  • Data: 2016-06-01 15:25:01
    Temat: Re: pytanie o filtr audio działający bez masy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości
    news:574ecddb$0$648$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zobacz - niech Ci się zasilanie zmieni o 1V. Połowa spadnie o pół. To
    > napięcie wejdzie na wejście wzmacniacza. Jeżeli kondensator w sprzężeniu
    > pozwoli na wzmocnienie jeszcze o 20dB (a dlaczego nie? w końcu to tylko
    > jeden biegun), no to masz na wyjściu ekstra 5V. Dodaj do tego "normalny"
    > sygnał, to co dostaniesz? Jedną połówkę obciętą przez jeden wzmacniacz,
    > drugą przez drugi.

    Zapomnijmy o "normalnym" sygnale bo nie w tym się nie zgadzamy.
    Ty twierdzisz, że przy braku sygnału na wejściu jak napięcie zasilania
    siądzie i napięcie połowy siądzie to przeniesie się to na wyjście
    _wzmocnione_ przez wzmacniacz (np. 20dB) - być może na obu wyjściach mostka
    tak samo.
    Ja zakładam (nie chcę używać słowa twierdzę, bo nie szukałem jeszcze żadnego
    schematu), że taki wzmacniacz powinien być tak zrobiony (i sądzę, że to się
    da tak zrobić i tak się robi, choć pewności nie mam) aby w takiej sytuacji
    skok na połowie napięcia przeniósł się na wyjście ze wzmocnieniem 1 na obu
    gałęziach mostka - czyli, że na wyjściu CM jest zawsze równe połowie
    napięcia zasilania.
    Zgodzimy się co do "protokołu rozbieżności"?

    Według mojego pojęcia to jest właśnie kwestia (szeroko rozumianego)
    przeniesienia sygnału z przedwzmacniacza do stopnia mocy - pisałem, że ma
    być niezależne od polaryzacji. Przedwzmacniacz jest pewnie odniesiony (AC)
    do minusa zasilania. Przy skoku na połowie zasilania powstaje sygnał CM,
    który Ty uważasz, że wzmocniony pojawi się CM na wyjściu, a ja zakładam, że
    wyjście (CM) cały czas może być na połowie zasilania.
    Według mnie w miejscu przeniesienia sygnału odniesionego dotychczas do
    minusa na sygnał odniesiony do połowy zasilania stosuje się jakieś źródła
    prądowe (od góry i od dołu z jakimiś lustrami prądu) i dzięki temu wahania
    względem siebie tych poziomów odniesienia nie są wzmacniane (ani DM ani CM)
    przez stopień mocy. Jak to się ma do sprzężenia zwrotnego to na tę chwilę
    nie wiem (musiałbym poszukać jakichś schematów, a nie mam czasu), ale to się
    chyba da jakoś zrobić.
    P.G.
    P.S. Jestem jutro na seminarium Wurtha w Gdyni. Jeśli też tam będziesz to
    możemy się pokłócić na przerwie :).