  • Data: 2012-07-08 01:55:56
    Temat: Re: rainexpert czy rainsport2 16
    Od: "made myself" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

    > Też kupiłem ostatnio komplet RainSportów jako homologowaną oponę na mocno
    > mokre warunki i moje odczucia są takie że na mokrym owszem całkiem dobrze
    > (na pewno sporo lepiej niż R1R z którymi miałem bezpośrednie porównanie).

    Na mokrym są wg mnie bardzo dobre. Mam wrażenie, że ABS gdy jest mokro i
    chłodno włącza mi się później, niż gdy jest 30 stopni i trochę dynamiczniej
    pojadę. Może to po prostu kwestia mieszanki, która ładnie klei na mokrym, ale
    kosztem nietolerowania wyższych temperatur?

    > Ale po kilkudziesięciu szybko przejechanych zakrętach opona po prostu się
    > przegrzała (aż potem śmierdziała spalenizną), a przyczepność spadła mocno i
    > dość nagle - na tyle że zdążyłem 2 razy wypaść z drogi nim się połapałem że
    > to wina opon.

    O to to to. Ja mam wrażenie, że ta opona żeby uzyskać optymalne trzymanie musi
    dostać parę mocnych zakrętów, później trzyma całkiem nieźle, ale krótko. A
    potem zaczyna się ślizgać i do tego wtedy nie piszczy, więc nawet nie wiadomo,
    że się jest na granicy. No i to koszmarne bujnięcie jak się wchodzi w zakręt i
    wrażenie, że auto ucieka i zaraz się wypadnie z drogi. I pół sekundy później
    okazuje się, że to miękka ścianka, a opona trzyma. Do tego to 205/45R16. To
    ciekawe jak jest w wersjach o wyższym profilu :/

    > Tyle że nie wiem czy w normalnym drogowym użytkowaniu doprowadza się opony
    > do takiej temperatury. Bo generalnie ta opona wydaje mi się dobrym wyborem
    > do cywilnej jazdy.

    Ja jeżdżę Mazdą MX-5 i lubię sobie polatać po zakrętach, może stąd podobne
    obserwacje. Z pewnością dużo zależy od sposobu jazdy.

    --
    Pzdr,
    made_myself