  • 11. Data: 2023-08-30 14:05:06
    Temat: Re: radiotelefon Trop
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    LordBluzg(R)?? napisał(a) :

    > Czyli kradzione :D

    I to na bezczela.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 12. Data: 2023-08-30 16:49:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Aug 2023 10:27:16 +0200, Janusz wrote:

> [...]
    wiec-1961-1978/RiK_1977-03%20SKUP%20MAKULATURY%20PRL
    /page/76/mode/2up

    fon_przenosny.pdf
    5614_Trop%202.pdf

    > Tak i detektor.

    > Nie, detektor jest na 1 tranzystorze, przy odbiorze masz rezystor
    > kolektorowy 3k (R9, schemat 1 link Trop), filtr deemfazy 820om 47n i wzm
    > mcz.

    Ale ten T1, to jest wzmacniacz superreakcyjny.
    przez ten R9 idzie jego zasilanie ... a prąd jak widac zalezy od
    amplitudy sygnału.

    J.

  • 13. Data: 2023-08-30 17:30:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 30.08.2023 o 16:49, J.F pisze:

> [...]
    >>> https://www.oldradio.pl/foto_schematy/01475_11042308
    5614_Trop%202.pdf

    > Ale ten T1, to jest wzmacniacz superreakcyjny.
    Wzmacniacz i detektor.
    > przez ten R9 idzie jego zasilanie ... a prąd jak widac zalezy od
    > amplitudy sygnału.
    Też.
    --
    Janusz

  • 14. Data: 2023-08-30 17:33:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Aug 2023 17:30:04 +0200, Janusz wrote:

    wiec-1961-1978/RiK_1977-03%20SKUP%20MAKULATURY%20PRL
    /page/76/mode/2up

    > Wzmacniacz i detektor.

    Funkcjonalnie tak, te dwie funkcje załatwia,
    ale jakby tam szukac prostowania przebiegu w.cz., to trudno znaleźć,
    gdzie się to dokonuje :-)

    > Też.

    J.

  • 15. Data: 2023-08-30 19:41:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ucmvg8$ptb$1$grzegorz@news.chmurka.net>
    user Grzegorz Niemirowski pisze tak:

    > Może tu będzie lepiej:
    > https://www.grzegorz.net/RiK_1977-03.pdf

    tutaj to błyskawica

    tenkju sir

    --
    Piter

  • 16. Data: 2023-08-30 22:53:10
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > https://archive.org/download/radioamator-i-krotkofal
    owiec-1961-1978/RiK_1977-03%20SKUP%20MAKULATURY%20PR
    L.pdf

    > możecie pobrać PDF?
    >
    > bo ja nie :(

    Tak, choć z bólem.

    Łap:

    http://arnold.ziffel.one.pl/RiK_1977-03%20SKUP%20MAK
    ULATURY%20PRL.pdf

    --
    Chodnikiem biegnie przerażona kobieta, a za nią groźnie sapiąc wielki
    mężczyzna. W końcu ona nie ma już sił. Staje, odwraca się do niego

  • 17. Data: 2023-08-30 22:55:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 30.08.2023 o 17:33, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Funkcjonalnie tak, te dwie funkcje załatwia,
    > ale jakby tam szukac prostowania przebiegu w.cz., to trudno znaleźć,

    Zapewne na złączu baza/emiter, tak jak w wielu podobnych wynalazkach.
    Co robi modulację prądu kolektora w takt mcz., czyli ten tranzystor jest
    też pierwszym stopniem mcz.
    Sinclair zanim zaczął robić spectrumy robił różne radyjka na minimalnej
    ilości tranzystorów jak czytałem w jego biografii, chwalił się ile to
    funkcji pełnią przy minimalnej ilości :)
    Teraz na szybko znalazłem w wiki że już w '64 zrobił pierwszy wzm w
    klasie D :)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Sinclair_Radionics

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2023-08-31 00:25:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:654b415d-3425-4626-bebd-694725834d41@hootervil
    le.invalid>
    user Arnold Ziffel pisze tak:

    > Tak, choć z bólem.
    >
    > Łap:
    >
    > http://arnold.ziffel.one.pl/RiK_1977-03%20SKUP%20MAK
    ULATURY%20PRL.pdf

    dzięki

> [...]
    > i krzyczy:
    > - Poddaję się, niech mnie pan gwałci, tylko nie zabija!
    > - Gwałć się pani sama, ja się śpieszę na pociąg!

    Przywołałeś złe wspomnienia. Ostatnio spieszyłem się na pociąg na
    lotnisko myślałem że umrę na zawał. Rzeka ludzi w przeciwnym kierunku.
    PKP rozryło dworzec. Porobiło labirynty.

    Usłyszala kroki. Obejrzała się. W smudze swiatła latarni mignał jej
    wysoki, mega przystojny brunet. Doganiał ja. Chciała przyśpieszyć kroku
    i jednocześnie nie chciała. Noc jeszcze była młoda. Raptem kroki
    ucichły. Obejrzała się ani śladu po przystojniaku.

    No! panowie, wypijmy za pracowników wodociągów żeby
    nie zapominali zakrywać studzienek po skończonej robocie.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 19. Data: 2023-08-31 00:28:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:654b415d-3425-4626-bebd-694725834d41@hootervil
> [...]

    chap

    dzięki

  • 20. Data: 2023-08-31 17:59:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Aug 2023 22:55:40 +0200, Janusz wrote:

> [...]
    >>
    > Zapewne na złączu baza/emiter, tak jak w wielu podobnych wynalazkach.
    > Co robi modulację prądu kolektora w takt mcz., czyli ten tranzystor jest

    IMHO nie.
    Superreakcja tak działa, ze to jest w zasadzie generator, tylko słabo
    sprzężony i samodławny. I sie okazuje, ze nawet słaby sygnał
    zewnętrzny przyspiesza rozruch generatora.

    No i przy okazji średni poziom sygnału zależy od zewnętrznego sygnału,
    i średni prąd zasilnia tez.

    Tu mały opis
    https://www.youtube.com/watch?v=qvpvn6T5PBQ
    https://sp2put.pl/radioelektronicy/technika_odbioru_
    radiowego.htm#superreakcja

    aczkolwiek ... jak to odróznic od
    https://en.wikipedia.org/wiki/Regenerative_circuit
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Detektor_reakcyjny

    hm ... po braku regulacji sprzężenia?

    Ale, jesli mam rację ... to co powoduje, ze w trybie nadawania
    generator nie jest juz samodławny?
    Kwarc, czy rezystor R4, a raczej jego brak? czy mniejsza pojemnosc
    w układzie rezonansowym, bo C4 tez odlączony?

    J.