  • 31. Data: 2015-01-07 09:01:49
    Temat: Re: python...
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, January 7, 2015 12:56:54 AM UTC+1, bartekltg wrote:
    > Pobudki masz może słuszne, ale to, co proponujesz,
    > to na dobrą sprawę zahamowanie jakiegokolwiek postępu.
    Jeśli taki postęp jest w istotnym stopniu możliwy, to się
    mylę. Moim zdaniem postęp na tym obszarze jest możliwy w
    bardzo ograniczonym stopniu, wkład pracy nie zwróci się, a może
    nawet jest przyczyną problemów. Zobacz typową sytuację
    podczas organizowania zespołu do projektu. Każdy programista
    ma swoją fanaberię. Inna sytuacja podczas szukania pracy:
    każdy pracodawca chce w innym języku i innym frameworku.
    Te dwa fakty już biorą górę nad korzyściami.

    > "Główne języki" nie będą się tak szybko rozwijać, jeśli
    > nie będą czuły na karku oddechu konkurencji.
    Nie jestem pewny czy mówisz o rozwoju. Jaki program da się
    szybciej, lepiej, taniej, z mniejszą ilością błędów napisać w
    jednym z 'głównych' języków, a w innym nie? Zwróć uwagę że
    nie przekreślam języków o zastosowaniach specjalistycznych.

    > Do tego nowinki są pewnym poligonem doświadczalnym.
    > Nie wszytko jest sens testować jako odnogi gcc.
    To w jest argument za tym że jednak nie warto robić nowych
    języków. Jeśli sens testowania jakiejś nowej składni w
    głównym języku jest mglisty, to prawdopodobnie ta
    składnia nie przyczyni się istotnie do usprawnienia całej
    technologii.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2015-01-07 09:03:38
    Od: g...@g...com

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 23:41:22 UTC+1 użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    > Mozesz te mysl troszke rozwinac?

    Poza tym, o czym pisalem misiowi, tzn. ze system obiektowy nie wspiera
    hermetyzacji (choc nie wiem, czy to dobrze, czy zle), pewne kontrowersje
    budzi to, ze metody definiuje sie syntaktycznie inaczej, niz sie ich
    potem uzywa (tzn. definiuje sie je tak, jak normalne funkcje, przy czym
    pierwszy argument -- konwencjonalnie nazywany "self" -- pelni role obiektu,
    na ktorym potem wywolywana jest metoda).

    Wreszcie dynamiczna natura Pythona sprawila, ze doszlo do rozpowszechnienia
    techniki modyfikacji uruchomionego programu nazywanej "monkey patchingiem",
    ktora z jednej strony swiadczy o duzej elastycznosci jezyka, ale ktora
    z perspektywy praktyki wytwarzania oprogramowania wydaje sie fatalna,
    bo moze prowadzic do powstawania w programie zaskakujacych i bardzo trudnych
    do znalezienia bledow

  • 33. Data: 2015-01-07 09:09:59
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 2015-01-06 18:25, Sebastian Biały wrote:

    > Różne. Odpal google bo nie jesteś pierwszy który nauczył się pisac hello
    > worldy i już chce oceniać język.
    >
    > Pierwsza dająca do myslenia: http://tinyurl.com/knw5mdv

    Ze jest na poziomie LOGO :-) ? A tak na powaznie to kolejny tysieczny
    jezyk skryptowy. Jak dla mnie rownie dobrze mozna uzywac PHP, Ruby,
    Perl lub innego basha dla adminow. Owczywiscie kazde narzedzie ma swoje
    zastosowanie, ale nadmiar zywych jezykow skryptowych jest dla mnie
    mocno dziwny.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 34. Data: 2015-01-07 11:41:29
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 7 stycznia 2015 09:01:50 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
> [...]
    > głównym języku jest mglisty, to prawdopodobnie ta
    > składnia nie przyczyni się istotnie do usprawnienia całej

    jakos slabo to widze, w sumie moim zdaniem
    obecnie jest tak samo jak i bylo kiedys (powiedzmy w roku 98 ), c moim zdaniem
    totalnie i absolutnie rzadzi w warstwie technicznej, tam gdzie programista jest
    paranoiczny o wykoprzystanie zasobów (czyli glownie ramu) rzadzi c - Natomiast nadal
    prawdopodobnie tak samo aktualny jest temat zbudowania jezyka ktory bylby mniej
    paranoiczny a bardziej rozciagliwy i wygodny
    (przy tym pozostajac dosyc wydajny) - w tej
    warstwie mz nadal nie ma 'króla' jet tylko paru dosyc losowych pretendentów [na tej
    warstwie jezykow 'wygodnych'('rozciagliwych') sie slabo znam* ale tak to jakos widze]

    * wrecz odwrotnie zastanawiam sie czy wyposazenie c w rozszerzalne tablice** nie
    pozbawiloby c troche tej skostnialosci ktora chyba jest zarowno wadą jak i zaletą

    ** chyba potemu ze ten systemowy i niejawny reallokator jest troche cialem obcym w c

  • 35. Data: 2015-01-07 14:00:35
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 7 Jan 2015 00:01:49 -0800 (PST), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:
    > mylę. Moim zdaniem postęp na tym obszarze jest możliwy w
    > bardzo ograniczonym stopniu, wkład pracy nie zwróci się, a może

    Masz prawo do własnego zdania. Nie oczekuj jednak iż ktokolwiek
    będzie przejmował się tym co myślisz.

  • 36. Data: 2015-01-07 14:39:09
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, January 7, 2015 2:00:43 PM UTC+1, slawek wrote:

    > Masz prawo do własnego zdania. Nie oczekuj jednak iż ktokolwiek
    > będzie przejmował się tym co myślisz.

    W ogóle nie oczekuję, żeby ktoś się czymś przejmował. Rozumiem że
    napisałeś tak, ponieważ Ty masz na ten temat coś więcej niż
    subiektywną opinię. Chętnie ją przeczytam.
    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2015-01-07 16:05:02
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 7 stycznia 2015 14:39:10 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

    > W ogóle nie oczekuję, żeby ktoś się czymś przejmował. Rozumiem że
    > napisałeś tak, ponieważ Ty masz na ten temat coś więcej niż
    > subiektywną opinię. Chętnie ją przeczytam.
    > Pozdrawiam

    na razie na takie krolowanie jednego jezyka sie nie zapowiada ;\
    prawdopodobnie wrecz odwrotnie bedzie ich wiecej i te lepsze pewnie powoli beda piac
    sie do gory

  • 38. Data: 2015-01-07 16:47:49
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, January 7, 2015 4:05:04 PM UTC+1, firr wrote:
    > na razie na takie krolowanie jednego jezyka sie nie zapowiada ;\
    > prawdopodobnie wrecz odwrotnie bedzie ich wiecej i te lepsze pewnie
    > powoli beda piac sie do gory
    Nie przeczę, to naturalna kolej rzeczy, że spośród wypróbowanych
    rozwiązań wybiera się lepsze. Ale po pierwsze, co dla Was oznacza, że
    język jest lepszy? Jak oceniacie język? Zobacz jak łatwo można
    rzucić garść kryteriów porównawczych:
    1) czas utworzenia aplikacji
    2) ilość popełnionych błędów
    3) wydajność aplikacji
    4) narzut pamięciowy
    5) cena i ilość programistów na rynku pracy
    6) ilość i jakość bibliotek, frameworków darmowych, komercyjnych
    7) ilość i jakość narzędzi, środowisk, generatorów, bilderów, też z podziałem
    na tanie i drogie...
    8) koszty doszkolenia kadry do nowego języka

    Jak chcecie porównywać języki, aby obiektywnie ocenić, że Python jest
    potrzebny? Moim zdaniem nie jest.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2015-01-07 17:34:39
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 7 stycznia 2015 16:47:50 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
> [...]
    > 8) koszty doszkolenia kadry do nowego języka
    >

    > Jak chcecie porównywać języki, aby obiektywnie ocenić, że Python jest

    szkodliwy tez chyba nie jest..
    dla mnie c++ i java tez nie sa potrzebne,
    powaznie mowie ze prawdopodobniej bez nich swiat by wygladal lepiej ale co robic :<

  • 40. Data: 2015-01-07 17:41:05
    Od: g...@g...com

    W dniu środa, 7 stycznia 2015 17:34:41 UTC+1 użytkownik firr napisał:

    > szkodliwy tez chyba nie jest..
    > dla mnie c++ i java tez nie sa potrzebne,
    > powaznie mowie ze prawdopodobniej bez nich swiat by wygladal lepiej ale co robic :<

    robic swoje ;]