  • 1. Data: 2012-03-01 09:11:51
    Temat: refleksje po dwoch miesiacach uzywania androida
    Od: K <...@...c>

    witam,
    tak mi sie w oczy rzucilo:
    - brak mozliwosci wyslania kontaktu z ksiazki telefonicznej
    - brak mozliwosci wlaczenia nagrywania rozmowy w jej trakcie z poziomu
    glownego ekranu rozmowy (nagrywanie w ogole nie mozliwe bez zew. aplikacji)
    - brak zainicjowania polaczenia video (akurat moj neo v ma dwie kamery i
    potrafi zainicjowac video polaczenie ale tylko z poziomu SIP)

    zdaje sobie sprawe ze funkcjonalnosc androida polega na
    aplikacjach/patchach zewnetrznych, ale w/w funkcjonalnosc wystepuje w
    starym poczciwym w810/990 czy k770.

  • 2. Data: 2012-03-01 09:31:36
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-03-01 10:11, K pisze:
    > witam,
    > tak mi sie w oczy rzucilo:
    > - brak mozliwosci wyslania kontaktu z ksiazki telefonicznej

    dlugo naciskasz na osobie i masz cala liste mozliwosci (u mnie 11
    pozycji) a jedna z pozycji to 'Wyślij kontakt' a dalej wybierasz jak
    chcesz go wysłać (zakończ czynność uzywając; i lista programów do wyboru
    w tym SMS, BT, mail, ......

    > - brak mozliwosci wlaczenia nagrywania rozmowy w jej trakcie z poziomu
    > glownego ekranu rozmowy (nagrywanie w ogole nie mozliwe bez zew. aplikacji)

    to juz zalezy jak sobie skonfigurujesz (lub producent doposazy system w
    swoja aplikacje) (ja mam w telefonie 'fabryczna' aplikacje nagraj)
    ale uzywam z zewnetrznej aplikacji, ktora nagrywa kazda rozmowe a po jej
    zakonczeniu pyta czy zachowac, czy nie.

    Przez pewien czas mialem rowniez taka, ktora dodawala klawisz do
    glownego ekranu rozmowy i w dowolnej chwili mozna go nacisnac i zaczyna
    sie nagranie.

    Aplikacji tego typu jest od groma - cos dopasujesz pod siebie.
    Czesc z nich jest darmowa, czesc platne a niektore testowe - tzn uzywasz
    przez tydzien/dwa i decydujesz czy kupic lub nie.

    > - brak zainicjowania polaczenia video (akurat moj neo v ma dwie kamery i
    > potrafi zainicjowac video polaczenie ale tylko z poziomu SIP)

    nie potrafie potwierdzic, gdyz nie uzywam videorozmow - no i nie mam
    kamerki na face w telefonie (w poprzednim telefonie mialem, ale moze raz
    polaczylem sie ze znajomym celem sprawdzenia i tyle)

    > zdaje sobie sprawe ze funkcjonalnosc androida polega na
    > aplikacjach/patchach zewnetrznych, ale w/w funkcjonalnosc wystepuje w
    > starym poczciwym w810/990 czy k770.

    podobne odczucia mialem po przesiadce z normalnego telefonu na e51
    (symbian) - jak to: tu nawet budzika nie ma, a kalendarz taki jakis
    niedorobiony.
    Nie wiem dlaczego tak jest, ale byc moze producenci zakladaja, ze
    uzytkownik sobie spersonalizuje to pod siebie (w sumie ma taka mozliwosc).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2012-03-01 09:33:28
    Od: W <w...@w...pl>

    K wystukał, co następuje:

    > witam,
    > tak mi sie w oczy rzucilo:
    > - brak mozliwosci wyslania kontaktu z ksiazki telefonicznej

    wchodze w kontakty, wybieram osobę, menu -> share i od groma opcji
    (domyslnie w systemie)

    > - brak mozliwosci wlaczenia nagrywania rozmowy w jej trakcie z poziomu
    > glownego ekranu rozmowy (nagrywanie w ogole nie mozliwe bez zew.
    > aplikacji)

    to faktycznie by sie przydalo, ale nie mialem tego nawet w starym, poczciwym
    WM w standardzie wiec nie wiem czy to az takie domyslne; ulomnosc androida
    polega na tym, ze ciezko w ogole znalezc aplikacje umozliwiajaca cos
    takiego...

    - brak zainicjowania polaczenia video (akurat moj neo v ma
    > dwie kamery i potrafi zainicjowac video polaczenie ale tylko z poziomu
    > SIP)

    +1
    chociaż z drugiej strony - w ciągu ostatnich 10 lat użyłem tej opcji dwa
    razy - w obu przypadkach tylko zeby sprawdzic czy dziala :D

    Androidowi niestety daleko do doskonalosci...

  • 4. Data: 2012-03-01 09:35:04
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał
    > tak mi sie w oczy rzucilo:
    > - brak mozliwosci wyslania kontaktu z ksiazki telefonicznej

    Przytrzymać paluchem - Wyślij wizytówkę przez...

    > - brak mozliwosci wlaczenia nagrywania rozmowy w jej trakcie z poziomu
    > glownego ekranu rozmowy (nagrywanie w ogole nie mozliwe bez zew.
    > aplikacji)

    To kwestia uregulowań prawnych. Samo nagrywanie jest możliwe, podobnie jak w
    Symbianie - za pomocą dodatkowej aplikacji, która może nagrywać wszystkie
    rozmowy. Profesjonalne systemy nagrywające niemal z założenia nagrywają
    wszystko. Dlaczego tak? Pomyśl sam.

    - brak zainicjowania polaczenia video (akurat moj neo v ma
    > dwie kamery i potrafi zainicjowac video polaczenie ale tylko z poziomu
    > SIP)

    SGS, 2.3.6 (i wcześniejsze też) i nie widzę problemu.

    > zdaje sobie sprawe ze funkcjonalnosc androida polega na
    > aplikacjach/patchach zewnetrznych,

    To znaczy, że nie zdajesz sobie sprawy ;)

    > ale w/w funkcjonalnosc wystepuje w starym poczciwym w810/990 czy k770.

    No to mamy już całe 2 modele telefonów jednego producenta.

    --
    M.

  • 5. Data: 2012-03-01 09:42:58
    Od: K <...@...c>

    W dniu 01-03-2012 10:31, AL pisze:

> [...]
    > pozycji) a jedna z pozycji to 'Wyślij kontakt' a dalej wybierasz jak
    > chcesz go wysłać (zakończ czynność uzywając; i lista programów do wyboru

    u mnie jest tylko 5 pozycji: Edytuj przed pol, dodaj do ulubionych,
    polacz kontakty, edytuj, usun. czy moze to byc wina GO Launchera?

> [...]
    >
    > Przez pewien czas mialem rowniez taka, ktora dodawala klawisz do
    > glownego ekranu rozmowy i w dowolnej chwili mozna go nacisnac i zaczyna

    szukalem czegos takiego (dodakowy przycisk), ale nie znalazlem.

> [...]
    > kamerki na face w telefonie (w poprzednim telefonie mialem, ale moze raz
    > polaczylem sie ze znajomym celem sprawdzenia i tyle)

    nie mam potrzeby uzywania video polaczen, ale poprostu zauwazylem ze
    mimo iz producent deklaruje taka mozliwosc, to nie widze opcji
    zainicjowania takiego polaczenia. tu znowu zaczynam sie zastanawiac nad
    GO Launcherem.

    reszta mi w zasadzie odpowiada.

  • 6. Data: 2012-03-01 09:45:35
    Od: K <...@...c>

    W dniu 01-03-2012 10:33, W pisze:
    > K wystukał, co następuje:

    > wchodze w kontakty, wybieram osobę, menu -> share i od groma opcji
    > (domyslnie w systemie)

    no u mnie wlasnie nie ma takiej opcji.

> [...]
    > WM w standardzie wiec nie wiem czy to az takie domyslne; ulomnosc androida
    > polega na tym, ze ciezko w ogole znalezc aplikacje umozliwiajaca cos

    mam dokladnie takie same doswiadczenia w szukaniu.

> [...]
    > razy - w obu przypadkach tylko zeby sprawdzic czy dziala :D
    >
    > Androidowi niestety daleko do doskonalosci...

    ja uzylem tej opcji moze dwa-trzy razy w zyciu, ale pije tu raczej do
    tego, ze producent telefonu informuje o takiej mozliwosci...

  • 7. Data: 2012-03-01 09:49:46
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał

    > nie mam potrzeby uzywania video polaczen, ale poprostu zauwazylem ze mimo
    > iz producent deklaruje taka mozliwosc, to nie widze opcji zainicjowania
    > takiego polaczenia. tu znowu zaczynam sie zastanawiac nad GO Launcherem.

    W GO Użyj: Widżety - Skrót - Kontakt a nie Szybkie wybieranie.

    Coś słabo to Twoje testowanie jak na 2 miesiące...

    --
    M.

  • 8. Data: 2012-03-01 09:53:33
    Od: W <w...@w...pl>

    K wystukał, co następuje:

    > no u mnie wlasnie nie ma takiej opcji.

    moze dopiero w ICS dodali...

    > ja uzylem tej opcji moze dwa-trzy razy w zyciu, ale pije tu raczej do
    > tego, ze producent telefonu informuje o takiej mozliwosci...

    Gdzie? :)

  • 9. Data: 2012-03-01 09:54:30
    Od: K <...@...c>

    W dniu 01-03-2012 10:35, Maciek pisze:
    > Użytkownik "K" <...@...c> napisał
    >
    > Przytrzymać paluchem - Wyślij wizytówkę przez...

    pacz pan, a u mnie tej opcji nie ma, ale tu akurat podejrzewam GO Launchera.

> [...]
    > wszystkie rozmowy. Profesjonalne systemy nagrywające niemal z założenia
    > nagrywają wszystko. Dlaczego tak? Pomyśl sam.

    mieszkam w polsce, telefon kupilem w polsce i wg. polskiego prawa moge
    nagrywac rozmowy na swoj uzytek.

    i na tym zakonczmy.

    > - brak zainicjowania polaczenia video (akurat moj neo v ma
    >
    > SGS, 2.3.6 (i wcześniejsze też) i nie widzę problemu.

    mam neo v z 2.3.4 (nie ma nowszej) i nie mam takiej opcji. pod reka mam
    jeszcze x10 (bez przedniej kamery wiec odpada) i wieczorem sprawdze na SGS2.

    > To znaczy, że nie zdajesz sobie sprawy ;)

    > No to mamy już całe 2 modele telefonów jednego producenta.

    to wez sobie dowolny telefon z tego okresu to bedziesz mial wiecej.

  • 10. Data: 2012-03-01 09:58:33
    Od: W <w...@w...pl>

    Maciek wystukał, co następuje:

> [...]
    > wszystkie rozmowy. Profesjonalne systemy nagrywające niemal z założenia
    > nagrywają wszystko. Dlaczego tak? Pomyśl sam.

    Posinniśmy też zakazać dystrybucji noży? ;>
    AFAIK nagrywać swoje prywatne rozmowy możesz, osobna sprawa co z nimi
    zrobisz. Kastrowanie urządzenia z takiej możliwości tylko dlatego że w
    pewnych przypadkach nagrywanie to "najgorsze zło" to kompletna głupota..