    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: pytanie do Was o szeroki obiektyw i aparat ?
    Date: Wed, 30 Dec 2009 00:09:36 -0800 (PST)
    <hh8das$79i$1@news.mm.pl> <s...@b...nos>
    <hh8nku$ce7$2@inews.gazeta.pl> <hh8o98$82a$1@news.mm.pl>
    <hhaefv$r9g$1@inews.gazeta.pl> <hhcgkb$imi$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hhcrpo$i90$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <b...@f...googlegroups.com>
    <hhdn43$en0$1@news.onet.pl>
    <1...@k...googlegroups.com>
    <hhf022$9d6$1@news.supermedia.pl>

    On 30 Dez., 08:38, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > Ale zmiana GO wynika ze zmniejszenia lub zwiększenia ogniskowej dla
    > zachowania takich samych kątów widzenia. Kompakty mają taką GO ponieważ
    > odpowiednikiem 50 mm jest 10 mm. Przy 10mm ostrość masz od pierwszego
    > planu do nieskończoności niezależnie od matrycy. Przestań myśleć o
    > przelicznikach.
    >
    > wer- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    co wypisujesz ?
    jaki eprzeliczniki ?
    po co przeliczniki ß
    ja decyduje o czym mysle , a o czym nie .

    NIc nie wydumasz ponad to co jest napisane we wzorach na GO.
    A jest tam wszystko napisane.

    jesli badasz wplyw jednego parametru to ustalasz pozostale.
    przy ustalonych odl , przyslonie ognioskowej , zwiekszenie wymiarow
    matrycy powoduje zwiekszenie krozka rozproszenia a tym samym zwieksza
    GO.

    Poniewaz aoaraty z malymi matrycami wymgaja wfotografii ogolno -
    domowej obiektywowo o krotkiej ogniskowej , uzyskuje sie tym samym GO
    wieksza od tej jak bysmy uzyskali stosujac obiektywy o dlugiek
    ognioskowej.

    Moja Hybryda ma obiektyw 80 mm. na tej malej matrycy dostane dla 80 mm
    mniejsza GO niz na aps c dla tychze 80mm.

    tyle i nie wspominaj o kacie widzenia , gdyz dopasowanie kata widzenia
    uzyskujesz przez dopasowanie ogniskowej , co pociaga za soba zmiane
    GO.

    Ilez mozna dyskutowac o tym samym .
    Temat GO jest prawdopodobnie najwiekszym wyzwaniem intelektualnym dla
    posidaczy aparatow cyrowych. Wraca tutaj co pare miesiecy ciagle
    badziac to samo zdziwienie.

    Malo tego dwa aparaty o tej samej wielkosci matrycy i tych samych
    obiektywach , bnastawach jesli roznia sie wielkoscia pixeli na
    matrycy beda miec rozna GO
    jeszcze raz przyklad :
    c500d o pixelpitsch 4,7 mikro da mniejsza GO przy obserwacji na
    monitorze od c50d majacym p.p. 5,4 mikro.
    mowa o skali 100% w warunkach obserwacji na monitorze.

    Ale to sa niuanse , lepiej tego tutaj nie poruszac- to za trudne.