  • 21. Data: 2011-01-23 14:34:41
    Temat: Re: pytanie do prawnika
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 Jan 2011 14:12:28 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:

    >Więzienia i grzywny naraz?

    Tak. Wrecz jawnie w KK (art 33) zapisane ze jesli czynu dokonano w
    celu osiagniecia korzysci majatkowej, mozna wymierzyc grzywne obok
    kary pozbawienia wolnosci

    J.

  • 22. Data: 2011-01-23 14:56:18
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak. Wrecz jawnie w KK (art 33) zapisane ze jesli czynu dokonano w
    > celu osiagniecia korzysci majatkowej, mozna wymierzyc grzywne obok
    > kary pozbawienia wolnosci

    No ale to chyba raczej nie w przypadkach łamania zapisów PoRD :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 23. Data: 2011-01-23 15:37:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 Jan 2011 14:56:18 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:

    >No ale to chyba raczej nie w przypadkach łamania zapisów PoRD :)

    Chyba wrecz czesto

    http://www.wyrok.org/baza-wyrokow/ws19/wyrok-za-prow
    adzenie-pojazdu-mechanicznego-w-stanie-nietrzezwosci
    .html
    http://www.wyrok.org/baza-wyrokow/ws4/wyrok-za-prowa
    dzenie-pojazdu-mechanicznego-w-stanie-nietrzezwosci.
    html

    Mam nadzieje ze pokaze sie to co i mnie.

    J.

  • 24. Data: 2011-01-23 15:43:21
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    dzenie-pojazdu-mechanicznego-w-stanie-nietrzezwosci.
    html
    > Mam nadzieje ze pokaze sie to co i mnie.

    No to już jest naruszenie KK, a nie jakieś głupie wykroczenie drogowe.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 25. Data: 2011-01-23 16:19:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 22 Jan 2011 22:00:25 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Słusznie. W przeciwnym wypadku mielibyśmy uniewinnianie ewidentnych
    > bandytów tylko z powodu jakichkolwiek błędów formalnych/proceduralnych
    > policjantów, a dowolność dopuszczania dowodów wcale nie oznacza
    > bezkarności dla policjantów łamiących przepisy.

    Niestety, w praktyce tak właśnie to wygląda. Pod tym względem zdecydowanie
    wole prawodawstwo oparte na common law niż nasze, urzędowe dla urzędasów.

    --
    ___________ (R)

  • 26. Data: 2011-01-23 16:36:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 Jan 2011 16:19:47 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Niestety, w praktyce tak właśnie to wygląda. Pod tym względem zdecydowanie
    >wole prawodawstwo oparte na common law niż nasze, urzędowe dla urzędasów.

    Czekaj czekaj - ale tak to masz chyba tylko w USA, gdzie SN uznal ze
    inne podejscie do dowodow prowadziloby do ograniczenia konstytucyjnych
    praw obywatela.
    W innych krajach common law tego chyba nie ma.

    Zreszta nastepne 200 lat pokazaly ze i w USA sa rozne urzedasy..

    J.

  • 27. Data: 2011-01-23 16:39:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 Jan 2011 15:43:21 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:
> [...]
    html

    >No to już jest naruszenie KK, a nie jakieś głupie wykroczenie drogowe.

    Za glupie wykroczenie drogowe to rzadko wsadzaja do aresztu, wiec nie
    ma porownania :-)

    Ale pojedz lekko pijany, to sad z przyjemnoscia przywali ci grzywne,
    zakaz prowadzenia pojazdow i jeszcze 10pkt, a wszystko zgodnie z
    ustawami :-)

    J.

  • 28. Data: 2011-01-23 17:52:04
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-23, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Niestety, w praktyce tak właśnie to wygląda. Pod tym względem zdecydowanie
    > wole prawodawstwo oparte na common law niż nasze, urzędowe dla urzędasów.

    Oba podejścia mają swoje wady i zalety.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 29. Data: 2011-01-23 18:20:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 23 Jan 2011 16:36:33 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > praw obywatela.
    > W innych krajach common law tego chyba nie ma.

    Zależnie od kraju. AFAIK w UK jest podobnie.
    To jest dośc dobre rozwiązanie, bo zapobiega pokusie łamania prawa dla
    złapania 'złego'. Wysiłek jest daremny w takim przypadku. Zaś przymykanie
    oka na łamanie prawa dla złapania 'złego' prowadzi, że policja też się
    staje 'złym'.

    Przykład z dzisiaj - policjant po służbie potrącił pieszego i spieprzył z
    miejsca wypadku. Wiem też o przypadku skopania SKUTEGO i leżacego na ziemi
    człowieka. Na dokładke dostał oskarżenie o pobicie policjantów. Na
    szczęście jego kolega się schował i z ukrycia wszystko komórką nagrał.
    Niestety, w policji pracują właśnie TACY ludzie.

    --

  • 30. Data: 2011-01-23 18:46:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 23 Jan 2011 17:52:04 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Oba podejścia mają swoje wady i zalety.

    Oczywiście. Jednak jak dla mnie sytuacja, kiedy policja może łamać prawo
    bez konsekwencji jest zła.

    --