  • Data: 2009-02-21 10:50:51
    Temat: Re: raty za quada
    Od: Laphroaig <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    bbl wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy raty kredytu za quada mo?na wliczaae w koszta firmy? czy tylko w
    > przypadku leasingu gdybym zarejestowal jako ci?gnik?

    Hm, zastanawia mnie inna rzecz, mianowicie mozliwosc wpisywania kosztow
    quada do kosztow dzialalnosci firmy (przy zalozeniu, ze nie jest to
    firma, ktora zajmuje sie wypozyczaniem quadow). Dla jasnosci, nie jestem
    z US a sprawa mnie interesuje o tyle, ze mam watpliwosci, czy moge sobie
    motocykl wpisac do kosztow.

    Jakas tam ustawa mowi, ze (cytat za ksiegowosc.infor.pl)

    "kosztami uzyskania przychodów są wszelkie koszty poniesione w celu
    osiągnięcia przychodów.
    Podatnik ma więc prawo do odliczenia wszelkich poniesionych kosztów,
    jeżeli wykaże ich bezpośredni związek z prowadzoną działalnością
    gospodarczą, a ich poniesienie ma lub może mieć bezpośredni wpływ na
    wielkość osiągniętego przychodu."

    Jesli chodzi konkretne watpliwosci z motocyklem to wynikaja one z tego,
    ze w mojej dzialalnosci nie mam potrzeby przemieszczania sie, wiec nie
    wydaje mi sie, zeby wpisanie moto do kosztow prowadzenia dzialalnosci
    byloby mocno naciagane. problem quada moze byc podobny.

    ---
    pozdr
    Laphroaig
    dragstar classic