  • 31. Data: 2014-05-09 08:02:27
    Temat: Re: radioimpulsy
    Od: pawel2420 <z...@n...pl>

    > Mi wykresy nie są potrzebne, mi by wystarczyło aby dane o zliczonych
    > błyskach przesyłało do PC, np. na jakiś emulowany UART na BT, posiada taką
    > funkcjonalność?

    Urządzenia komunikują się przez Bluetooth Low Energy zawarty w
    standardzie BT4.0. Sposób przesyłania danych w BLE jest zupełnie inny
    niż w archaicznym profilu SPP (UART przez BT).
    Zwróć uwagę, że urządzenie jest zasilane małą zegarkową baterią
    wystarczającą na wiele miesięcy ciągłej pracy. Tego nie da się osiągnąć
    w starszych wersjach Bluetooth.

    Paweł

  • 32. Data: 2014-05-09 08:28:38
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Boziu po co?

    Uwielbiam takie odpowiedzi. Po co? Bo autor chce, ma taki kaprys, czy to
    nie jest wystarczający powód? Przecież nie pyta "czy", tylko "jak".

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 33. Data: 2014-05-09 08:31:06
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    pawel2420 <z...@n...pl> wrote:

> [...]
    > Zwróć uwagę, że urządzenie jest zasilane małą zegarkową baterią
    > wystarczającą na wiele miesięcy ciągłej pracy. Tego nie da się osiągnąć

    Domyślam się że przedpiścy nie chodzi o szczegóły techniczne, tylko o to,
    czy da się w jakikolwiek sposób wyciągnąć surowe dane (tzn. czy soft ma
    taką funkcjonalność).

  • 34. Data: 2014-05-09 09:05:51
    Od: pawel2420 <z...@n...pl>

    > Domyślam się że przedpiścy nie chodzi o szczegóły techniczne, tylko o to,
    > czy da się w jakikolwiek sposób wyciągnąć surowe dane (tzn. czy soft ma
    > taką funkcjonalność).

    Wartość licznika mignięć jest wysyłana w co około 1 sek. w ramce
    rozgłoszeniowej. Można ją również odczytać po połączeniu. Zaznaczam
    jednak, że nie odbywa się to w taki sposób jak przypadku SPP.
    Czyli nie uda się nawiązać połączania z urządzeniem np. przy pomocy
    Hyper Terminala.

    Paweł

  • 35. Data: 2014-05-09 09:09:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Friday, May 9, 2014, 7:28:45 AM, you wrote:

    > Przecież licznik co kilka sekund na lcd wyświetla bieżący stan
    > zużycia a nawet chwilowy pobór mocy, więc po co zużycie pokaxywać
    > mijając?

    Jasne. I kamerę z OCR instalować, żeby dane zbierać?

    > Ja bylem przekonany że to miganie to taki heartbeat licznika
    > (ielektronika się nie zawiesila).

    Źle byłeś przekonany.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2014-05-09 09:17:55
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-05-09 07:28, Marek pisze:

> [...]
    > nawet chwilowy pobór mocy, więc po co zużycie pokaxywać mijając? Ja
    > bylem przekonany że to miganie to taki heartbeat licznika (ielektronika

    Jest to niejako standard choć nie wiem, czy norma taką LED obejmuje.
    Impulsy wychodzą z układu pomiarowego i trafiają do licznika. Jeden
    impuls oznacza naliczenie jakiejś tam porcji energii. Stała licznika
    określa ile impulsów to 1kWh.
    To, że licznik może pokazywać moc nic nie oznacza i nie jest podstawą
    naliczania energii.
    Jak napisał AlexY, LED jest odpowiednikiem znacznika tarczy licznika
    elektromechanicznego.
    Widziałem też konstrukcję licznika elektronicznego, w którym impulsy
    były zliczane przez zwykły mechanizm jak w tradycyjnym liczniku.

    --
    Michał

  • 37. Data: 2014-05-09 10:15:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 09 May 2014 09:17:55 +0200, Michał Lankosz<m...@t...pl>
    wrote:
    > Jest to niejako standard choć nie wiem, czy norma taką LED obejmuje.

    No ale miganie ledem w 21 wieku jako forma komunikacji z
    użytkownikiem (przekazywanie wartości jakiegoś parametru) to troche
    prymitywne, szczególnie że urządzenie posiada lcd i może przekazać
    informacje w bardziej naturalny dla człowieka sposób. Myślałem, że
    komunikacja Morse'em wyszło już dawno z mody :-)

    --
    Marek

  • 38. Data: 2014-05-09 10:24:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 9 May 2014 06:28:38 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) wrote:
    > Uwielbiam takie odpowiedzi. Po co? Bo autor chce, ma taki kaprys,
    czy to
    > nie jest wystarczający powód? Przecież nie pyta "czy", tylko "jak".

    E takie odpowiedzi nie zawsze są takie głupie jak wyglądają. Może
    pytający nie zdaje jeszcze sobie sprawę, że to co chce robić jest bez
    sensu? Oszczędzi sobie kupę niepotrzebnej nikomu roboty :)

    --
    Marek

  • 39. Data: 2014-05-09 11:26:11
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    pawel2420 wrote:

> [...]
    Dokładnie

> [...]
    > jednak, że nie odbywa się to w taki sposób jak przypadku SPP.
    > Czyli nie uda się nawiązać połączania z urządzeniem np. przy pomocy

    Niestety nie znam zbyt dokładnie BT, więc nawet nie wiem jak sformułować
    pytanie ale spróbuję.
    Jeśli, dajmy na to, wetknę w komputer dongla BT (albo kupię jakiś interfejs
    BT<->uart), to czy jakimś standardowym rozwiązaniem programistycznym będę w
    stanie odczytać wartość z tej ramki, np piszę coś w stylu "cat /dev/DONGLE
    >plik" i mi wrzuci tą ramkę albo jakieś jej pola do pliku?

    jp

  • 40. Data: 2014-05-09 12:52:18
    Od: pawel2420 <z...@n...pl>

> [...]
    > stanie odczytać wartość z tej ramki, np piszę coś w stylu "cat /dev/DONGLE

    Dane odbiera się na PC przy pomocy standardowego dongla BT/USB 4.0.
    W systemie Linux można to zrobić używając http://www.bluez.org/
    http://www.bluez.org/bluez-low-energy-support-status
    /
    Nie używam Linuxa nie mogę więc napisać krok po kroku jak to zrobić.

    Paweł