-
1. Data: 2010-01-27 11:45:24
Temat: quattro vs. xDrive
Od: "kli" <k...@p...onet.pl>
http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=r
elated
czesc.
do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w tym tescie?
uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego dotkniecia hamulca
podczas testu - czego nie zrobiono?
a moze po prostu xd jest lepszy?
wg zrodel, w tym wiki, torsen powinien pasc tylko w stuacji gdy jedno przednie i
oba tylne kola calkowicie straca przyczepnosc...
z komentow pod filmem niewiele wynika....
pzdr.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2010-01-27 12:10:32
Temat: Re: quattro vs. xDrive
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "kli" napisał w wiadomości:
> http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=r
elated
>
> czesc.
> do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w tym
> tescie?
> uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego dotkniecia
> hamulca
> podczas testu - czego nie zrobiono?
Torsen ma jakiś programowo-mechaniczny mnożnik momentu ktory w pewnych
sytuacjach może przenieść moment na kola o lepszej przyczepności aczkolwiek
te kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakaś przeczepność (tarcie),
niewielkie ale i tak muszą zawsze jakieś mieć.
Im większy współczynnik przyczepności ma slabsza oś tym wiecej momentu
dostaje oś o lepszej przyczepności.
Gdy jedno kolo masz "w powietrzu" to wówczas quattro z centralnym torsenem
przestaje dawać moment obr. bo 0 * mnożnik momentu torsena = 0
Gdyby na filmie kierowca zacisnął ręczny guzikiem (czyli zerwałby
przyczepność tylnej osi) to przednie oś pociągnęłaby A8 do przodu
tu masz inny przykład:
http://www.youtube.com/watch?v=UejUaDu23BI&feature=r
elated
Pozdr.
--
Bugatti
-
3. Data: 2010-01-27 13:01:33
Temat: Re: quattro vs. xDrive
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Bugatti" <s...@m...pl> napisał w wiadomości
news:hjp6s4$5j6$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> Torsen ma jakiś programowo-mechaniczny mnożnik momentu ktory w
> pewnych sytuacjach może przenieść moment na kola o lepszej
> przyczepności aczkolwiek te kola o gorszej przyczepnosci musza
> miec jakaś przeczepność (tarcie), niewielkie ale i tak muszą
> zawsze jakieś mieć.
Mozna sie wspomoc hamulcem.
J.
-
4. Data: 2010-01-27 13:22:35
Temat: Re: quattro vs. xDrive
Od: "limken" <l...@x...xx>
kli wrote:
> http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=r
elated
>
> czesc.
> do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w
> tym tescie? uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego
a ja mam pytanie - bo szukam porównania napędu subaru do innych aut (audi,
bmw...)
czy ktos coś takiego widział?
albo np. napędu Hondy z Legenda który może dać 70% momentu na jedno koło
bo jak są porównania to samych japończyków
albo samych europejczyków
--
limken polimken
-
5. Data: 2010-01-27 13:42:51
Temat: Re: quattro vs. xDrive
Od: "kamil" <k...@s...com>
"limken" <l...@x...xx> wrote in message
news:hjpbh7$a0v$1@inews.gazeta.pl...
> kli wrote:
>> http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=r
elated
>>
>> czesc.
>> do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w
>> tym tescie? uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego
>
>
> a ja mam pytanie - bo szukam porównania napędu subaru do innych aut (audi,
> bmw...)
> czy ktos coś takiego widział?
> albo np. napędu Hondy z Legenda który może dać 70% momentu na jedno koło
>
> bo jak są porównania to samych japończyków
> albo samych europejczyków
http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html
http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0
Pozdrawiam
Kamil
-
6. Data: 2010-01-27 14:32:36
Temat: Re: quattro vs. xDrive
Od: Olleo <o...@t...pl>
> http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0
No wlasnie nigzie nie mozna znalezc powaznego porownania Subaru z
Audi :) Byly nawet komercyjne akcje z wjezdzaniem Audi na skocznie,
ale i Subaru nawet w Polsce robilo pokaz, jak sobie Imprezy, Forestery
i OBK radza na nartostradzie. Nigdy jednak razem.
--
Olleo
-
7. Data: 2010-01-27 15:01:12
Temat: Re: quattro vs. xDrive
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Olleo" <o...@t...pl> wrote in message
news:7a7870f5-c6c7-4d29-8b6f-ca809acc8511@b10g2000yq
a.googlegroups.com...
>> http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0
>
> No wlasnie nigzie nie mozna znalezc powaznego porownania Subaru z
> Audi :) Byly nawet komercyjne akcje z wjezdzaniem Audi na skocznie,
> ale i Subaru nawet w Polsce robilo pokaz, jak sobie Imprezy, Forestery
> i OBK radza na nartostradzie. Nigdy jednak razem.
Problem z rozstrzygnieciem jedynego, slusznego bedzie spory. Ktore Audi?
Haldexy, Torseny, pierdylion generacji i wariantow. Ktore subaru? Zwykle,
STI z kontrolowanym dyfrem srodkowym i szpera w obydwu osiach, czy jakis
zwykly wolnossacy? Z automatem czy manualna skrzynia?
Pozdrawiam
Kamil
-
8. Data: 2010-01-27 15:06:57
Temat: Re: quattro vs. xDrive
Od: "kamil" <k...@s...com>
"kamil" <k...@s...com> wrote in message
news:hjpgva$t36$1@inews.gazeta.pl...
>
>
> "Olleo" <o...@t...pl> wrote in message
> news:7a7870f5-c6c7-4d29-8b6f-ca809acc8511@b10g2000yq
a.googlegroups.com...
>>> http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0
>>
>> No wlasnie nigzie nie mozna znalezc powaznego porownania Subaru z
>> Audi :) Byly nawet komercyjne akcje z wjezdzaniem Audi na skocznie,
>> ale i Subaru nawet w Polsce robilo pokaz, jak sobie Imprezy, Forestery
>> i OBK radza na nartostradzie. Nigdy jednak razem.
>
> Problem z rozstrzygnieciem jedynego, slusznego bedzie spory. Ktore Audi?
> Haldexy, Torseny, pierdylion generacji i wariantow. Ktore subaru? Zwykle,
> STI z kontrolowanym dyfrem srodkowym i szpera w obydwu osiach, czy jakis
> zwykly wolnossacy? Z automatem czy manualna skrzynia?
A na deser wisienka z tortu:
http://www.youtube.com/watch?v=469mi4UOVK0
Pozdrawiam
Kamil
-
9. Data: 2010-01-27 17:02:57
Temat: Re: quattro vs. xDrive
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Uzytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisal w
>> http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0
>
> No wlasnie nigzie nie mozna znalezc powaznego porownania Subaru z
> Audi :) Byly nawet komercyjne akcje z wjezdzaniem Audi na
> skocznie,
> ale i Subaru nawet w Polsce robilo pokaz, jak sobie Imprezy,
> Forestery
> i OBK radza na nartostradzie. Nigdy jednak razem.
Oba koncerny nie sa tym zainteresowane :-)
Lepiej dla nich jak klient nie moze porownac :-)
J.
-
10. Data: 2010-01-27 18:43:31
Temat: Re: quattro vs. xDrive
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
kli pisze:
> http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=r
elated
>
> czesc.
> do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w tym tescie?
> uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego dotkniecia hamulca
> podczas testu - czego nie zrobiono?
> a moze po prostu xd jest lepszy?
Ale lepszy do czego?
Do zjeżdżania z takich rolek z pewnością - doskonały do tej sztuczki
będzie każdy haldex.
I tak jak piszesz - mając Torsena wystarczy lekko przycisnąć hamulec
żeby samochód pojechał.
> wg zrodel, w tym wiki, torsen powinien pasc tylko w stuacji gdy jedno przednie i
> oba tylne kola calkowicie straca przyczepnosc...
Torsen potrafi przenieść kilkukrotnie większy moment na jedną stronę
dyferencjału niż na drugą.
Jeżeli jedno koło wisi w powietrzu to takie koło nie stawia oporu, a
zero nawet razy sześć to nadal zero.
Przewaga napędów stałych i mechanicznych blokad takich jak torsen czy
szpera jest taka że działają od razu i cały czas.
Napędy dołączane albo blokowane elektronicznie działają z jakimś tam
opóźnieniem i dopiero po wykryciu sytuacji której mają przeciwdziałać.