  • Data: 2024-05-28 18:18:02
    Temat: Re: radyjko znalazłem
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.05.2024 o 11:36, Marek pisze:
    > Odpowiedź na to pytanie: nie ma sensu. Dlatego uważam, że kryptografię
    > należy stosować z głową i *tylko* tam gdzie tam gdzie to jest
    > uzasadnione. Czy stacje radiowe "pop&folk" powinny mieć warstwę
    > kryptografii (w domyśle z możliwością weryfikacji autentykacji źródła)?
    > Nie. Czy stacja z genre "Komunikaty Ministerstwa Wojny o stanie
    > zagrożenia kraju"? Raczej tak.

    A strony www powinny być szyfrowane tylko w przypadku banków. No może
    jeszcze tam, gdzie się wpisuje jakieś hasła. No może jeszcze strona
    Ministerstwa Wojny. No może jeszcze strona w wiadomościami. No może
    jeszcze...

    Na szczęście parę lat temu wszystko się zaszyfrowało i jest parę
    problemów mniej bez konieczności dywagacji przy każdej stronie czy
    podsłuchanie komunikacji z nią lub podszycie się pod nią czymś grozi. Po
    prostu jest szyfrowanie by default nawet jeśli nie wymyśliłeś
    scenariusza zagrożenia.

    Jak prowadzisz samochód, to też kierunkowskazów używasz tylko wtedy, gdy
    wiesz że ktoś na nie patrzy? Czy może jednak zawsze, mając na uwadze że
    mogłeś kogoś nie zauważyć (mimo że to dodatkowe zużycie prądu, żarówek,
    przełącznika i twojej siły)?

    --
    SW3