  • 21. Data: 2009-05-17 21:37:58
    Temat: Re: rewolucja iphone...
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 17 May 2009 23:33:51 +0200, J.F. napisał(a):

    > Co nie zmienia faktu ze mogli uzycie dwoch palcow do pewnych celow
    > opatentowac.
    > Microsoft opatentowal uzycie dwuklika do uruchamiania aplikacji.

    niestety, to obrazuje całą bezdenną głupotę systemu patentów.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 22. Data: 2009-05-17 23:09:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 May 2009 22:37:58 +0100, Waldek Godel wrote:

    >niestety, to obrazuje całą bezdenną głupotę systemu patentów.

    Dlaczego ?
    Jesli bylo znane wczesniej, to patent sie skasuje, jesli wymyslil
    wygodny interfejs uzytkownika, to czemu nie opatentowac ?

    J.

  • 23. Data: 2009-05-18 07:44:53
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 18 May 2009 01:09:57 +0200, J.F. napisał(a):

    > Dlaczego ?
    > Jesli bylo znane wczesniej, to patent sie skasuje, jesli wymyslil
    > wygodny interfejs uzytkownika, to czemu nie opatentowac ?

    Ani Apple, ani Microsoft zbyt dużo nie wymyślili. Natomiast patentują jak
    najęte.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 24. Data: 2009-05-21 09:17:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisał w
    wiadomości news:guhcnk$26c$1@news.interia.pl...
    > "Piotr M" news:guhcf9$b2c$1@inews.gazeta.pl
    >
    > Może koledzy chodzi o ekranik dotykowych, z którym o wiele
    > wcześniej zaczęła
    > eksperymentować Nokia niż koncerniak z policyjnego państwa za
    > wielkiej wody
    > :)

    Mowisz ze lepszy wiekszy koncerniak, zza malej wody, z panstwa
    gdzie mandat za drobne przekroczenie predkosci moze wyniesc 100 tys
    $ ? :-)

    J.

  • 25. Data: 2009-05-23 08:03:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 May 2009 07:40:47 +0000 (UTC), Olgierd wrote:

    >Tu jest piękny patent: jak bawić się z kotem przy pomocy puszczania
    >laserowych zajączków:
    >http://www.patentstorm.us/patents/5443036.html

    Nie jestem pewien czy w Europie by przeszedl [nie jest to techniczne
    rozwiazanie], ale w sumie .. czemu nie ?

    Wymysliles stosowna maszynke do bawienia kota, produkujesz - czemu
    maja to dowolnie kopiowac ?

    J.

  • 26. Data: 2009-05-23 09:33:42
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    J.F. pisze:

    > Wymysliles stosowna maszynke do bawienia kota, produkujesz - czemu
    > maja to dowolnie kopiowac ?

    Ale to nie jest nawet maszynka. To jest jedynie bardzo mętny opis samego
    pomysłu zabawiania kota laserowym punkcikiem na ścianie.
    Gdyby to była jakaś pełna konstrukcja wraz z systemem sterowania,
    obudową i oprogramowaniem wewnętrznego mikrokontrolera wtedy nie miałbym
    najmniejszych zastrzeżeń. Inżynier (lub grupa) który coś takiego
    zaprojektował miałby prawo do ochrony swojego projektu.
    Niemniej roszczenie sobie praw do samego pomysłu to już przesada.
    Wymyślać nowe urządzenia w ten sposób potrafi każdy. Od dawna zajmują
    się tym pisarze science-fiction. W żaden sposób nie daje to praw
    wyłączności, gdy po jakimś czasie ktoś inny faktycznie takie urządzenie
    skonstruuje.

  • 27. Data: 2009-05-23 09:37:25
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 23 May 2009 10:03:31 +0200, J.F. napisał(a):

    > Wymysliles stosowna maszynke do bawienia kota, produkujesz - czemu
    > maja to dowolnie kopiowac ?

    Zły przykład. W tym przypadku:
    Wymyśliłeś maszynkę do bawienia kota. Wymyśliłeś również do niej stosowne
    sterowanie, ale to było tylko sterowanie maszynki do bawienia kota, więc
    nie wydawało ci się ważne.
    Za kilka lat przychodzi firma Apple i robi identyczne sterowanie do swojego
    telefonu po czym to patentuje.
    Od tego momentu ty i wszyscy inni którzy wpadli na podobne sterowanie będa
    musieli im płacić, albo płacić prawnikom za proces który unieważni ten
    bezsensowny patent.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 28. Data: 2009-05-23 11:30:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 May 2009 10:37:25 +0100, Waldek Godel wrote:

> [...]
    >Od tego momentu ty i wszyscy inni którzy wpadli na podobne sterowanie będa
    >musieli im płacić, albo płacić prawnikom za proces który unieważni ten

    Ale tylko do telefonu.

    No coz - kwestia zapisania patentu.
    Od tego tez sa fachowcy i tez swoje zarabiaja.

    A w koncu nie trzeba telefonu obslugiwac tak samo jak rewelacyjnej
    maszynki do pedzenia kota.

    J.

  • 29. Data: 2009-05-23 12:59:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 23 May 2009 13:30:50 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale tylko do telefonu.
    >
    > No coz - kwestia zapisania patentu.
    > Od tego tez sa fachowcy i tez swoje zarabiaja.

    No i to jest własnie przyczyna problemu - najwięcej na tym zarabiają
    prawnicy, finalnie z naszych kieszeni.
    O ile patentowanie rzeczywistych wynalazków i technologii jak najbardziej
    ma sens, to patentowanie rozwiązań programistycznych i interfejsu
    użytkownika jest nie tylko głupie, ale i szkodliwe.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 30. Data: 2009-05-23 13:31:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 May 2009 13:59:39 +0100, Waldek Godel wrote:

    >No i to jest własnie przyczyna problemu - najwięcej na tym zarabiają
    >prawnicy, finalnie z naszych kieszeni.

    no coz - jakby ludzie byli uczciwi a prawo proste, to by nie trzeba
    bylo prawnikow..

    >O ile patentowanie rzeczywistych wynalazków i technologii jak najbardziej
    >ma sens, to patentowanie rozwiązań programistycznych i interfejsu
    >użytkownika jest nie tylko głupie, ale i szkodliwe.

    Ale nad dobrym interfejsem uzytkownika trzeba troche pomyslec, wiec
    czemu nie czerpac z pomyslu zyskow ? W programach tez moze sie kryc
    wiele rzeczywistych wynalazkow.

    Prawdziwe ryzyko jest gdzie indziej - opatentuje sobie MS czy Apple
    "struktura pliku znamienna tym ze na poczatku sa bajty o wartosci
    5583h" .. a potem - innych plikow nasz system nie obsluguje ..

    No coz - trzeba wspolpracy UOKiK z UP, i odrzucac wnioski ktore maja
    znikoma wartosc wynalazcza.

    J.