Nawet jak
patrzę po samochodach z graniami, cudami, stosem elektroniki. Rozruch
jest momentalny, później już normalna praca. No i 5 km do pracy :)
>> Eksploatacja
>> rabunkowa to wygoda - psucie się akumulatora jest czymś wręcz
>> naturalnym. Jak ktoś lubi, to zawsze może go zabierać do ciepłego
>> itd. No, ale to raczej dla wybranych ;)
>
> To jest tak samo jak np. z silnikiem. A wielu ludzi parkuje wjeżdżając
> przodem. Potem kiedy silnik ostygnie to bardziej skomplikowany manewr
> wyjeżdżania tyłem powoduje, że silnik bardziej się zużywa niż gdybyśmy
> na ciepłym zaparkowali tyłem, a na zimnym po prostu wyjechali.
No, ja parkuję tyłem, ale to dlatego, żeby później żona się zmieściła
swoim. To jest dla mnie racjonalna argumentacja ;)
> Ale nikt na to nie zwraca uwagi, bo to minimalne niszczenie silnika.
> Pomijalnie małe.
> Tak samo jak nie odkładanie stopy obok pedału sprzęgła, etc.
> Tak samo jak używanie akumulatora - po prostu używać, a nie dbać jakby
> to było zasilanie systemów podtrzymania życia na stacji kosmicznej.
O to to - zwyczajne używać. Telefon służy do dzwonienia, lodówka do
przechowywania żywności, a samochód do jazdy. Najlepiej wygodnej :)
> Racja, ale dbać też trzeba.
Pisałem na wstępie - im gorszy stan techniczny, tym bardziej się
odbija na całości.
> Zazwyczaj program odsiarczania pozwala ożywić aku na jakiś czas i
> odłożyć zakup na "za rok" ;)
Z dużą szansą na to, że padnie w najmniej oczekiwanej sytuacji.
> IMHO najgorsze dla akumulatora jest właśnie przeładowywanie, czyli
> padnięty regler, albo gówniany prostownik, który daje po prostu np. 5A i
> ma w przysłowiowej dupie, ze aku się gotuje od kilku godzin.
Przeładowanie może załatwić akumulator bardzo szybko, a czy jest
najgorsze? W tej kwestii nie mam zdania ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 07.12.12 08:54 J.F
- 07.12.12 09:13 Ukaniu
- 07.12.12 09:18 Ukaniu
- 07.12.12 09:21 RoMan Mandziejewicz
- 07.12.12 09:23 Artur Maśląg
- 07.12.12 09:24 tor
- 07.12.12 09:26 J.F
- 07.12.12 09:28 J.F
- 07.12.12 12:03 szufla
- 07.12.12 12:45 AZ
- 07.12.12 12:46 AZ
- 07.12.12 12:59 szufla
- 07.12.12 13:01 Michal Jankowski
- 07.12.12 13:05 Michal Jankowski
- 07.12.12 13:05 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo