  • 41. Data: 2014-05-09 14:14:11
    Temat: Re: radioimpulsy
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > No ale miganie ledem w 21 wieku jako forma komunikacji z użytkownikiem
    > (przekazywanie wartości jakiegoś parametru) to troche prymitywne,
    > szczególnie że urządzenie posiada lcd i może przekazać informacje w
    > bardziej naturalny dla człowieka sposób. Myślałem, że komunikacja
    > Morse'em wyszło już dawno z mody :-)

    Nadal nie zrozumiałeś, liczbę zużytej energii masz na wyświetlaczu,
    dioda miga co określoną ilość energii tak jak tarcza licznika
    mechanicznego wykonuje wtedy jeden obrót. Wcześniej patrząc na szybkość
    obrotu tarczy (częstotliwość pojawiania się czarnego znacznika)
    wiedziałeś jak duży masz chwilowy pobór prądu, teraz trzeba obserwować
    częstotliwość migania diodki. Nie służy to do komunikacji aczkolwiek
    można to w tym celu użyć i ludzie tak robią.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 42. Data: 2014-05-09 14:17:35
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Marek napisał:
    > czy to
    >
    > E takie odpowiedzi nie zawsze są takie głupie jak wyglądają. Może
    > pytający nie zdaje jeszcze sobie sprawę, że to co chce robić jest bez
    > sensu? Oszczędzi sobie kupę niepotrzebnej nikomu roboty :)

    Dla jednego bez dla drugiego z. Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem
    popełnienia podobnego ustrojstwa, gdzieś widziałem kompletny projekt na
    1 wire. Można wpiąć to potem do linuxa coby rysował statystyki zużycia
    energii z rozdzielczością jaka się tam komuś wykoncypuje. Ludzie mają
    różne hobby i wciskanie komuś gadki że to bez sensu jest nie na miejscu.

  • 43. Data: 2014-05-09 14:36:26
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 maja 2014 14:14:11 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:

> [...]
    >
    > częstotliwość migania diodki. Nie służy to do komunikacji aczkolwiek
    >
    > można to w tym celu użyć i ludzie tak robią.

    Nie znam nikogo kto tak robi. Może to zbieg okoliczności że w realu z normalnymi się
    zadaję.

  • 44. Data: 2014-05-09 14:55:31
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    /
    > Nie używam Linuxa nie mogę więc napisać krok po kroku jak to zrobić.
    To ja bym spróbował.
    Czy jest to dostępne i za ile to można kupić?

    jp

  • 45. Data: 2014-05-09 15:47:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Adam Wysocki pisze tak:

    > Uwielbiam takie odpowiedzi. Po co? Bo autor chce, ma taki kaprys,
    > czy to nie jest wystarczający powód? Przecież nie pyta "czy",
    > tylko "jak".

    no ja też uwielbiam

    Jaka komórka ze sprzętowym nagrywaniem rozmów? ale po co ci taka?
    Jak zrobić doładowarkę akumulatora w aucie? ale po co ci taka?
    Bateria supercapów jako powerbank? ale po co ci taka?
    Jaki kupić pendrive z blokadą zapisu? ale po co ci taki?
    Dlaczego nie robią telewizorów z obsługą myszą? ale po co ci taki?
    Jaki kupić laptop z pilotem? ale po co ci taki?

    Jak mierzyć prąd pobierany, w rozdzielnicy na wyjściu z mieszkania?
    ale po co?

    --
    Piter

  • 46. Data: 2014-05-09 16:48:51
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 08/05/2014 10:59, J.F wrote:

    > Nic nie mowiac energetycy mi licznik zmienili.
    > Nowy, elektroniczny ... i ma taka fajna diode migajaca co chwila.
    >
    > Jakby to miganie przetransmitowac do mieszkania ? Kable odpadaja.
    > Dzwonek bezprzewodowy kupic czy samemu jaka pluskwe robic ? Baterie to
    > chyba szybko zezre ... jakies fotoogniwo wykorzystac ?
    > I pod co by to podpiac ... do routerka wifi ?
    >
    > J.

    znalezione w necie... ale jak u kolegi powyzej kosztuje to kilkadziesiąt
    zł to bym się nie bawił...
    Co prawda to tylko arduino+usb ale pewnie to nie problem dołożyc tam coś
    co wysyła to po radiu

    HW:
    http://www.sensorbay.com/2012/11/project-1-home-ener
    gy-monitor-with.html
    SW:
    http://www.sensorbay.com/2012/12/project-1-home-ener
    gy-monitor-with.html
    Data:
    http://www.sensorbay.com/2013/01/project-1-home-ener
    gy-monitor-with.html

    link do dyskusji

    http://forum.arduino.cc/index.php?PHPSESSID=5o415huo
    msl3jcn8q34thjvrm3&topic=114202.msg1079358#msg107935
    8

  • 47. Data: 2014-05-09 17:29:29
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 09 May 2014 09:17:55 +0200, Michał Lankosz napisał(a):

    > Widziałem też konstrukcję licznika elektronicznego, w którym impulsy
    > były zliczane przez zwykły mechanizm jak w tradycyjnym liczniku.

    Pafal robił takie liczniki hybrydowe - miały widoczną normalnie tarczę
    ale zamiast liczydła wyświetlacz elektroniczny. Zliczaniem energii
    zajmował się nota bene AVR :)
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 48. Data: 2014-05-09 17:37:41
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 09 May 2014 13:14:11 +0100, AlexY napisał(a):

> [...]
    > częstotliwość migania diodki. Nie służy to do komunikacji aczkolwiek
    > można to w tym celu użyć i ludzie tak robią.

    Prosta rzecz - mruganie LEDa widać z daleka, bez problemu nawet przez
    zmatowioną szybkę szafki licznikowej, nie potrzeba dodatkowego źródła
    światła. Od razu, na pierwszy rzut oka widać, że prąd płynie, bez
    czekania na pojawienie się liczydeł czy wartości mocy chwilowej. A to
    oczekiwanie, w zależności od tego jak jest zaprogramowany licznik
    (szczególnie trójfazowy czterokwadrantowy z taryfą wielostrefową), może
    trwać całkiem długo.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 49. Data: 2014-05-09 18:00:28
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

> [...]
    > stanie odczytać wartość z tej ramki, np piszę coś w stylu "cat /dev/DONGLE

    Nasze oprogramowanie na Windows współpracuje z typowymi tanimi donglami
    USB/BT4.0
    Jeśli ktoś chce napisać swój soft używający UART to może kupić droższą
    przejściówkę BLED112 firmy Bluegiga. Zgłasza się ona w systemie jako
    port szeregowy i ma własny zestaw komend do komunikacji przez BLE.

    Paweł

  • 50. Data: 2014-05-09 21:48:27
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-05-09 17:29, badworm pisze:

    > Pafal robił takie liczniki hybrydowe - miały widoczną normalnie tarczę
    > ale zamiast liczydła wyświetlacz elektroniczny. Zliczaniem energii
    > zajmował się nota bene AVR :)

    A które to źle liczyły? Te, czy inne?
    http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/476841,fataln
    e_liczniki_rwe_polska_trwa_wielka_akcja_wymiany_licz
    nikow_w_warszawie.html

    --
    Michał