    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: rainexpert czy rainsport2 16
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 7 Jul 2012 20:27:15 +0200

    On Sat, 7 Jul 2012 10:16:24 +0000 (UTC), made myself wrote:

    > Myślę, że koledze chodziło o miękką ściankę boczną. I nie do końca masz rację
    > z tym trzymaniem na suchym. Te opony bardzo dobrze kleją na mokrej
    > nawierzchni,
    > ale jak zrobi się gorąco, to zaczynają się ślizgać właśnie na suchym. Takie
    > mam przynajmniej odczucia. Jeżdżę na RainSportach 2 205/45R16.
    > Ja bym ich drugi raz nie kupił.

    Też kupiłem ostatnio komplet RainSportów jako homologowaną oponę na mocno
    mokre warunki i moje odczucia są takie że na mokrym owszem całkiem dobrze
    (na pewno sporo lepiej niż R1R z którymi miałem bezpośrednie porównanie).

    Na suchym RainExpert na początku nawet zaskoczył mnie pozytywnie, bo
    spodziewałem się gorzej przyczepności, a ta była całkiem dobra.
    Ale po kilkudziesięciu szybko przejechanych zakrętach opona po prostu się
    przegrzała (aż potem śmierdziała spalenizną), a przyczepność spadła mocno i
    dość nagle - na tyle że zdążyłem 2 razy wypaść z drogi nim się połapałem że
    to wina opon.

    Tyle że nie wiem czy w normalnym drogowym użytkowaniu doprowadza się opony
    do takiej temperatury. Bo generalnie ta opona wydaje mi się dobrym wyborem
    do cywilnej jazdy.