eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyquattro vs. xDriveRe: quattro vs. xDrive
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.tas
    k.gda.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-mail
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: quattro vs. xDrive
    Date: Wed, 27 Jan 2010 12:10:32 +0100
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 31
    Message-ID: <hjp6s4$5j6$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <0...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ds.pk.edu.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1264590533 5734 149.156.157.66 (27 Jan 2010 11:08:53 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Jan 2010 11:08:53 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3598
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
    X-Antivirus: avast! (VPS 100126-1, 2010-01-26), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2250622
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "kli" napisał w wiadomości:

    > http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=r
    elated
    >
    > czesc.
    > do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w tym
    > tescie?
    > uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego dotkniecia
    > hamulca
    > podczas testu - czego nie zrobiono?

    Torsen ma jakiś programowo-mechaniczny mnożnik momentu ktory w pewnych
    sytuacjach może przenieść moment na kola o lepszej przyczepności aczkolwiek
    te kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakaś przeczepność (tarcie),
    niewielkie ale i tak muszą zawsze jakieś mieć.
    Im większy współczynnik przyczepności ma slabsza oś tym wiecej momentu
    dostaje oś o lepszej przyczepności.
    Gdy jedno kolo masz "w powietrzu" to wówczas quattro z centralnym torsenem
    przestaje dawać moment obr. bo 0 * mnożnik momentu torsena = 0

    Gdyby na filmie kierowca zacisnął ręczny guzikiem (czyli zerwałby
    przyczepność tylnej osi) to przednie oś pociągnęłaby A8 do przodu

    tu masz inny przykład:
    http://www.youtube.com/watch?v=UejUaDu23BI&feature=r
    elated

    Pozdr.

    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: