  • Data: 2013-06-29 13:21:50
    Temat: Re: roboty pająki spamerzy
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > no zadam kolejne pytanie bez odpowiedzi...
    >
    > jak filtrować roboty pająki i głównie spamerów w logach i statystykach?
    > macie jakieś sprawdzone metody? u mnie spamerzy włażą po 100 razy
    > dziennie, jak ich przefiltrować?

    Mam na jednej ze swoich stron "pułapkę" na spamboty: część strony
    do której wiedzie ukryty link; na pośredniej stronie są metatagi
    noindex,nofollow , którego uczciwe boty przestrzegają; dalej są strony
    generowane w locie przez skrypt php i jeśli wejdzie w nie jakiś
    robot, to po wygenerowaniu dla niego 10-tej strony - jego IP jest
    dopisywane do listy, którą sprawdza główna strona (index.php) przy
    każdym wyświetleniu. Jeśli znajdzie IP na taj liście - odprawia
    goście z headerem "403 Access Forbidden". Można też dopisywać
    IP bezpośrednio do .htaccess "Access deny xxx.xxx.xxx.xxx"
    Ta 10 strona jest po to, żeby - jeśli jednak zaplątal się tam
    jakiś ciekawski ludzik - nie zablokować go, bo po kilku podobnych
    stronach człowiek już się zorientuje że nic ciekawego tam nie ma.

    Pozdr,
    --
    ŁK