  • 11. Data: 2010-09-10 05:30:03
    Temat: Re: pytanie o olej
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 Sep 2010 22:12:32 +0200, Ivam napisał(a):

    > Jutro;)

    Jakby co to czekamy ;)

    PS. Ja nie zauważam nic złego w pracy silnika/skrzyni w moim bolidzie.
    Tyle, że w jaki sposób ja jestem w stanie stwierdzić, czy ten olej jest
    cool czy passe dla silnika ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 12. Data: 2010-09-10 06:22:10
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    ..

    > Jakby co to czekamy ;)
    >
    > PS. Ja nie zauważam nic złego w pracy silnika/skrzyni w moim bolidzie.
    > Tyle, że w jaki sposób ja jestem w stanie stwierdzić, czy ten olej jest
    > cool czy passe dla silnika ;)

    Mnie zawsze dziwiło, jak to ludzie umieją "na oko" (na ucho) ocenić jakość
    oleju silnikowego.
    Toż producenci w laboratoriach kombinują, żeby spełnić wszystkie normy
    narzucone przez motocykle, a tu jeden z drugim skreśla olej "bo mi skrzynia
    wyraźnie gorzej pracuje". Skoro instrukcja motocykla mówi "lej olej o
    takich-a-takich parametrach" - to lej.

  • 13. Data: 2010-09-10 06:38:12
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Soulfixer napisał(a):
    > chciale msie podpytc w jakich przedzialach temperatur przystosowany jest
    > do pracy i ochrony silnika olej oznaczony 20 W 50 ??? czy jego zakres
    > ochrony wynosi od +10 stopni na powietrzu do + 50 stopni???

    Yyyy.. Tego sie tak wprost nie przelicza :)

    > czy tez
    > mozna na nim jezdzic jezeli temperatura jest chocaiz troche powyzej zera
    > i nic sie nie stanie silnikowi??? tzn juz od 0 stopni jak jest na dworzu???

    Nawet i przy -10 mozesz jezdzic, choc wtedy bedziesz mial ciut
    trudniejszy rozruch.

    > mam tu dokladnie na mysli olej
    > Olej silnikowy Motul 7100 20W50 pelen syntetyk...

    Hmm... Pelen syntetyk i taka mala rozpietosc? To musie jest dla tych
    wybitnie sportowych pojazdow krynconych popod cyrwone, heji! ;)
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 14. Data: 2010-09-10 09:41:25
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "zbigi" napisał w wiadomości

    > Nawet i przy -10 mozesz jezdzic, choc wtedy bedziesz mial ciut
    > trudniejszy rozruch.

    No i bardziej lepki olej teoretycznie później dopłynie do każdego z
    zakamarków silnika.
    Dobrze mówię, panie wędkarzu?

    > Hmm... Pelen syntetyk i taka mala rozpietosc? To musie jest dla tych
    > wybitnie sportowych pojazdow krynconych popod cyrwone, heji! ;)

    No, jak i te najdroższe ostanie krzyki mody 5w30 - full syntetyki dla
    ludzi z full potrfelami.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 15. Data: 2010-09-10 17:40:19
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i6ciq2$7uv$...@n...onet.pl...
    > Mnie zawsze dziwiło, jak to ludzie umieją "na oko" (na ucho) ocenić jakość
    > oleju silnikowego.

    Ale ja nie oceniam jakosci. Ja twierdze, ze ten konkretny olej po prostu
    powoduje inne (dla mnie mniej wygodne) dzialanie skrzyni biegow. Nigdy nie
    pisalem, ze jest zly - napisalem o testach i ze ja zauwazalem spora roznica
    w pracy skrzyni w zaleznosci od temperatury na tym oleju.

> [...]
    > skrzynia wyraźnie gorzej pracuje". Skoro instrukcja motocykla mówi "lej
    > olej o takich-a-takich parametrach" - to lej.

    Skoro instrukcja przewiduje benzyne 86 to znaczy, ze nie wolno mi wlac 95?
    To ze cos spelnia minimalne zalecane przez producenta normy nie znaczy, ze
    nie ma nic lepszego.

    A teraz do tematu roznicy w skrzyni:

    Motul na zimnym:
    sprzeglo lapie zaraz na samym poczatku klamki biegi wchodza z
    charakterystycznym "klik", chyba ze wrzucam bieg nieodpowiednio (czyt. bez
    sprzegla, albo na postoju na ssaniu - ponad 3k rpm). Wtedy jest ciche, ale
    jednak walniecie.

    Motul na cieplym:
    sprzeglo lapie w polowie, zeby biegi zmieniac bez glosnego rabniecia trzeba
    sprzeglo wciskac do konca. Sama zmiana wydaje sie byc twarda. Takie uczucie
    jakby w ogole oleju nie bylo (jak bedziesz wymienial olej to mozesz na sucho
    sie pobawic dzwignia zmiany biegow - zrozumiesz o czym mowie).

    Na motorexie na zimym i cieplym silniku skrzynia pracuje tak samo, sprzeglo
    minimalnie inaczej. Nie trzeba wciskac klamki do samego konca na cieplym
    silniku, zeby zmieniac biegi bez problemu.

    To tyle w sumie w tym temacie.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 16. Data: 2010-09-11 16:56:54
    Od: marusc <c...@g...pl>

    W dniu 2010-09-10 19:40, Ivam pisze:

> [...]
    > sprzeglo lapie w polowie, zeby biegi zmieniac bez glosnego rabniecia
    > trzeba sprzeglo wciskac do konca. Sama zmiana wydaje sie byc twarda.

    Tak jest w F650 na Motulu 3000 20W50. Nie kombinowałem, że to może być
    przez olej.

    Nie trzeba wciskac klamki do samego konca
    > na cieplym silniku, zeby zmieniac biegi bez problemu.

    Bardzo by się to w F650 przydało

    --
    Marek

    R1200GS