-
11. Data: 2010-09-10 05:30:03
Temat: Re: pytanie o olej
Od: Seba <s...@g...pl>
Dnia Thu, 9 Sep 2010 22:12:32 +0200, Ivam napisał(a):
>>> Ja tez bym sie nie zrazal gdyby nie fakt, ze naprawde po nagrzaniu byla
>>> spora roznica w pracy skrzyni. Ale lalem tez innego motula (5100) i tez
>>> zauwazylem to zjawisko.
>>>
>> Napisz coś wiency o co chodzi.
>
> Jutro;)
Jakby co to czekamy ;)
PS. Ja nie zauważam nic złego w pracy silnika/skrzyni w moim bolidzie.
Tyle, że w jaki sposób ja jestem w stanie stwierdzić, czy ten olej jest
cool czy passe dla silnika ;)
--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
FZS 600
-
12. Data: 2010-09-10 06:22:10
Temat: Re: pytanie o olej
Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:v...@4...net.
..
> Dnia Thu, 9 Sep 2010 22:12:32 +0200, Ivam napisał(a):
>
>>>> Ja tez bym sie nie zrazal gdyby nie fakt, ze naprawde po nagrzaniu byla
>>>> spora roznica w pracy skrzyni. Ale lalem tez innego motula (5100) i tez
>>>> zauwazylem to zjawisko.
>>>>
>>> Napisz coś wiency o co chodzi.
>>
>> Jutro;)
>
> Jakby co to czekamy ;)
>
> PS. Ja nie zauważam nic złego w pracy silnika/skrzyni w moim bolidzie.
> Tyle, że w jaki sposób ja jestem w stanie stwierdzić, czy ten olej jest
> cool czy passe dla silnika ;)
Mnie zawsze dziwiło, jak to ludzie umieją "na oko" (na ucho) ocenić jakość
oleju silnikowego.
Toż producenci w laboratoriach kombinują, żeby spełnić wszystkie normy
narzucone przez motocykle, a tu jeden z drugim skreśla olej "bo mi skrzynia
wyraźnie gorzej pracuje". Skoro instrukcja motocykla mówi "lej olej o
takich-a-takich parametrach" - to lej.
-
13. Data: 2010-09-10 06:38:12
Temat: Re: pytanie o olej
Od: zbigi <z...@w...pl>
Soulfixer napisał(a):
> chciale msie podpytc w jakich przedzialach temperatur przystosowany jest
> do pracy i ochrony silnika olej oznaczony 20 W 50 ??? czy jego zakres
> ochrony wynosi od +10 stopni na powietrzu do + 50 stopni???
Yyyy.. Tego sie tak wprost nie przelicza :)
> czy tez
> mozna na nim jezdzic jezeli temperatura jest chocaiz troche powyzej zera
> i nic sie nie stanie silnikowi??? tzn juz od 0 stopni jak jest na dworzu???
Nawet i przy -10 mozesz jezdzic, choc wtedy bedziesz mial ciut
trudniejszy rozruch.
> mam tu dokladnie na mysli olej
> Olej silnikowy Motul 7100 20W50 pelen syntetyk...
Hmm... Pelen syntetyk i taka mala rozpietosc? To musie jest dla tych
wybitnie sportowych pojazdow krynconych popod cyrwone, heji! ;)
--
zbigi i stopka zastepcza
-
14. Data: 2010-09-10 09:41:25
Temat: Re: pytanie o olej
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Użytkownik "zbigi" napisał w wiadomości
news:i6cjol$a22$1@news.onet.pl...
> Soulfixer napisał(a):
>> czy tez mozna na nim jezdzic jezeli temperatura jest chocaiz troche
>> powyzej zera i nic sie nie stanie silnikowi??? tzn juz od 0 stopni
>> jak jest na dworzu???
>
> Nawet i przy -10 mozesz jezdzic, choc wtedy bedziesz mial ciut
> trudniejszy rozruch.
No i bardziej lepki olej teoretycznie później dopłynie do każdego z
zakamarków silnika.
Dobrze mówię, panie wędkarzu?
>> mam tu dokladnie na mysli olej
>> Olej silnikowy Motul 7100 20W50 pelen syntetyk...
>
> Hmm... Pelen syntetyk i taka mala rozpietosc? To musie jest dla tych
> wybitnie sportowych pojazdow krynconych popod cyrwone, heji! ;)
No, jak i te najdroższe ostanie krzyki mody 5w30 - full syntetyki dla
ludzi z full potrfelami.
--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
15. Data: 2010-09-10 17:40:19
Temat: Re: pytanie o olej
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:i6ciq2$7uv$...@n...onet.pl...
> Mnie zawsze dziwiło, jak to ludzie umieją "na oko" (na ucho) ocenić jakość
> oleju silnikowego.
Ale ja nie oceniam jakosci. Ja twierdze, ze ten konkretny olej po prostu
powoduje inne (dla mnie mniej wygodne) dzialanie skrzyni biegow. Nigdy nie
pisalem, ze jest zly - napisalem o testach i ze ja zauwazalem spora roznica
w pracy skrzyni w zaleznosci od temperatury na tym oleju.
> Toż producenci w laboratoriach kombinują, żeby spełnić wszystkie normy
> narzucone przez motocykle, a tu jeden z drugim skreśla olej "bo mi
> skrzynia wyraźnie gorzej pracuje". Skoro instrukcja motocykla mówi "lej
> olej o takich-a-takich parametrach" - to lej.
Skoro instrukcja przewiduje benzyne 86 to znaczy, ze nie wolno mi wlac 95?
To ze cos spelnia minimalne zalecane przez producenta normy nie znaczy, ze
nie ma nic lepszego.
A teraz do tematu roznicy w skrzyni:
Motul na zimnym:
sprzeglo lapie zaraz na samym poczatku klamki biegi wchodza z
charakterystycznym "klik", chyba ze wrzucam bieg nieodpowiednio (czyt. bez
sprzegla, albo na postoju na ssaniu - ponad 3k rpm). Wtedy jest ciche, ale
jednak walniecie.
Motul na cieplym:
sprzeglo lapie w polowie, zeby biegi zmieniac bez glosnego rabniecia trzeba
sprzeglo wciskac do konca. Sama zmiana wydaje sie byc twarda. Takie uczucie
jakby w ogole oleju nie bylo (jak bedziesz wymienial olej to mozesz na sucho
sie pobawic dzwignia zmiany biegow - zrozumiesz o czym mowie).
Na motorexie na zimym i cieplym silniku skrzynia pracuje tak samo, sprzeglo
minimalnie inaczej. Nie trzeba wciskac klamki do samego konca na cieplym
silniku, zeby zmieniac biegi bez problemu.
To tyle w sumie w tym temacie.
--
pzdr:
Ivam
-
16. Data: 2010-09-11 16:56:54
Temat: Re: pytanie o olej
Od: marusc <c...@g...pl>
W dniu 2010-09-10 19:40, Ivam pisze:
> Motul na zimnym:
> sprzeglo lapie zaraz na samym poczatku klamki biegi wchodza z
> charakterystycznym "klik",
>
> Motul na cieplym:
> sprzeglo lapie w polowie, zeby biegi zmieniac bez glosnego rabniecia
> trzeba sprzeglo wciskac do konca. Sama zmiana wydaje sie byc twarda.
Tak jest w F650 na Motulu 3000 20W50. Nie kombinowałem, że to może być
przez olej.
Nie trzeba wciskac klamki do samego konca
> na cieplym silniku, zeby zmieniac biegi bez problemu.
Bardzo by się to w F650 przydało
--
Marek
R1200GS
F650 95 sprzedam