-
Data: 2014-11-16 21:48:55
Temat: Re: rasteryzacja kuli z shadingiem
Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu niedziela, 16 listopada 2014 20:00:25 UTC+1 użytkownik firr napisał:
> polecam do odpalenia wersje 5, w sumie to nawet jest dosyc przyjemne w ogladaniu
(zwlaszcza na fullscreen - trzebabedzie teraz popracowac nad fizyka)
przy okazji moge powiedziec jeszcze ciekawostke zwiazana z optymalizacjami
mam do wyrasteryzowania taki 'szescian'
z tysiaca kulek (10x10x10) i co sie okazuje o ile patrzec na niego z jednej strony to
rasteryzacja trwa 9 ms o ile z
drugiej to jego rasteryzacja trwa 20 ms
chyba z godzine nie moglem pojac co jest grane bo kod nie mial jakichs specjalnych
rozgalezien
- w koncu zgaduje ze po prostu kulki do rasteryzacji sa poddawane w szybkim
wypadku od przodu (tak ze ten tzw (poniekad sławny) overdraw jest mniejszy)
a w wolnym case od tylu - i to naprawde
(ten spory owerdraw) potrafi zmulic ze 3 razy tak ze da sie zauwazyc np czaowego laga
:/ (to tez wynika stad ze ja licze tu normalna dopiero po depth tescie tak ze dla
takiego overdrav moge liczyc np 10
normalnych zamiast jednej)
z innej ciekawostki jesli zakomentuja taka to slabo wygladajaca procedure
inline unsigned dimColor(float f, unsigned color)
{
//return 0xffffff;
float wa = 0.3;
float wb = 1.0-wa;
if(f<0.0)
{
f=0.0;
}
int b = (color&0xff0000)>>16;
int g = (color&0x00ff00)>>8;
int r = (color&0x0000ff);
float b_ = ((float)f*b*wa + b*wb);
float g_ = ((float)f*g*wa + g*wb);
float r_ = ((float)f*r*wa + r*wb);
b = b_;
g = g_;
r = r_;
return rgb(r,g,b);
}
ktora tutaj po prostu przyciemnia/rozjasnie kolor dla piksela na samym koncu to
wspomniane 10 ms z jednej 20 ms z drugiej steje sie 3 milisekundami
z jednej i 3 milisekundami z drugiej -
(w sumie nie wiem czemu bo tu overdraw tez
powinien byc)
taie male i proste badziewie a konsumuje
66 %, 82 % czasu ramki - i ciagle tenbeznadziejny problem jak to poprawic by bylo ze
dwa razy szybsze @$#%@$#@@!
Następne wpisy z tego wątku
- 16.11.14 22:35 Adam Klobukowski
- 16.11.14 22:47 firr
- 16.11.14 23:17 Adam Klobukowski
- 17.11.14 01:16 firr
Najnowsze wątki z tej grupy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)