-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!feed.new
s.qwest.net!mpls-nntp-02.inet.qwest.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.
com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostr
ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: rewolucja w OC
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5258070a$0$32689$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@b...poznan.pl>
<5258388c$0$29747$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<1...@b...poznan.pl>
<52585793$0$14834$65785112@news.neostrada.pl>
<l39ln1$pbh$6@dont-email.me> <68qbteorp04v$.1qf9phdi1ltnv.dlg@40tude.net>
<l3dgda$k85$3@dont-email.me> <x...@4...net>
<l3dmbd$k85$6@dont-email.me>
Date: Sun, 13 Oct 2013 11:13:30 +0200
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 59
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1381655600 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 14837 82.143.187.50:54821
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2507294
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 13 Oct 2013 08:41:17 +0000 (UTC), masti napisał(a):
> Dnia pięknego Sun, 13 Oct 2013 10:14:06 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
>> Bo stawek tak wprost ustala, ale ubezpieczyciel jeśli chce stawkę
>> bazową zmienić, to musi to umotywować nadzorowi, który się na to zgadza
>> albo nie.
>
> pokażesz podstawę tego twierdzenia?
Art. 8.
1. Taryfy oraz wysokość składek ubezpieczeniowych za ubezpieczenia
obowiązkowe ustala zakład ubezpieczeń.
[tak kogutku - zaklad, nie minister czy inny organ]
2. W każdym przypadku ustalenia taryfy składek za ubezpieczenia
obowiązkowe, o których mowa w art. 4 pkt 1-3, lub ich zmiany, zakład
ubezpieczeń przedstawia organowi nadzoru informacje o tych taryfach
oraz o podstawach ich ustalenia, w terminie 14 dni od dnia, w którym
najwcześniej możliwe było zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego
ze składką obliczoną na ich podstawie.
3. Informacja, o której mowa w ust. 2, powinna zawierać w
szczególności analizę szkodowości oraz kosztów obsługi ubezpieczenia
uzasadniającą wprowadzenie każdorazowej zmiany w taryfie.
>> Ograniczenie zwyżek/zniżek, to również silne uwiązanie ubezpieczyciela,
>> bo oznacza to że ubezpieczyciel jest uwiązany w taki sposób, że nie może
>> dać zbyt dobrych warunków części małoszkodowej, bo obniżając stawkę
>> bazową, staje się cenowo atrakcyjny dla grupy płacącj maksymalne zwyżki
>> której każdy ubezpieczyciel chciałby się pozbyć.
Ale zwyzki i znizki juz nie sa ograniczone.
Byl taki zapis, ale od wielu lat juz nie moge sie doszukac.
Poza tym nawet wtedy sie zaczely pojawiac ekstra bonusy - np dodatkowe
10% za kontynuacje ubezpieczenia ... bezszkodowego :-)
>> Tak czy owak ubezpieczyciel ma możliwość kalkulacji ryzyka tylko w
>> ograniczonym zakresie. Poza zakresem jest jest grupa tych z maksymalnymi
>> zniżkami którzy muszą się zrzucać na tych którzy mają zwyżki.
> od stawki bazowej dla konkretnego modelu samochodu.
> uważasz, że ograniczenie od +50% dla Bentleya do -70% dla malucha jest
> znaczące?
Ale fakt ze jak ubezpieczyciel ma jakiegos nagminnego "szkodnika", to
sie go pozbyc nie moze.
No chyba ze poprze analiza szkodowosci, z ktorej wynika ze powinien
podniesc skladke dla posiadaczy bmw model 530 urodzonych w 1991,
zamieszkalych w kodzie 00-123 :-)
A tak prawde mowiac - place 500 zl rocznie, ale jest jakas gwarancja
ze przez nastepne 10 lat nie spowoduje drobnej kolizji ?
Ktora latwo moze sie zakonczyc rachunkiem na 5000 zl. I to dotyczy
praktycznie kazdego.
No dobra, ja juz troche lat placilem bez wypadku, ale przeciez latwo
nabic rachunek wiekszy. Szczegolnie jak ubezpieczyciel zacznie dbac o
zadowolenie klienta :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.10.13 13:00 k...@g...com
- 13.10.13 13:04 masti
- 13.10.13 15:14 LEPEK
- 13.10.13 16:15 k...@g...com
- 13.10.13 16:16 masti
- 13.10.13 16:23 k...@g...com
- 13.10.13 16:28 masti
- 13.10.13 16:36 k...@g...com
- 13.10.13 17:00 Budzik
- 13.10.13 17:28 k...@g...com
- 13.10.13 18:51 John Kołalsky
- 13.10.13 19:55 LEPEK
- 13.10.13 20:00 Budzik
- 14.10.13 15:02 Jakub Witkowski
- 14.10.13 15:15 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=