-
1. Data: 2010-08-04 23:19:57
Temat: pytanie o olej
Od: megrims <m...@i...pl>
Witam.
Teoretyczne pytanie:
Czy można wlać olej Castrol Edge Turbo Diesel 5W40
do silnika benzynowego w C63AMG
Wiem, że to trochę druciarskie, ale powiedzmy, ze na
desce choinka i bagnet prawie suchy.
Przebieg 30 kkm.
-
2. Data: 2010-08-04 23:34:56
Temat: Re: pytanie o olej
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
megrims pisze:
> Witam.
>
> Teoretyczne pytanie:
> Czy można wlać olej Castrol Edge Turbo Diesel 5W40
> do silnika benzynowego w C63AMG
W zasadzie można, ale prawdopodobnie nie ma takiej potrzeby.
Zwłaszcza jeżeli na co dzień jeździsz na innym oleju.
> Wiem, że to trochę druciarskie, ale powiedzmy, ze na
> desce choinka i bagnet prawie suchy.
To że bagnet jest prawie suchy to jeszcze nie jest powód do robienia
czegokolwiek na szybko.
Tak długo jak w misce olejowej jest choćby minimalny poziom oleju, to
silnik będzie normalnie smarowany - tak samo dobrze jak przy maksymalnym
poziomie oleju.
To że zapaliła się na desce kontrolka poziomu oleju to jeszcze nie jest
niczym niepokojącym.
Jedyne środki ostrożności podczas jazdy z niskim poziomem oleju, to nie
kręcenie bączków i nie jeżdżenie w kółko po rondach z dużą prędkością
(wtedy rośnie ryzyko że olej ucieknie gdzieś w bok i silnik zostanie bez
oleju - przy niskim poziomie oleju zwiększa się szansa na to).
No chyba że zapala się podczas pracy silnika czerwona kontrolka
ciśnienia oleju - wtedy dolanie oleju nie pomoże, silnik należy
wyłączyć, samochód zaholować do warsztatu i tam szukać przyczyny braku
smarowania.
> Przebieg 30 kkm.
IMO nie ma co kombinować.
Podjedź po prostu na jakąś lepszą stację benzynową i kup sobie olej
takiej samej klasy jak ten którym masz zalany silnik.
Syntetyki można mieszać, ale np. moja instrukcja obsługi mówi że po
wymieszaniu znacznie się skraca okres między wymianami dla tego oleju.
Nie wiem jakie prawa fizyki za tym stoją, ale pewnie coś w tym jest.
-
3. Data: 2010-08-04 23:44:50
Temat: Re: pytanie o olej
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:
> No chyba że zapala się podczas pracy silnika czerwona kontrolka ciśnienia
> oleju - wtedy dolanie oleju nie pomoże
Wtedy już nic nie pomoże.
Sprawdzone na niemieckiej autostradzie - efekt to zatarcie silnika.
Mimo iż wyłączyłem go od razu.
-
4. Data: 2010-08-04 23:55:26
Temat: Re: pytanie o olej
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Cavallino pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:
>
>> No chyba że zapala się podczas pracy silnika czerwona kontrolka
>> ciśnienia oleju - wtedy dolanie oleju nie pomoże
>
> Wtedy już nic nie pomoże.
> Sprawdzone na niemieckiej autostradzie - efekt to zatarcie silnika.
> Mimo iż wyłączyłem go od razu.
Mi się udało.
Uderzyłem w kamulca tak, że mi urwało całą miskę olejową.
Zapaliła się lampka i zgasiłem szybko silnik.
Dwie godziny drutowania i można było nawet jechać dalej.
Oczywiście życia to silnikowi pewnie nie przedłużyło, no ale zatrzeć się
nie zdążył.
-
5. Data: 2010-08-05 00:09:01
Temat: Re: pytanie o olej
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2010-08-04 23:34, Tomasz Pyra pisze:
> megrims pisze:
>> Witam.
>>
>> Teoretyczne pytanie:
(ciach)
> To że zapaliła się na desce kontrolka poziomu oleju to jeszcze nie jest
> niczym niepokojącym.
Jak jeżdżę spokojnie, to mam napis "check oil level next refueling".
Oczywiście na stacji, zawsze zapominam sprawdzić. Ale jak taki napis
się pojawia, dolewam litra od razu i na kolejne 1200 km wystarczy.
> kręcenie bączków i nie jeżdżenie w kółko po rondach z dużą prędkością
to mi zawsze będziecie pamiętać :)
> No chyba że zapala się podczas pracy silnika czerwona kontrolka
> ciśnienia oleju - wtedy dolanie oleju nie pomoże, silnik należy
> wyłączyć, samochód zaholować do warsztatu i tam szukać przyczyny braku
> smarowania.
oczywiście
> IMO nie ma co kombinować.
> Podjedź po prostu na jakąś lepszą stację benzynową i kup sobie olej
> takiej samej klasy jak ten którym masz zalany silnik.
jutro - jak nie zapomnę
-
6. Data: 2010-08-05 00:17:31
Temat: Re: pytanie o olej
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
megrims pisze:
> W dniu 2010-08-04 23:34, Tomasz Pyra pisze:
>> megrims pisze:
>>> Witam.
>>>
>>> Teoretyczne pytanie:
> (ciach)
>> To że zapaliła się na desce kontrolka poziomu oleju to jeszcze nie jest
>> niczym niepokojącym.
> Jak jeżdżę spokojnie, to mam napis "check oil level next refueling".
> Oczywiście na stacji, zawsze zapominam sprawdzić. Ale jak taki napis
> się pojawia, dolewam litra od razu i na kolejne 1200 km wystarczy.
Z drugiej strony jeżeli silnik z 30kkm przebiegu wciąga litr na 1200km,
to nie wiem czy nie trzeba by się temu bliżej przyjrzeć.
Takie zużycie to już przekracza nawet oplowskie normy ;)
-
7. Data: 2010-08-05 00:23:08
Temat: Re: pytanie o olej
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
>> No chyba że zapala się podczas pracy silnika czerwona kontrolka ciśnienia
>> oleju - wtedy dolanie oleju nie pomoże
>
> Wtedy już nic nie pomoże.
> Sprawdzone na niemieckiej autostradzie - efekt to zatarcie silnika.
> Mimo iż wyłączyłem go od razu.
wynika to z tego, że w niektórych autach próg zadziałania czujnika oleju to
30% wartości nominalnej ciśnienia smarowania na biegu jałowym, więc jak już
się zapali kontrolka to w zasadzie można jedynie dzwonić do serwisu, że
przyciągniesz auto na remont silnika,
brat
-
8. Data: 2010-08-05 00:38:41
Temat: Re: pytanie o olej
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
> Takie zużycie to już przekracza nawet oplowskie normy ;)
a to normy zużycia u poszczególnych producentów samochodów różnią się od
siebie? ;-)
brat
-
9. Data: 2010-08-05 01:18:27
Temat: Re: pytanie o olej
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
bratPit pisze:
>
>> Takie zużycie to już przekracza nawet oplowskie normy ;)
>
> a to normy zużycia u poszczególnych producentów samochodów różnią się od
> siebie? ;-)
Znasz jakiegoś innego producenta silników czterosuwowych, który w
instrukcji napisze że nominalne zużycie oleju to 6l/10000km? :)
-
10. Data: 2010-08-05 01:27:07
Temat: Re: pytanie o olej
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-08-04, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
> Z drugiej strony jeżeli silnik z 30kkm przebiegu wciąga litr na 1200km,
> to nie wiem czy nie trzeba by się temu bliżej przyjrzeć.
> Takie zużycie to już przekracza nawet oplowskie normy ;)
Z trzeciej strony jak ktoś pisze o oszczędzaniu kilkudziesięciu złotych
na oleju w kontekście C63AMG to zapewne bredzi...
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski