  • Data: 2024-05-28 18:33:41
    Temat: Re: radyjko znalazłem
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 28 May 2024 18:18:02 +0200, SW3
    <s...@p...fm.invalid> wrote:
    > A strony www powinny być szyfrowane tylko w przypadku banków.

    Myślę, że to obecnie jest zbędne bo w niczym obecnie nie zabezpiecza.
    Wektory ataku zupełnie mają gdzieś szyfrowanie. W jednym z
    największych polskich banków dziennie jest ponad tysiąc (sic!)
    nieautoryzowanych przelewów zamocowanych przez osobników ze znajomym
    wschodnim akcentem.

    > podsłuchanie komunikacji z nią

    To tylko taki mit do straszenia małych dzieci, mający na celu wywołać
    poczucie bezpieczeństwa u tych starszych gdy użyją SSL. Tak tak,
    operator/ISP siedzi i tylko czeka aż prześlesz hasło bez SSL żeby je
    przechwycić, ROTFL.

    > lub podszycie się pod nią czymś grozi.

    Jak wykazano w tym wątku na różnych przykładach są
    programiści-idioci, którzy mają gdzieś weryfikację certyfikatów a
    użytkownicy i tak bezrozumnie klikną w "rozumiem zagrożenie"
    akceptując nieprawidłowy certyfikat. Nie wspinając już o prawidłowych
    certyfikatach wystawianych za darmo dostępnych dla każdego Janusz and
    Co bez żadnej weryfikacji podmiotu.

    --
    Marek