eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › quattro vs. xDrive
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 1. Data: 2010-01-27 11:45:24
    Temat: quattro vs. xDrive
    Od: "kli" <k...@p...onet.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=r
    elated

    czesc.
    do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w tym tescie?
    uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego dotkniecia hamulca
    podczas testu - czego nie zrobiono?
    a moze po prostu xd jest lepszy?
    wg zrodel, w tym wiki, torsen powinien pasc tylko w stuacji gdy jedno przednie i
    oba tylne kola calkowicie straca przyczepnosc...
    z komentow pod filmem niewiele wynika....
    pzdr.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 2. Data: 2010-01-27 12:10:32
    Temat: Re: quattro vs. xDrive
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "kli" napisał w wiadomości:

    > http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=r
    elated
    >
    > czesc.
    > do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w tym
    > tescie?
    > uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego dotkniecia
    > hamulca
    > podczas testu - czego nie zrobiono?

    Torsen ma jakiś programowo-mechaniczny mnożnik momentu ktory w pewnych
    sytuacjach może przenieść moment na kola o lepszej przyczepności aczkolwiek
    te kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakaś przeczepność (tarcie),
    niewielkie ale i tak muszą zawsze jakieś mieć.
    Im większy współczynnik przyczepności ma slabsza oś tym wiecej momentu
    dostaje oś o lepszej przyczepności.
    Gdy jedno kolo masz "w powietrzu" to wówczas quattro z centralnym torsenem
    przestaje dawać moment obr. bo 0 * mnożnik momentu torsena = 0

    Gdyby na filmie kierowca zacisnął ręczny guzikiem (czyli zerwałby
    przyczepność tylnej osi) to przednie oś pociągnęłaby A8 do przodu

    tu masz inny przykład:
    http://www.youtube.com/watch?v=UejUaDu23BI&feature=r
    elated

    Pozdr.

    --
    Bugatti


  • 3. Data: 2010-01-27 13:01:33
    Temat: Re: quattro vs. xDrive
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bugatti" <s...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:hjp6s4$5j6$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Torsen ma jakiś programowo-mechaniczny mnożnik momentu ktory w
    > pewnych sytuacjach może przenieść moment na kola o lepszej
    > przyczepności aczkolwiek te kola o gorszej przyczepnosci musza
    > miec jakaś przeczepność (tarcie), niewielkie ale i tak muszą
    > zawsze jakieś mieć.

    Mozna sie wspomoc hamulcem.

    J.


  • 4. Data: 2010-01-27 13:22:35
    Temat: Re: quattro vs. xDrive
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    kli wrote:
    > http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=r
    elated
    >
    > czesc.
    > do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w
    > tym tescie? uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego


    a ja mam pytanie - bo szukam porównania napędu subaru do innych aut (audi,
    bmw...)
    czy ktos coś takiego widział?
    albo np. napędu Hondy z Legenda który może dać 70% momentu na jedno koło

    bo jak są porównania to samych japończyków
    albo samych europejczyków


    --
    limken polimken


  • 5. Data: 2010-01-27 13:42:51
    Temat: Re: quattro vs. xDrive
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "limken" <l...@x...xx> wrote in message
    news:hjpbh7$a0v$1@inews.gazeta.pl...
    > kli wrote:
    >> http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=r
    elated
    >>
    >> czesc.
    >> do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w
    >> tym tescie? uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego
    >
    >
    > a ja mam pytanie - bo szukam porównania napędu subaru do innych aut (audi,
    > bmw...)
    > czy ktos coś takiego widział?
    > albo np. napędu Hondy z Legenda który może dać 70% momentu na jedno koło
    >
    > bo jak są porównania to samych japończyków
    > albo samych europejczyków

    http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html
    http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0


    Pozdrawiam
    Kamil


  • 6. Data: 2010-01-27 14:32:36
    Temat: Re: quattro vs. xDrive
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0

    No wlasnie nigzie nie mozna znalezc powaznego porownania Subaru z
    Audi :) Byly nawet komercyjne akcje z wjezdzaniem Audi na skocznie,
    ale i Subaru nawet w Polsce robilo pokaz, jak sobie Imprezy, Forestery
    i OBK radza na nartostradzie. Nigdy jednak razem.
    --
    Olleo


  • 7. Data: 2010-01-27 15:01:12
    Temat: Re: quattro vs. xDrive
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "Olleo" <o...@t...pl> wrote in message
    news:7a7870f5-c6c7-4d29-8b6f-ca809acc8511@b10g2000yq
    a.googlegroups.com...
    >> http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0
    >
    > No wlasnie nigzie nie mozna znalezc powaznego porownania Subaru z
    > Audi :) Byly nawet komercyjne akcje z wjezdzaniem Audi na skocznie,
    > ale i Subaru nawet w Polsce robilo pokaz, jak sobie Imprezy, Forestery
    > i OBK radza na nartostradzie. Nigdy jednak razem.

    Problem z rozstrzygnieciem jedynego, slusznego bedzie spory. Ktore Audi?
    Haldexy, Torseny, pierdylion generacji i wariantow. Ktore subaru? Zwykle,
    STI z kontrolowanym dyfrem srodkowym i szpera w obydwu osiach, czy jakis
    zwykly wolnossacy? Z automatem czy manualna skrzynia?




    Pozdrawiam
    Kamil


  • 8. Data: 2010-01-27 15:06:57
    Temat: Re: quattro vs. xDrive
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    news:hjpgva$t36$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >
    > "Olleo" <o...@t...pl> wrote in message
    > news:7a7870f5-c6c7-4d29-8b6f-ca809acc8511@b10g2000yq
    a.googlegroups.com...
    >>> http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0
    >>
    >> No wlasnie nigzie nie mozna znalezc powaznego porownania Subaru z
    >> Audi :) Byly nawet komercyjne akcje z wjezdzaniem Audi na skocznie,
    >> ale i Subaru nawet w Polsce robilo pokaz, jak sobie Imprezy, Forestery
    >> i OBK radza na nartostradzie. Nigdy jednak razem.
    >
    > Problem z rozstrzygnieciem jedynego, slusznego bedzie spory. Ktore Audi?
    > Haldexy, Torseny, pierdylion generacji i wariantow. Ktore subaru? Zwykle,
    > STI z kontrolowanym dyfrem srodkowym i szpera w obydwu osiach, czy jakis
    > zwykly wolnossacy? Z automatem czy manualna skrzynia?

    A na deser wisienka z tortu:

    http://www.youtube.com/watch?v=469mi4UOVK0



    Pozdrawiam
    Kamil


  • 9. Data: 2010-01-27 17:02:57
    Temat: Re: quattro vs. xDrive
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisal w
    >> http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0
    >
    > No wlasnie nigzie nie mozna znalezc powaznego porownania Subaru z
    > Audi :) Byly nawet komercyjne akcje z wjezdzaniem Audi na
    > skocznie,
    > ale i Subaru nawet w Polsce robilo pokaz, jak sobie Imprezy,
    > Forestery
    > i OBK radza na nartostradzie. Nigdy jednak razem.

    Oba koncerny nie sa tym zainteresowane :-)
    Lepiej dla nich jak klient nie moze porownac :-)

    J.


  • 10. Data: 2010-01-27 18:43:31
    Temat: Re: quattro vs. xDrive
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kli pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=r
    elated
    >
    > czesc.
    > do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w tym tescie?
    > uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego dotkniecia hamulca
    > podczas testu - czego nie zrobiono?
    > a moze po prostu xd jest lepszy?

    Ale lepszy do czego?
    Do zjeżdżania z takich rolek z pewnością - doskonały do tej sztuczki
    będzie każdy haldex.

    I tak jak piszesz - mając Torsena wystarczy lekko przycisnąć hamulec
    żeby samochód pojechał.

    > wg zrodel, w tym wiki, torsen powinien pasc tylko w stuacji gdy jedno przednie i
    > oba tylne kola calkowicie straca przyczepnosc...

    Torsen potrafi przenieść kilkukrotnie większy moment na jedną stronę
    dyferencjału niż na drugą.

    Jeżeli jedno koło wisi w powietrzu to takie koło nie stawia oporu, a
    zero nawet razy sześć to nadal zero.

    Przewaga napędów stałych i mechanicznych blokad takich jak torsen czy
    szpera jest taka że działają od razu i cały czas.
    Napędy dołączane albo blokowane elektronicznie działają z jakimś tam
    opóźnieniem i dopiero po wykryciu sytuacji której mają przeciwdziałać.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: