    From: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: regulacja silnika maszyny do szycia
    Date: Thu, 22 Apr 2010 14:46:25 +0200

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hqpfe5$p79$2@news.onet.pl...

    > Pisałem już - na omomierz jest OK, na nacisk reaguje, tylko mechanika się
    > rozsypała.

    > Mam w szufladzie stary ale sprawny regulator, tylko jakoś bez wzięcia
    > wszystkiego do ręki nie mogę sobie wyobrazić mechaniki do tego.

    Dokładnie tak jak piszesz, zasada działania niby trywialna ale to co
    wymyślili w tym "pedale" zbyt proste nie jest.
    W górnej części jest bolec, na którym trzyma się sprężyna i taka krzywka.
    Pamiętam że przy pełnym dociśnięciu rezystory są zwierane nie wiem czy nie
    za pomocą tej krzywki.
    Kilka takich egzemplarzy reanimowałem. Najważniejsze żeby nie popękał w
    okolicy zawiasu i tej blokady ograniczającej rozwarcie. Reszte chyba idzie
    spokojnie pokleić bo nie przenosi aż tak dużych obciążeń.

    Gejzero
    Gejzero.