  • 201. Data: 2015-01-21 10:00:52
    Temat: Re: python...
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Jan 2015 05:01:43 -0800 (PST), Wojciech
    Muła<w...@g...com> wrote:
    > W pythonie jest bibliotek od cholery, mała szansa, że czegoś nie ma.

    Na podstawowym poziomie tak. Na zaawansowanym niekoniecznie.

    > Poza tym python ma podobną wydajność, jak ruby, czy perl. Javascript
    > na v8 jest szybszy, ale js to słaby język i szkoda na niego czasu.

    Javascript (tzn. ECMA Script) ma swoje problemy. Jednak jest to
    język, w którym można napisać program uruchamiający się w
    przeglądarce a nie wymagający certyfikatów. Nie trzeba takiego
    programu instalować. Będzie od razu działać nawet na komórce.

    Do tego Javascript jest obiektowy itd.

  • 202. Data: 2015-01-21 10:04:58
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Jan 2015 09:10:49 -0800 (PST), Wojciech
    Muła<w...@g...com> wrote:
    > rozmiaru danych itd. Do pythona są wrappery na popularne biblioteki
    > do XML, które są pisane w C, więc tam narzutu pamięciowego nie

    I w tym cały dowcip: Python to jeszcze jeden język który, jak
    przyjdzie co do czego, biegnie z płaczem do C.

  • 203. Data: 2015-01-21 11:58:25
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Wednesday, January 21, 2015 at 10:00:51 AM UTC+1, slawek wrote:

    > Na podstawowym poziomie tak. Na zaawansowanym niekoniecznie.

    #define zaawansowany

> [...]
    > przeglądarce a nie wymagający certyfikatów. Nie trzeba takiego
    > programu instalować. Będzie od razu działać nawet na komórce.

    To jest obecnie asembler dla przeglądarek.

    > Do tego Javascript jest obiektowy itd.

    To itd. jest najważniejsze. Masz 9 (słownie 9) sposobów definiowania
    obiektu. Nie ma modułów. Nie ma zależności międzymodułowych. Np.
    generatory to nowość. Jest pierdyliad wersji i niekompatybilności.

    w.

  • 204. Data: 2015-01-21 11:59:27
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Wednesday, January 21, 2015 at 10:04:56 AM UTC+1, slawek wrote:

    > I w tym cały dowcip: Python to jeszcze jeden język który, jak
    > przyjdzie co do czego, biegnie z płaczem do C.

    No i? Większość języków, nawet kompilowanych, ma możliwość łączenia
    z obcym kodem.

    w.

  • 205. Data: 2015-01-22 01:39:23
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wed, 21 Jan 2015 10:00:52 +0100, slawek <f...@f...com> wrote:
    > Do tego Javascript jest obiektowy itd.

    Python nie?

    RW

  • 206. Data: 2015-01-22 01:40:48
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wed, 21 Jan 2015 10:04:58 +0100, slawek <f...@f...com> wrote:
    > I w tym cały dowcip: Python to jeszcze jeden język który, jak
    > przyjdzie co do czego, biegnie z płaczem do C.

    Zeby tam tylko do C! Słyszałem, że wykonuje się na CPU w formie kodu
    maszynowego.

    RW

  • 207. Data: 2015-01-22 11:30:23
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Roman W" <b...@g...pl> napisał:

    > Ale przyspieszenie kodu bywa spore.

    To prawda.
    Chociaz osobiscie uzywam chetniej ctypes (z nimi nie mialem problemu - no moze poza
    IronPythonowymi),
    i oczywiscie "starego dobrego" SWIG-a (wole pisac czesci naprawde krytyczne w
    "czystym" C/C++).

    AK

    ---
    Avast.

  • 208. Data: 2015-01-22 11:34:31
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:

    > I w tym cały dowcip: Python to jeszcze jeden język który, jak przyjdzie co do
    czego, biegnie z
    > płaczem do C.

    Po pierwsze - i baaardzo dobrze :) Po co wywazac otwarte przez kogos innego dzwi ? :)
    Tyle ze Python naprawde rzaaadko placze :)

    Po drugie:
    Gadanie :)
    Nawet w przypadku parsowania zwyklego trywialnego XMLa
    Python (czysty Python) jest wielokrotnie (bywa ze i kilka rzedow)
    szybszy od "wypasnej" "zoptymalizowanej" Javy :)

    AK

    ---
    Avast.

  • 209. Data: 2015-01-22 12:39:59
    Od: firr <p...@g...com>

    tak naprawde chyba jesli dzis chce sie mowic o wydajnosci to nalezy pisac pod gpu
    opencl/cuda, cos takiego

    problem w tym ze to pai jest troche zaporowe, mz nie jest ladne, to raczej cos
    takiego jak kolejne winapi

    dla mnie jednak i tak powstaje dylemat czy sie tym zajmowac

    (mniejszy niz pytanie czy zajmowac sie javascryptem i pythonem co jest z kolei
    mniejszym dylematem niz pytanie czy zajmowac sie java i c++
    (ciezko z kolei powiedziec czy zajmowanie sie lispami jest wyzej
    czy nizej niz java w tym rankingu chyba wyzej)

    opencl < js,python < lisp itp godkowe klimaty < java, c++, c#

    ;-)

    chyba bede musial sie wyszkolic w tym gpu jednakze nie jestem pewien czy teraz mam na
    to czas

    pytanie tez gdzie umiescic asma na tym schmacie prorytetow (czy nizej czy wyzej niz
    opencl, mozliwe ze gdzies na rowni) [i tak ten schemat jest tylko wycinkiem tego co
    mozna prioretyzowac ;\]

  • 210. Data: 2015-01-22 18:38:46
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 22 Jan 2015 00:39:23 +0000, Roman W
    <b...@g...pl> wrote:
    > Python nie?

    A Forth jest?