  • 51. Data: 2014-05-10 02:31:26
    Temat: Re: radioimpulsy
    Od: "Jacek Cycek" <j...@c...net.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:536b5592$0$2378$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nic nie mowiac energetycy mi licznik zmienili.
    > Nowy, elektroniczny ... i ma taka fajna diode migajaca co chwila.
    >
    > Jakby to miganie przetransmitowac do mieszkania ?
    //

    a nie wolal bys calosci rejestrowanych danych...?
    http://www.meter-test-equipment.com/index.php?page=p
    roducts&dir=326&lng=en
    http://www.meter-test-equipment.com/download/pdf/en/
    Test1107pack.exe

    --
    jc

  • 52. Data: 2014-05-10 12:19:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 May 2014 01:31:26 +0100, Jacek Cycek napisał(a):

    > a nie wolal bys calosci rejestrowanych danych...?
> [...]

    Wolalbym, ale ten kabelek :-)

    To jest jak rozumiem moj pomysl, tylko w wersji kablowej i z gotowym
    oprogramowaniem ?

    J.

  • 53. Data: 2014-05-10 18:04:30
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 08 May 2014 20:17:44 +0200, Pawel2420 napisał(a):

    > Zliczanie mignięć jest potrzebne aby narysować wykres dobowego zużycia
    > prądu. Z licznika odczytać można jedynie skumulowaną wartość.

    Zależy z jakiego licznika. Z tych lepszych, posiadających wbudowany
    zegar czasu rzeczywistego i rejestrujących profil mocy (przez co
    najmniej 30 dni), da się wyciągnąć dobowy przebieg zużycia energii z
    dokładnością do 15 minut - tak, jak to rejestruje licznik.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 54. Data: 2014-05-10 18:09:57
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 09 May 2014 21:48:27 +0200, Michał Lankosz napisał(a):

    > A które to źle liczyły? Te, czy inne?
    > http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/476841,fataln
    e_liczniki_rwe_polska_trwa_wielka_akcja_wymiany_licz
    nikow_w_warszawie.html

    ZTCW opisany problem dotyczył liczników jednofazowych już stricte
    elektronicznych. Wadliwe były same wyświetlacze LCD. Te, o których
    pisałem, to znacznie starsze konstrukcje (z legalizacją nieważną od co
    najmniej kilku lat) - obudowa bakelitowa, wymiary jak typowy licznik
    indukcyjny no i nie spotkałem się z nimi w wersji jednofazowej. Jeśli
    kogoś to mocno interesuje to mogę spróbować odszukać w pracy oznaczenie
    ich typu.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 55. Data: 2014-05-10 18:28:27
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 10 May 2014 12:19:55 +0200, J.F. napisał(a):

    > Wolalbym, ale ten kabelek :-)
    > To jest jak rozumiem moj pomysl, tylko w wersji kablowej i z gotowym
    > oprogramowaniem ?

    To jest to, co opisywałem - typowa głowica opto do odczytu
    liczników-dałoby się coś takiego samemu zbudować. Z dostępnością
    oprogramowania do odczytu jest różnie - jedni producenci udostępniają
    wersję darmową, inni nie. Możesz też spróbować użyć tego do odczytu
    licznika: http://www.numeron.eu/pl/54,mreader4 (aplikację w wersji
    domowej) i liczyć, że wygeneruje ona plik w postaci na tyle strawnej, że
    da się go przetworzyć w arkuszu kalkulacyjnym. Przykładowe dane z
    licznika trójfazowego 4-kwadrantowego wyglądają tak:
    (0.0460;0.0080;0.0000;0.0000;00)
    (0.0120;0.0076;0.0000;0.0000;00)
    (0.0228;0.0076;0.0000;0.0000;00)
    (0.0524;0.0080;0.0000;0.0000;00)
    (0.0472;0.0076;0.0000;0.0000;00)
    itd.
    To są wartości 15-minutowego zużycia energii (czynnej i biernej, oddanej
    i pobranej). W przypadku licznika bez rejestracji profilu mocy trzeba by
    go cyklicznie odczytywać.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 56. Data: 2014-05-10 20:08:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-05-08 11:59, J.F wrote:
    > Nowy, elektroniczny ... i ma taka fajna diode migajaca co chwila.
    > Jakby to miganie przetransmitowac do mieszkania ?

    Wpadłem na ten sam pomysł. U mnie stoi przy drodze w skrzynce.

    Idę więc do energetyki i grzecznie pytam czy mógłbym w skrzynce w sposób
    nie dotykający licznika ani nie posiadający jakiegokolwiek kotaktu
    galwanicznego z obwodami zawiesić sobie swoje własne urządzenie gapiące
    się w tą migającą diodę.

    Odpowiedź: w skrzynce nic nie może być poza ukladem licznika i
    zabezpieczeniami. Dalsze dyskusje nie mialy sensu - ludziom od
    przykręcania śrubek do S-ek nie ma jak wyjaśnić do czego to ma niby być,
    żadne tłumaczenia nie miały sensu "no ale po co to panu". Do skrzynki
    nic nie wolno wkładać i kropka. Ba, dostałem zapewnienie że przy
    pierwszym raporcie że coś obcego sobie tam mimo wszystko wsadzilem - od
    razu wniosek na policję i nikt nie będzie wnikał po co to jest -
    przeciez wiadomo że w celu popełnienia ...

    Podziękowałem. Tobie zaś radzę zapytać u siebie.

  • 57. Data: 2014-05-11 00:26:53
    Od: "Jacek Cycek" <j...@c...net.pl>

> [...]
    Test1107pack.exe

    > Wolalbym, ale ten kabelek :-)
    >
    > To jest jak rozumiem moj pomysl, tylko w wersji kablowej i z gotowym

    Odczyt zgromadzonych danych co jakis czas i w dodatku, gdy nikt nie widzi.
    Do skrzynki z licznikiem i tak nic dodatkowego nie mozna montowac, nawet
    radiowych fotokomorek, bez ryzyka bycia oskarzonym o proceder...
    Jesli bardzo chcesz tych danych na bierzaco, to moze kup sobie drugi wlasny
    licznik, bedzies mial dodatkowo kontrole nad prawidlowoscia zliczania energi
    przez ten pierwszy.

    --
    jc

  • 58. Data: 2014-05-11 00:44:01
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 maja 2014 00:26:53 UTC+2 użytkownik Jacek Cycek napisał:

> [...]
    >
    > licznik, bedzies mial dodatkowo kontrole nad prawidlowoscia zliczania energi

    Temat został założony żeby sobie popisać a nie coś zrobić. Ktoś kto na grupach pyta
    jak coś zrobić nigdy nic sam nie zrobi. Grupy są dla talmudystów. Jak 1/4 wpisów
    neguje fakt że dioda mruga w zależności od pobieranej mocy to żal dupę ściska nad
    wiadomościami gimbazy.

  • 59. Data: 2014-05-11 18:33:00
    Od: a...@w...pl

    W dniu niedziela, 11 maja 2014 00:44:01 UTC+2 użytkownik Zachariasz Dorożyński
    napisał:
    [ciap]
    > Temat został założony żeby sobie popisać a nie coś zrobić.

    dokładnie :) zwłaszcza w kontekście tego konkretnego autora wątku, zawracanie gitary,
    jak zwykle.

    Andrzej Kamieniecki

  • 60. Data: 2014-05-11 23:59:58
    Od: l...@g...com

    użytkownik a...@w...pl napisał:

    > dokładnie :) zwłaszcza w kontekście tego konkretnego autora wątku, zawracanie
    gitary, jak zwykle.

    > Andrzej Kamieniecki

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=1M8gj-suJrk#t=673

    A i identyfikator zyska, widzialem tam lopatologicznie wyjasnione wstawki asm w C.