-
81. Data: 2024-02-14 12:49:33
Temat: Re: psychoza diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 14 Feb 2024 09:52:06 +0100, Myjk wrote:
> Tue, 13 Feb 2024 18:54:12 +0100, J.F
>> Samochod jaki jest każdy widzi.
>
> No, ty patrzysz na crossovera a widzisz suva.
A jest jakas definicja suv, żebym dobrze widział?
>> A co tam sobie za nazwę wymyslili ...
>> co mnie to obchodzi :-)
> Jak bierzesz udział w dyskusji, to wypadałoby
> żebyś wiedział o czym piszesz.
A producenci kierują sie modą i nazywają tak, aby sie lepiej
sprzedawały :-)
A drugi wniosek - samochodzik w modnej formie, niech będzie ze
crossover, jakos dużo benzyny pali.
I co tu winic - paliwo, silnik, formę ?
Bo przecież nie wymiary :-)
J.
-
82. Data: 2024-02-14 12:51:19
Temat: Re: psychoza diesli
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-02-2024 o 12:49, J.F pisze:
> On Wed, 14 Feb 2024 09:52:06 +0100, Myjk wrote:
>> Tue, 13 Feb 2024 18:54:12 +0100, J.F
>>> Samochod jaki jest każdy widzi.
>>
>> No, ty patrzysz na crossovera a widzisz suva.
>
> A jest jakas definicja suv, żebym dobrze widział?
Posługujesz się terminami, których nie znasz i nawet nie postarałeś się
sprawdzić co oznaczają?
-
83. Data: 2024-02-14 13:02:25
Temat: Re: psychoza diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 14 Feb 2024 09:51:13 +0100, Myjk wrote:
> Tue, 13 Feb 2024 17:47:11 +0100, J.F
>> A jak mam ciągnąc wyżej, gdy przepalanie sie właczyło
>> w miescie, w korkach, swiatlach ... i blisko celu ..
>
> Wtedy następnym razem się dopali na trasie.
> Chyba że ktoś typowy idiota i sobie diesla
> na miejskie interwały po 20km kupił, bo tańsze
> paliwo.
Następny raz powinien być jutro, bo skoro wypalanie było potrzebne, a
nie zostało dokonczone ... to filtr wymaga wypalenia?
A w trase pojade za dwa tygodnie :-)
>> U mnie spalanie rosnie wyraźnie, bo jałowo to jest ~1 l/h,
>> a z wypalaniem 4.5 l/h. Oczywiście w czasie jazdy mniej zauważalne.
>> Szarpie też charakterystycznie, i nie bardzo wiem czemu.
>
> Skoro większą dawkę dotrysku robi to wiadomo
> że będzie szarpać bo więcej paliwa jest podawane
> siłą rzeczy dają więcej mocy.
Ale przy tym szarpaniu obroty czasem spadają poniżej jałowych.
>> Jakby chcial podniesc obroty, to przecież może.
> Jak ma podnieść skoro ma wrzucony niski bieg.
Stoi na światłach na luzie :-)
>> No i jakos często się dopalanie włącza w 1-3 dni po przejechaniu
>> kawałka autostrady, gdzie prędkosci i obrotów nie żałuję ..
>
> "Kawałka". Jak zwykle dane podajesz bardzo rzetelne.
> Po ilu kilometrach i w jakich warunkach przejechanych,
> się załącza wypalanie?
Przeciez rózne mogą być kawałki.
Ale np jade 50km z predkoscia 150, gdy się da, a 1-2 dni póżniej
w miescie się włącza wypalanie.
Nie zawsze ...
>> A co ma paliwo i olej do dwumasy?
> Skup się, mowa była cały czas o DPF, a problem z nim jest taki sam jak z
> dwumasą, czyli go nie ma -- chyba że ktoś jeździć nie potrafi butując na
> niskich obrotach. Mam kolegę co nawet pod górkę w Alpach jechał poniżej
> 1500 obr. (i zjeżdżał na hamulcu na luzie) bo nie lubił jak mu silnik
> wyje...
Tak na kursie uczą przecież :-)
Ale ja nie mam tak wysokiego biegu i przy 150km/h silnik swoje obroty
ma :-)
Problem z dwumasą jest, tylko nie widzę jak miałby na niego pomóc
"Jak jest używany poprawny olej, jak samochód jest zadbany,
nie rzyga olejem i paliwem (zjebane wtryski) to wystarczy
na dłużej"
Być moze na DPF powyzsze pomaga, moj na razie ... wypala, konczy, i
jedzie dalej.
Tylko ten mały problem, że zacząl wypalać, dojechałem do celu,
i nie wiem co robic: gasić, stac i czekać (nie wolno), czy jezdzic
dookoła budynku :-)
No i jesli jazda w trasach samoczynnie wypala, to czemu u mnie czasem
się wlącza wypalanie wkrótce po trasie.
J.
-
84. Data: 2024-02-14 14:01:43
Temat: Re: psychoza diesli
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 14 Feb 2024 13:02:25 +0100, J.F
> Następny raz powinien być jutro, bo skoro wypalanie
> było potrzebne, a nie zostało dokonczone ...
> to filtr wymaga wypalenia?
Może już się na tę chwilę wypalił na tyle,
że go już nie wymaga.
> A w trase pojade za dwa tygodnie :-)
Tak to jest jak się kupuje diesla bez logicznego uzasadnienia.
Żeby diesel miałsens, to wyapda te minimum 60-100km przejechać
dziennie i to na trasie, a nie po mieście.
> Ale przy tym szarpaniu obroty czasem spadają poniżej jałowych.
Komputer sobie widać nie radzi z dawkami. Pewnie inżyniery
nie przewidziały że ktoś kupi diesla by jeździć jak elektrykiem. ;P
>>> Jakby chcial podniesc obroty, to przecież może.
>> Jak ma podnieść skoro ma wrzucony niski bieg.
> Stoi na światłach na luzie :-)
No to jak szarpie, skoro stoi. Ja pisałem o szarpaniu
np. przy szybkim odjęciu gazu będąc cały czas na biegu.
>>> No i jakos często się dopalanie włącza w 1-3 dni po przejechaniu
>>> kawałka autostrady, gdzie prędkosci i obrotów nie żałuję ..
>>
>> "Kawałka". Jak zwykle dane podajesz bardzo rzetelne.
>> Po ilu kilometrach i w jakich warunkach przejechanych,
>> się załącza wypalanie?
>
> Przeciez rózne mogą być kawałki.
Dla diesla to powinny być znaczne kawałki,
w przeciwnym razie totalnie bez sensu jest
kupować diesla.
> Ale np jade 50km z predkoscia 150, gdy się da, a 1-2 dni póżniej
> w miescie się włącza wypalanie.
I co z tego? Jak filtr nie wymaga wypalania, to po co ma się włączać
procedura, bo ty akurat jedziesz 150/h i warunki są sprzyjające? Jak się
leci w trasie to filtr i przez 300-500km potrafi się nei przytkać, bo
silnik pracuje w optymalnych warunkach i nie kadzi, a po mieście potrafi
się zatkać po 20km.
> Nie zawsze ...
No czary, panie, czary. Właśnie, być może, dotarłeś do wniosku,
że silnik spalinowy ma tym większą gówno sprawność i tym bardziej
syfi jeśli jest używany w niewłaściwych (nieoptymalnych) warunkach.
>>> A co ma paliwo i olej do dwumasy?
>> Skup się, mowa była cały czas o DPF, a problem z nim jest taki sam jak z
>> dwumasą, czyli go nie ma -- chyba że ktoś jeździć nie potrafi butując na
>> niskich obrotach. Mam kolegę co nawet pod górkę w Alpach jechał poniżej
>> 1500 obr. (i zjeżdżał na hamulcu na luzie) bo nie lubił jak mu silnik
>> wyje...
>
> Tak na kursie uczą przecież :-)
Pokaż mi auta "kursowe" (albo tym bardziej egzaminacyjne)
które są dieslami... Elektryki już widziałem, ale diesli
w życiu, bo by nie wyrobili na naprawach (dwumasy).
> Ale ja nie mam tak wysokiego biegu i przy 150km/h silnik swoje obroty
> ma :-)
Ale przy 150 to już jest znacznie obciążony i pewnie kadzi.
Jak do tego dojdą strupiałe wtryski, zagarowany dolot,
> Problem z dwumasą jest, tylko nie widzę jak miałby na niego pomóc
> "Jak jest używany poprawny olej, jak samochód jest zadbany,
> nie rzyga olejem i paliwem (zjebane wtryski) to wystarczy
> na dłużej"
Bo ja nie pisałem o dwumasie, tylko nadal, tak jak zresztą
poprzednik a czego nadal nie ogarniasz, o DPF. Więc nijak
się ma olej (i reszta) do dwumasy.
> Być moze na DPF powyzsze pomaga, moj na razie ... wypala, konczy, i
> jedzie dalej.
> Tylko ten mały problem, że zacząl wypalać, dojechałem do celu,
> i nie wiem co robic: gasić, stac i czekać (nie wolno), czy jezdzic
> dookoła budynku :-)
Nigdy nie jeździłem (a tym bardziej nie stałem) bez celu,
nawet wiedząc że jest w trybie wypalania. 200 tys. przeleciane
i jedyny problem z DPF to była wina zaciętego (a niewyczyszczonego
w ramach przeglądu) zaworu EGR.
> No i jesli jazda w trasach samoczynnie wypala,
Kto tak stwierdził?
> to czemu u mnie czasem się wlącza wypalanie wkrótce po trasie.
Bo jazda w trasie nie wypala "samoczynnie" DPFu.
--
Pozdor
Myjk
-
85. Data: 2024-02-14 14:10:08
Temat: Re: psychoza diesli
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 14 Feb 2024 12:49:33 +0100, J.F
> On Wed, 14 Feb 2024 09:52:06 +0100, Myjk wrote:
>> Tue, 13 Feb 2024 18:54:12 +0100, J.F
>>> Samochod jaki jest każdy widzi.
>>
>> No, ty patrzysz na crossovera a widzisz suva.
> A jest jakas definicja suv, żebym dobrze widział?
Przez takich ignorantów jak ty, nei ma.
Bo się pozacierało.
Dla mnie SUV to umieszczuchowana lekka ciężarówka,
bo to w stanach powstał termin SUV i tam tak nazywali
klockowate samochody terenowe, ale jednak (pod)miejskie
a nie typowe trucki dla "redneków". Dlatego w tej definicji
nijak się taki Outlander, a tym bardziej Sx4 nie mieści.
>>> A co tam sobie za nazwę wymyslili ...
>>> co mnie to obchodzi :-)
>> Jak bierzesz udział w dyskusji, to wypadałoby
>> żebyś wiedział o czym piszesz.
> A producenci kierują sie modą i nazywają tak,
> aby sie lepiej sprzedawały :-)
A głupi użytkownicy muszą powielać,
bo przecież własnego rozumu nie mają.
> A drugi wniosek - samochodzik w modnej formie, niech
> będzie ze crossover, jakos dużo benzyny pali.
Bo to nadal miejski samochodzik, a nie autostradowy.
> I co tu winic - paliwo, silnik, formę ?
> Bo przecież nie wymiary :-)
Jedyne co trzeba winić, to brak twojego rozumienia,
że samochód się dobiera do jego przeznaczenia, a nie:
"kupię sobie diesla bo dwa razy w roku w trasę pojadę
i wtedy się sprawdzi idealnie".
--
Pozdor
Myjk
-
86. Data: 2024-02-14 20:59:51
Temat: Re: psychoza diesli
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...
> No i jakos często się dopalanie włącza w 1-3 dni po przejechaniu
> kawałka autostrady, gdzie prędkosci i obrotów nie żałuję ..
Bo to nie sa idealne warunki do wypalania.
Idealne to około 2000 obrotów i srednie obciazenie silnika.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie
swojej osoby, zginie raczej, niż stanie się antytezą tego wyobrażenia."
Frank Herbert
-
87. Data: 2024-02-15 07:02:35
Temat: Re: psychoza diesli
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 14.02.2024 o 12:46, J.F pisze:
>> Niektóre mają do tego osobny wtryskiwacz, już w filtrze chyba.
>> Nie powinno więc wpływać na pracę silnika.
> Nie wiem jak mój, może tez ma.
Nie ma - a szkoda
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
88. Data: 2024-02-15 07:08:35
Temat: Re: psychoza diesli
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 14.02.2024 o 13:02, J.F pisze:
> Tylko ten mały problem, że zacząl wypalać, dojechałem do celu,
> i nie wiem co robic: gasić, stac i czekać (nie wolno), czy jezdzic
> dookoła budynku ?
Stosuję wszystkie trzy wersje w zależności od potrzeby i możliwości :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
89. Data: 2024-02-15 07:53:28
Temat: Re: psychoza diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 14 Feb 2024 19:59:51 -0000 (UTC), Budzik wrote:
> Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...
>> No i jakos często się dopalanie włącza w 1-3 dni po przejechaniu
>> kawałka autostrady, gdzie prędkosci i obrotów nie żałuję ..
>
> Bo to nie sa idealne warunki do wypalania.
> Idealne to około 2000 obrotów i srednie obciazenie silnika.
To jest srednie obciązenie - ten silnik ma 150KM :-P
i obroty wtedy ok 2500 :-)
Ale co - takie oczyszczenie moze nastąpic samoczynnie w czasie
normalnej jazdy w odpowiednich warunkach, czy komputer musi wiecej
paliwa podać, i najlepiej w czasie jazdy w w/w warunkach?
To czemu c* włącza wypalanie w środku miasta ? :-)
Zaczynam podejrzewać, ze mu ta jazda autostradowa szkodzi.
A moze to nie autostrada, tylko dodatkowe km z predkoscią 50 przez
wioski?
J.
-
90. Data: 2024-02-15 08:02:09
Temat: Re: psychoza diesli
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 15-02-2024 o 07:53, J.F pisze:
> On Wed, 14 Feb 2024 19:59:51 -0000 (UTC), Budzik wrote:
>> Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...
>>> No i jakos często się dopalanie włącza w 1-3 dni po przejechaniu
>>> kawałka autostrady, gdzie prędkosci i obrotów nie żałuję ..
>>
>> Bo to nie sa idealne warunki do wypalania.
>> Idealne to około 2000 obrotów i srednie obciazenie silnika.
>
> To jest srednie obciązenie - ten silnik ma 150KM :-P
> i obroty wtedy ok 2500 :-)
>
> Ale co - takie oczyszczenie moze nastąpic samoczynnie w czasie
> normalnej jazdy w odpowiednich warunkach
Może tak być.
Ale nie musi.
Zwłaszcza w starych trupach, gdzie nie wiadomo czy więcej się wypala
podczas jazdy, czy więcej syfu się odkłada z racji niesprawnego w pełni
układu wtryskowego i ogólnie silnika.
>, czy komputer musi wiecej
> paliwa podać, i najlepiej w czasie jazdy w w/w warunkach?
> To czemu c* włącza wypalanie w środku miasta ? :-)
Bo nie ma wiedzy o Twoich planach na następne km, a wypalić musi gdy
zostały spełnione warunki?