  • 11. Data: 2010-06-04 09:12:28
    Temat: Re: rejestracja bez przegladu
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    W dniu 2010-06-04 08:26, ebi pisze:

    > Dla potwierdzenia. Jest dokładnie tak jak kolega napisał. Zadbaj o OC,
    > podatki a resztą zajmij się jak sprzęt będzie gotowy.
    Tak jak wcześniej napisano rejestracją się nie przejmuj bo za to nie ma
    sankcji, dopilnuj tylko ciągłości OC i jeżeli sprzęt jest wart więcej
    niż 1000PLN (wart w sensie jaką wartość przedstawia wg tabel używanych w
    US do wyceny a nie tego ile jest wpisane na umowie czy ile zapłaciłeś
    sprzedającemu) należy złożyć deklaracje PIT PCC w ciągu 14dni (chyba).
    Należnego podatku też nie musisz płacić od razu bo odsetki są w razie
    czego śmiesznie niskie (nigdzie nie dostaniesz tak nisko-oprocentowanego
    kredytu :) ). Ale za niezłożenie deklaracji PCC jest mandat skarbowy
    (minimalne to przeszło 200zł).

    moonraker
    Stara CZ i DRZ
    http://bikepics.com/members/moonraker/

  • 12. Data: 2010-06-04 19:30:10
    Od: "=Mich=" <m...@p...onet.pl>

    [...] a samochód
    > wyrejestrowałęm
    > z OC i sobie czeka na lepsze czasy, tak więc da się mieć i nie płacić nic.

    Co to znaczy "wyrejestrowałem z OC"?
    Nie płacić OC na samochód można w trzech przypadkach
    - sprzedać
    - zezłomować
    - "przerobić" na zabytek
    Jeżeli wypowiedziałeś OC na pojazd, który masz normalnie zarejestrowany, to
    pędź czym prędzej do jakiejś ubezpieczalni i ubezpiecz.
    Do tego mniej nadzieje, że UFG ciebie przeoczy i niedowali kary (za auto to
    chyba >2kzł)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-06-04 20:56:33
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Andziak" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do US, też trzeba zapłacić (jeśli dotyczy).
    >
    > Reasumując, ja bym odbudował sprzęta i dopiero rejestrował :)

    ja kupilem samochód w październiku. Zapłacilem pcc, załątwilem OC.
    Samochodu njie przerejestrowałem bo ... jakoś mi sie nie chce stać w kolejce
    w WK....

    Jedyna wada - trzeba wozić ze sobą umowe K-S

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 14. Data: 2010-06-04 21:09:25
    Od: "ErgoSum" <n...@n...pl>

[...]

    Cena na umowie 900zl (bo zdekompletowany), kompletny do odbudowy
    wart jest okolo 2.000,-
    wiec teoretycznie nie musze placic podatku, ale jak to zweryfikowac?
    Czy przy cenie ponizej 1tys mozna isc bezposrednio do WK i rejestrowac,
    czy trzeba zalatwiac jakies formalnosci w US i
    pytac ich o zgode na ta cene?

    Erg
    GS500

  • 15. Data: 2010-06-05 07:34:10
    Od: Perek <p...@g...com>

    ErgoSum pisze:

    > BTW - jak teraz jest z OC? Dlaczego ostrzegacie mnie zeby pieczolowicie
    > dopilnowac wszystkiego?
    > Czy nie jest tak ze OC wlasciciela z dowodu rejestracyjnego przechodzi teraz
    > na kupujacego i zachowana jest ciaglosc?
    > Czy OC trzeba przepisac jeszcze przed przerejestrowaniem sprzeta na siebie,
    > czy bezposrednio po zarejestrowaniu?
    > Na razie nie zrobilem jeszcze nic, a umowa mam sprzed tygodnia.

    W ubezpieczalni musisz zgłosić, że sprzęta kupiłeś, albo ubezpieczyć na
    siebie a polisę którą dostałeś od sprzedającego wypowiedzieć. Jak
    weteran ma 40 lat to możesz tylko wypowiedzieć i nie płacić nic, bo
    wtedy nie musi być ciągłości OC, chociaż OC za motor to jakieś 50-70 zl
    na rok także koszt śmieszny.

    Pozdrawiam.

  • 16. Data: 2010-06-06 00:13:54
    Od: "Gumis" <m...@g...pl>

    > Nie ma takiego przepisu, miedzy innymi wlasnie dlatego.

    Jest taki przepis, tylko nie ma nic na temat kary za jego nieprzestrzeganie
    :-)
    (obdzwonione w moim WK)

    ---
    Pozdrawiam Gumis>

  • 17. Data: 2010-06-06 08:47:54
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-06-06 02:13, Gumis pisze:

    > Jest taki przepis, tylko nie ma nic na temat kary za jego nieprzestrzeganie
    > :-)
    > (obdzwonione w moim WK)

    Dokladnie. W tym tygodniu pytalem osobiscie w WK. Kupujacy ma 30 dni na
    zawiadomienie swojego WK o nabyciu a ten odnotowuje to w Ksiazce
    Pojazdu, co jest tozsame z przerejestrowaniem (tak wiec wysylanie
    zawiadomienia listem, jak niektorzy kiedys sugerowali, jest bzdura).
    Kary za spoznienie nie ma.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 18. Data: 2010-06-06 20:13:15
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Kuczu <q...@g...com> wrote:

> [...]
    >Pojazdu, co jest tozsame z przerejestrowaniem (tak wiec wysylanie
    >zawiadomienia listem, jak niektorzy kiedys sugerowali, jest bzdura).

    Wesprzyjcie jeszcze te teorie stosownym przepisem;) Bo prawde rzeklszy
    nawet zdaje sie nie ma wymogu, zeby zawiadomienie bylo na papierze,
    sesemesem tez mozna (by sprobowac;)
    Mnie to sie kojarzy slawetna dyskusja o pord jednego naszego kolegi z
    drugim naszym kolega, w ktorej ow wspieral sie informacjami uzyskanymi
    na posterunku...;)
    Zreszta mie sie nie chce... jaka jest roznica miedzy powiadamianiem
    urzedu a przerejestrowaniem pojazdu to Ty wiesz a jak nie to sobie
    przeczytasz. Dla wnikliwych jest interpretacja z litery prawa a dla
    mniej wnikliwych starczy, ze i tak moga to miec w dupie;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 19. Data: 2010-06-07 04:44:25
    Od: ebi <e...@n...gazeta.pl>

    ErgoSum pisze:
> [...]
    > Czy przy cenie ponizej 1tys mozna isc bezposrednio do WK i rejestrowac,
    > czy trzeba zalatwiac jakies formalnosci w US i

    Lepiej mieć "interpretacje" swojego US. To jest popytać bezpośrednio u
    nich. Można też zapytać ile u nich stoi takie moto, zapłacić od takiej
    wartości podatek (2%?) i mieć spokoj z nimi (oczywiscie to jest placenie
    nieslusznej kasy, ale z naszymi urzedasami... ;) )

    pozdro

  • 20. Data: 2010-06-07 08:09:35
    Od: n...@s...com

    On Fri, 4 Jun 2010 23:09:25 +0200, "ErgoSum" <n...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    > Czy przy cenie ponizej 1tys mozna isc bezposrednio do WK i rejestrowac,
    > czy trzeba zalatwiac jakies formalnosci w US i

    Kogo chcesz pytac ?
    Jesli kupiles za 9 stowek to nie placisz podatku. Jesli przegiales z
    cena to US moze zapytac rzeczoznawce. Jesli jego cena bedzie sie
    znaczaco roznila z tym co zadeklarowales bedziesz musial zaplacic.
    Oczywiscie mozesz sie podeprzec swoja wycena.
    No chyba ze jestes oszustem skarbowym i zaplaciles wiecej, a chcesz
    oszukac skarb panstwa ;>
    Ale prawde mowiac to nie sadze zeby ktokolwiek robil problemy.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)