  • 131. Data: 2024-02-21 01:19:27
    Temat: Re: psychoza diesli
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.02.2024 o 22:59, Budzik pisze:

    > Obecnie "nie złom" to juz tylko elektryki? ;-D

    Nie, elektryki to "elektrozłom" w fazie produkcji. Ich przeznaczenie
    określa się definitywnie czasem akumulatora, który padnie bez względu
    na przebieg :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 132. Data: 2024-02-21 07:44:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-02-2024 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Ustalmy coś bo mam wrazenie ze odrobine (znowu) przesunałes granice
    > "złoma".

    Wydaje Ci się.
    Odnosiłem się do tego, czym od zawsze porusza się JF.

    Gdyby kupował nowe, to mógłby przecież kupić lepsze i tańsze, więc bev,
    nieprawdaż?

  • 133. Data: 2024-02-21 07:47:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-02-2024 o 15:32, J.F pisze:

    > w ICE jest "kasowanie inspekcji".
    > Czasem sie daje bez komputera.
    >
    > Ale te nowsze pojazdy mogą być bardziej upierdliwe :-)

    Czyli próbujesz rozpocząć "dyskusję" o Twoich fantasmagoriach.
    To się leczy.

    > W koncu, jesli wymiana płynu jest konieczna, bo grozi pożarem,

    Nie grozi, to dmuchanie na zimne.

    > to pojazd powinien przypominać, ze czas na nią, nieprawdaż ? :-P

    Gdyby przewidziano to na etapie jego konstruowania, to nie groziłby,
    nieprawdaż?

    > swiat idzie z postępem :-)

    Ale Ty jesteś wsteczniakiem do potęgi, więc nie wiem o jakim postępie
    nawijasz.
    Chore wizje w Twojej głowie, to raczej Alzhaimer, a nie postęp.

  • 134. Data: 2024-02-21 09:41:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Feb 2024 12:36:00 +0100, J.F

    > Komfort w prawdziwej cięzarówce ("tir")
    > bardzo ważny, i się o niego dba :-)

    Dla kierowcy jest ważny, bo spędza w samochodzie większość życia.
    Realizuje się to przez amortyzowanie kabiny i siedziska
    a nie całego ciągnika czy tym bardziej paki.

    > No wiesz - pierwsza seria to typowa cięzarówka. Cięzaroweczka w
    > zasadzie.

    Przecież od początku pisałem o lekkiej cieżarówce a nie "tirach".

    > Ale te ostatnie? Wygodna kabina na 5 osób, wersja sport dla chętnych.
    > A z tyłu "przestrzeń ładunkowa". Nie za duża, bo tu juz nie transport
    > ciężarów chodzi. Aczolwiek coś cięzkiego chyba nadal mozna wsadzić.

    > Nie wiem skąd ta wiara w resory.
    > projektant wsadza to, co mu wygodniej :-)

    Nie ma żadnej wiary, tylko "pochodzenie".

    > No, jak ich kiedys przycisnęło, to sie okazało,
    > ze spalanie i w USA ma znaczenie.
    > Ale może z prądem inaczej ... było :-)

    Czy ty rozumiesz o czym jest dyskusja? ;P

    > Nie przesadzaj, taki znów brzydki to on nie jest.

    Jest, w środku wygląda jakby go ciosali siekierą
    ma totalnie afunkcjonalny panel sterowania klimą
    (małe przyciski, trzeba się wślepiać co się wciska,
    po 8 latach nie jestem w stanie wymacać na ślepo
    tego co potrzebuję), oryginalne multimedia z tego
    samochodu to jakby obecnego przecietnego PC porównać
    do Atari, dlatego zmieniłem tuż po zakupie na chińskiego
    androida. W zasadzie jedyne dlaczego posiadam ten samochód
    to jest napęd elektryczny i pakowność, czyli jak pisałem
    praktyczność przedkładam zawsze nad wygląd czy mniejszy Cx
    (tak w praktyce to jest po prostu szafa trzydrzwiowa,
    mimo tego zużycie energii ma stosunkowo niskie w zakresie
    mojego użytkowania).

    > Z samochodem jest podobnie :-)

    Znam takich co kupują samochód tylko dlatego, że dobrze wygląda,
    albo co dla mnie absurdalne, "należycie" brzmi silnik. Że plomby
    wypadają na każdej nierówności, że hałas w kabinie jak w Ursusie,
    że ledwo się mieszczą 4 osoby i to w kuckach, to nie ważne.

    > Ale się ciesz, ze miejski architekt pozwolił w warunkach zabudowy,
    > bo to nie jest reguła :-)

    Po pierwsze to jest wieś, co prawda 300m od granicy Wawy,
    ale nadal wiocha. Po drugie nie dramatyzuj, przepisy da
    się obejść, można nawet zbudować dach płaski tam gdzie
    teoretycznie się nie da. Ja miałem warunki aby mieć dach
    dwu- lub wielo-spadowy i nie przekroczyć 12m wysokości
    budynku.

    > A moze Wy demonizujecie, usprawiedliwiając co chwila,
    > ze suvy tak mają :-)

    Owszem, mają tak że wcale nie sprawiają więcej problemów
    jak tu wmawiasz, bo gabarytowo nie różnią się od sedanów/kombi.

    > Tymczasem mozna sie doczytac, ze po amerykansku to SUV
    > to jest na ramie, a crossover ma nadwozie samonośne :-P

    Wszsytko zaczęło się od twojej absurdalnej tezy,
    że SUVy zajmują zdecydowanie więcej miejsca.

    > A jak był?

    To był formalnie terenówką, w US był właśnie SUVowatym.

    > widac takie czasy - ludzie chcą "terenówki", ale miejskiej :-)
    > A SUW to takie ni pies, ni wydra :-)

    Mam SUVa i w życiu nim terenowo nie jeździłem. Raz na poligonie
    jechałem po piachu, bo musiałem głośnik na imprezę dowieźć.
    Ludzie wbrew temu co piszesz nie kupują ich do ofrołdu.

    > Wow.

    > No chyba, ze diesel :-)
    > Ale benzyna sie jeszcze szybciej wkręca ... jak bieg jest prawidłowy
    > :-)

    Ta, szczególnie ze świateł, tj. z zera się super szybko wkręcają.

    > Chyba ze automat, albo DSG, albo sprawny kierowca :-)

    Nadal na każdym polu przegrywają z silnikami elektrycznymi.
    Jak są już w ruchu, tym bardziej, nawet jak mają super skrzynie
    w super sportowych samochodach.

    > Sprawnosc ogolna moze i tak, ale przy pedale w podłodze
    > to juz niekoniecznie.

    Wtedy też, fizyki panie nie oszukasz.

    > No i jak prąd z węgla, to sprawność ogólna spada ponizej ICE ....

    Przestań (znowu) powielać te brednie.

    > A komputer pokładowy i rachunek ze stacji
    > u mnie też mają inne zdanie :-)

    Nie jesteś pępkiem świata, są miliony takich jak ty,
    którzy też mają komputery pokładowe, mają rachunki
    ze stacji i potrafią liczyć, są też tacy co się uczyli
    fizyki i mają inne zdanie niż twoje jedyne słuszne.

    Przypominam że ty potrafisz wymyślać bzdury aby tylko wykazać
    że hałas w elektryku jest taki sam jak w dieslu zganiając
    na mikrofon który rzekomo podbija dźwięk w głośniejszym
    otoczeniu, a obniża w mniej inwazyjnym, choć normalizacja
    dźwięku działa zupełnie odwrotnie.

    > Tu sie z tobą zgadzam.

    > Takie "noise cancellation"? Nie wycinają za dużo?

    Zwykłe nauszne albo douszne całkiem dobrze wyciszają.

    > Ja tam w dodatku lubie słyszec pomruk silnika ... pomruk,
    > nie ten halas co mam.

    Po cholerę?

    > Ale silnik w tym to tylko ułamek ...

    Przez większość czasu spędzanego w samochodzie to ogromny procent.
    Jak znam życie ty zakładasz że jedzie się 140 i większość to powietrze,
    choć sam jeździsz w takich warunkach tylko tyle co kot napłakał.
    Dam sobie possać prawego małego palca u lewej nogi, że twoja
    "życiowa" średnia prędkość nie przekracza 50/h.

    > Zmywak narzekał, ze UK to dopiero orają :-)
    > No ale prąd po 2zl ... to nie jest dobra oferta dla samochodu :-)

    Jeśli jest poniżej 2,5zł to nadal się opłaca barzdiej niż paliwo.
    Po za tym przypominam ci, że większość użytkowników elektryków
    ładuje się w większości w domach. Mnie wychodzi kWh za niecałe
    0,1 zł dzięki PV, a sieciowo 0,9 zł.

    > No i nie wiem - pogratulować apek, pogratulować jazdy "w koło komina",
    > czy moze coś sie polepszyło na tych ładowarkach :-)

    > Widac to rzeczy nieinteresujące, a dopytuję się z obowiązku :-P

    Z czyjego obowiązku, bo raczej nie z mojego.
    Marnujesz swój czas i swoich dyskutantów.

    > Strata mocy IMHO.
    > Toyota też chyba miała z tym problem, i rozwiązała inaczej.

    Ale tylko IYHO. Auto jest zestrojone tak,
    aby było najbardziej oszczędne.

    > To ostatnie akurat fajne ... ale co - jechales te 1400km
    > do Włoch, i silnik raz sobie pracował, a raz nie ?

    Tak. Wg uznania. Z tym że ja nie pozwalam na całkowite
    wyładowanie baterii, tylko wrzucam tryb SAVE przy 60%
    pojemności baterii, żeby na postojach (w tym jak jednak
    muszę się przespać, bo nie wyrabiam) sobie dalej klima
    mogła działać bez uruchamiania silnika.

    > Niedoboru to ja tu nie bardzo widzę.

    Boś ignorant. ;P

    > No i naładujesz bateryjkę, a do celu jeszcze 1300km.

    Po co ładować do pełna baterię?
    To bez sensu, bo nie ma wtedy rekuperacji.

    > I co dalej?

    Rozładowuje 1-2kWh jadąc na elektrykach i zaczyna
    ładować ponownie nadmiarem mocy ze spaliniaka.

    > Nawiasem mówiąc, tu mogłby być tryb, ze prądnica ładuje tylko wtedy,
    > jak hamujesz silnikiem. Pewnie by się troche okazji uzbierało.

    Tak też jest z zasady.

    > Co uwazam za dziwaczne, więc nie bardzo dowierzam :-)

    Wiadomka. Ale ja jeździłem spaliniakiem i PHEVem (rok po roku)
    na IDENTYCZNEJ trasie i wiem jakie wyniki były. A ty nie wiesz. ;P

    > Gdzies widziałem niedawno porównanie hybrydy i zwykłego w trasie ...
    > mniej nie było. Ale to jakies fordy były ...

    To zapodaj gdzie widziałeś, się przeanalizuje. Niejaki zachar
    w autocentrum też porównywał, za co go piętnowałem, bo np. jechał
    w trybie CHARGE, stwierdzał że auto pali wtedy 15 litrów, ale zapomniał
    że jak naładował w tym trybie baterię, to wypadałoby wyjechać to co
    naładował i wtedy ocenić jaki jest FAKTYCZNY poziom spalania na danym
    dystansie.

    > A ja bym chciał 140 :-(

    Nikt ci nie broni, tylko nie kituj że spali wtedy więcej
    niż zwykły spaliniak, skoro obroty robocze ma takie same,
    nie ma skrzyni biegów, a więc strat, i jeszcze ma wspomagające
    motory elektryczne.

    > Na pewno na trasie 1400km, a nie np 140km, gdzie moze kawałek
    > przejechac na prądzie z gniazdka ?

    Na pewno.

    > No bo szkoda czasu :-)

    No właśnie, "szkoda". Z logicznego punktu widzenia lepiej poświecić te 2h,
    a nie pompować się kofeiną, która i tak po chwili gówno daje i muszę się
    trzepać po mordzie żeby nie zasnąć. Ale powiem więcej, jechaliśmy w góry
    grupą 12 osób, na 3 samochody. Jedna grupa miała nocleg, bo nie lubią
    ryzykować tak długotrwałej jazdy. I jechali czystym spaliniakiem żeby
    była jasność. Czyli "jechali" dodatkowe 8h.

    > Jakby sie można było przy tym przespac, to może bym nawet poparł,
    > ale w samochodzie niewygodnie :-(

    Umysł ma wystarczająco wygodnie aby się zregenerować.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 135. Data: 2024-02-21 15:43:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Feb 2024 09:41:45 +0100, Myjk wrote:
    > Tue, 20 Feb 2024 12:36:00 +0100, J.F

    > Dla kierowcy jest ważny, bo spędza w samochodzie większość życia.
    > Realizuje się to przez amortyzowanie kabiny i siedziska
    > a nie całego ciągnika czy tym bardziej paki.

    Ale o co chodzi? Że resory piórowe są wyznacznikiem braku komfortu?

    W wiekszych to paka ma zawieszenie pneumatyczne :-)

    > Przecież od początku pisałem o lekkiej cieżarówce a nie "tirach".

    Ja tam miałbym opory nazwać to cięzarówką, ale widać amerykańska
    tradycja inna :-)

    > Czy ty rozumiesz o czym jest dyskusja? ;P

    Że klient wybiera pojazd ładny i wygodny, a nie oszczędny?
    Moze i tak ...

    > Jest, w środku wygląda jakby go ciosali siekierą

    W srodku nie widziałem.

    > ma totalnie afunkcjonalny panel sterowania klimą
    > (małe przyciski, trzeba się wślepiać co się wciska,
    > po 8 latach nie jestem w stanie wymacać na ślepo
    > tego co potrzebuję),

    Ło panie, Vectra to ma cały komputer do klimy ... i tez bez patrzenia
    w ekran to wiele nie ustawisz :-)
    No ale temperaturę to można w ciemno ... prawie ...

    > oryginalne multimedia z tego
    > samochodu to jakby obecnego przecietnego PC porównać
    > do Atari,

    vectra jakos podobnie, ale coż - ma swoje lata.

    > dlatego zmieniłem tuż po zakupie na chińskiego
    > androida.

    A u mnie zintegrowane, nie wiem czy się da wymienic.

> [...]
    > wypadają na każdej nierówności, że hałas w kabinie jak w Ursusie,
    > że ledwo się mieszczą 4 osoby i to w kuckach, to nie ważne.

    Ferrari moze bym wybaczył ciasnotę ... przez pare dni w roku :-)

    > Po pierwsze to jest wieś, co prawda 300m od granicy Wawy,
    > ale nadal wiocha.

    Nadal chyba masz jakies warunki zabudowy.

> [...]
    > teoretycznie się nie da. Ja miałem warunki aby mieć dach
    > dwu- lub wielo-spadowy i nie przekroczyć 12m wysokości

    I jak obszedłeś?

    W sumie ... dach płaski, na dachu solary, i jeden spad juz mamy.
    Tylko te 12m moze przeszkadzac, jesli kąt jakis wyznaczyli.

    > Owszem, mają tak że wcale nie sprawiają więcej problemów
    > jak tu wmawiasz, bo gabarytowo nie różnią się od sedanów/kombi.

    IMO - tak ogólnie: wyższe są, co utrudnia korzystanie z bagażnika
    dachowego np na rowery czy narty, krótsze są, przez co bagaznik ma
    mniejsza długość, i troche nieustawny jest, bo trzeba bagaże jeden na
    drugim.

    No ale co kto lubi - tu nie o gustach, a spalaniu :-)

    > Wszsytko zaczęło się od twojej absurdalnej tezy,
    > że SUVy zajmują zdecydowanie więcej miejsca.

    A to te wielkie.
    Szerokie są, na wąskim parkingu zaczynają robic kłopot.

    > Mam SUVa i w życiu nim terenowo nie jeździłem. Raz na poligonie
    > jechałem po piachu, bo musiałem głośnik na imprezę dowieźć.
    > Ludzie wbrew temu co piszesz nie kupują ich do ofrołdu.

    Przeciez wiem.
    Tylko producenci i gazety tak jakos sugeruja, ze suv to przecież
    terenowe auto :-)

    No ale wroclawskie drogi przypominają nieco terenowe, a w Polsce
    bywają jeszcze gorsze ...

    > Ta, szczególnie ze świateł, tj. z zera się super szybko wkręcają.

    Nie z zera, tylko z tego, ile tam pedału wcisniesz.
    Jak ci sprzęgla nie szkoda, to moze byc i 6000 :-)

    > Nadal na każdym polu przegrywają z silnikami elektrycznymi.

    O odpowiednich parametrach.
    Szczęsliwie producenci jakby dbają o te parametry ... obecnie.

    > Jak są już w ruchu, tym bardziej, nawet jak mają super skrzynie
    > w super sportowych samochodach.

    Jak są w ruchu, to przewaga mniejsza.

    > Wtedy też, fizyki panie nie oszukasz.

    Straty jednak rosną. Nie do poziomu silnika cieplnego, ale juz nie
    jest tak super ...

    > Przestań (znowu) powielać te brednie.

    Ale co sie nie podoba - ze prąd nie z węgla, czy że sprawnosć
    elektrowni wysoka?

    > Nie jesteś pępkiem świata, są miliony takich jak ty,
    > którzy też mają komputery pokładowe, mają rachunki
    > ze stacji i potrafią liczyć, są też tacy co się uczyli
    > fizyki i mają inne zdanie niż twoje jedyne słuszne.

    Tez mam rachunki. I jedyne co moze być, to, że temperament mi nie
    pozwala jechac wolno :-)

    > Przypominam że ty potrafisz wymyślać bzdury aby tylko wykazać
    > że hałas w elektryku jest taki sam jak w dieslu

    Nie piszę, ze taki sam, tylko ze u mnie w vectrze wszystko halasuje,
    nie tylko silnik. Wiec czy w elektryku będzie ciszej, jak pojade 140?
    A jak 120?

    > zganiając
    > na mikrofon który rzekomo podbija dźwięk w głośniejszym
    > otoczeniu, a obniża w mniej inwazyjnym, choć normalizacja
    > dźwięku działa zupełnie odwrotnie.

    Chyba cos źle zrozumiałes.
    Na pewno mnie nie przekona, że elektryku jest cicho, nagranie/film
    z telefonu.
    Ktory nie dość, ze ma automatykę poziomu nagrywania, to być moze
    jeszcze dość wybiórczo kasuje niektóre hałasy, bo taką ma
    optymalizację/kompresję.

    > Zwykłe nauszne albo douszne całkiem dobrze wyciszają.

    > Po cholerę?

    A jakos mi brakuje tego elementu "kontroli" czy wszystko dobrze
    działa.

> [...]
    > Dam sobie possać prawego małego palca u lewej nogi, że twoja
    > "życiowa" średnia prędkość nie przekracza 50/h.

    Ja mam autostrady i S-ki w 5 stron :-)

    Ale owszem, jak doliczymy miejskie korki, to pewnie i 40 sie nie
    uzbiera.
    Tylko na swiatłach silnik mi nie ryczy, przy jezdzie po miescie nie
    ryczy, hałas jest znosny, dopiero na autostradzie robi się za duży.

    > Jeśli jest poniżej 2,5zł to nadal się opłaca barzdiej niż paliwo.

    Ty liczysz swoje spalanie, ja swoje :-)

    7 litrow ON - dzis 44.80, ale dzis jest drogo :-)

    > Po za tym przypominam ci, że większość użytkowników elektryków
    > ładuje się w większości w domach. Mnie wychodzi kWh za niecałe
    > 0,1 zł dzięki PV, a sieciowo 0,9 zł.

    Nie mówie nie, z własny PV rachunek calkiem inny.
    Ale PV też kosztuje ..

    > Ale tylko IYHO. Auto jest zestrojone tak,
    > aby było najbardziej oszczędne.

    Albo po taniosci zrobione :-)

    toyota w swoich hybrydach bardziej kombinuje, ale czy skuteczniej ...
    prostota u Ciebie mi się nawet podoba.

> [...]
    > pojemności baterii, żeby na postojach (w tym jak jednak
    > muszę się przespać, bo nie wyrabiam) sobie dalej klima

    Dziwne troche, ze na autostradzie ma się jak wyłaczyc ... no ale nie
    neguję, może i tak ..

    > Po co ładować do pełna baterię?
    > To bez sensu, bo nie ma wtedy rekuperacji.

    Nie ładować, nie rozładowywać ... to gdzie tu oszczędnośc spaliniaka?

    > Rozładowuje 1-2kWh jadąc na elektrykach i zaczyna
    > ładować ponownie nadmiarem mocy ze spaliniaka.

    Moze i tak, aczkolwiek na autostradzie, to nie wiem czy jest jakas
    nadwyżka do spożytkowania.

    No chyba, ze jedzies tirowi na zderzaku :-)

    > Tak też jest z zasady.

    Z zasady, ale tu chodzi o to, żeby nie próbował ładować inaczej.

    > Wiadomka. Ale ja jeździłem spaliniakiem i PHEVem (rok po roku)
    > na IDENTYCZNEJ trasie i wiem jakie wyniki były. A ty nie wiesz. ;P

    Ludzie różne rzeczy piszą.
    Ale czemu hybryda miałaby być na autostradzie oszczędniejsza ...
    bo sobie wiecej gazu wciska i ładuje baterie, a potem silnik wyłącza?
    Czy łądując baterię na zjazdach z górki?

    > To zapodaj gdzie widziałeś, się przeanalizuje.

    No właśnie gdzieś mi wcięło link, a google cos nie potrafi znaleźć,
    jakiegos kluczowego słowa zapo

    > Nikt ci nie broni, tylko nie kituj że spali wtedy więcej
    > niż zwykły spaliniak, skoro obroty robocze ma takie same,

    Większe, bo skrzynia ma lepsze przełożenia.
    Sam piszesz, ze maksymalne obroty silnika pozwaląją ci na jazde 180,
    a w manualu pewnie ponad 200 ...

    > nie ma skrzyni biegów, a więc strat,

    Nie ma.

    > i jeszcze ma wspomagające motory elektryczne.

    Ktore wprowadzają straty, jak wczesniej trzeba baterię naładować
    silnikiem.

    > Na pewno.

    No coż - uwierze całkowicie, jak kiedys sam przetestuję :-)

    > No właśnie, "szkoda". Z logicznego punktu widzenia lepiej poświecić te 2h,
    > a nie pompować się kofeiną, która i tak po chwili gówno daje i muszę się
    > trzepać po mordzie żeby nie zasnąć.

    Jakbyś szybciej jechał, to bys nie musiał się trzepać :-P

    1400km to jest akurat tyle, ze można przejechac w normalnym czasie
    funkcjonowania. Tylko trzeba miec dobrą autostradę, brak korków,
    i nie zwalniać bez potrzeby :-)

> [...]
    > ryzykować tak długotrwałej jazdy. I jechali czystym spaliniakiem żeby
    > była jasność. Czyli "jechali" dodatkowe 8h.

    A ja bym się starał przejechać na jeden raz i to szybko, żeby nie
    zasnąc :-)

    No i jakby hotelu dało sie w nocy naładować do pełna, to pieknie,
    można pogodzic bezpieczenstwo z jazdą.

    ale na 1400km to potrzebujesz jeszcze kilka ładowań ...

    choc w zasadzie ... przejechalbym powiedzmy 1000km w jeden dzień i
    postarał sie miec pół dnia na stoku w drugim. A na 400km ... moze
    wystarczy jedno niedlugie doładowanie..

    > Umysł ma wystarczająco wygodnie aby się zregenerować.

    Zalezy od samochodu. Szczegolnie jak 4 osoby sie muszą zmieścic.
    No ale tez jak wiecej osób, to może jest drugi kierowca ... o ile dał
    się radę zdrzemnąć w czasie jazdy.

    Jakby tak obok ładowarki była leżanka, pod daszkiem, w ogrzewanej
    budce ... to bym narzekał juz tylko na jedno :-)

    Bo jeszcze czasem wypada dojechac o przyzwoitej porze, żeby zastać
    drzwi otwarte. Powiedzmy do 22:00.

    I sie okazuje, ze trzeba wyjechac gdzies o północy, żeby zdążyć z
    przerwami, obiadami i oszczędną prędkością.

    No ale z drugiej strony - wyjade spaliniakiem późno, tzn po śniadaniu,
    trafie na jakis korek, dojade po terminie, pocałuję klamke ... lepiej
    mieć zapas ...

    J.

  • 136. Data: 2024-02-21 15:55:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Feb 2024 07:44:43 +0100, Cavallino wrote:

    > Wydaje Ci się.
    > Odnosiłem się do tego, czym od zawsze porusza się JF.
    >
    > Gdyby kupował nowe, to mógłby przecież kupić lepsze i tańsze, więc bev,
    > nieprawdaż?

    Jakbym mieszkał w Norwegii, to pewnie tak.
    U nas ceny inne, wiec bev niekoniecznie tańszy, a czy lepszy ... hm
    ... więc możliwe, że bym przetrzymał stare auto, albo kupił jakąs
    najtanszą używkę, i spokojnie poczekał aż się ładowarki
    ulepszą/sytuacja wyklaruje.

    Mowicie, ze Tesla z roku na rok tańsza, ale gorsza ? :-)

    J.

  • 137. Data: 2024-02-22 07:11:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-02-2024 o 15:55, J.F pisze:

    > Jakbym mieszkał w Norwegii, to pewnie tak.
    > U nas ceny inne, wiec bev niekoniecznie tańszy,

    Oczywiście że tańszy, przynajmniej dopóki są dotacje.
    Rzecz jasna w opcji, że da się znaleźć niezłego bev, tańszego niż
    podobny ice.

    Od niedawna w każdej klasie jest to możliwe.

    > Mowicie, ze Tesla z roku na rok tańsza, ale gorsza ? :-)

    Kto mówi że gorsza?
    I nie tylko Tesli to dotyczy.

  • 138. Data: 2024-02-22 10:26:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Feb 2024 07:11:27 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    > podobny ice.
    >
    > Od niedawna w każdej klasie jest to możliwe.

    Wszyscy mowią, ze jakość spadła :-)

    > I nie tylko Tesli to dotyczy.

    P.S. widziałem wczoraj dwa elektryki. Skoda miała skrzyneczkę (evse?)
    z wymiennymi wtyczkami. 11kW mogła brać z 3f, a moze i więcej.
    Audi miał podobną skrzyneczke, ale tylko z jedną wtyczką.
    230V.. max 3.5kW, a w przyszłości to kto wie, moze tylko 1.5 :-)

    J.

  • 139. Data: 2024-02-22 10:38:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-02-2024 o 10:26, J.F pisze:

    > Wszyscy mowią, ze jakość spadła :-)

    To znaczy kto konkretnie?
    Twoi znajomi fani 20 letnich diesli?

    Bo jest dokładnie odwrotnie - jakość Tesli rośnie z roku na rok.
    Choćby dlatego, że przestały do nas praktycznie trafiać najgorsze
    egzemplarze produkowane w Stanach.
    Jakość produkcji w Chinach i w Berlinie jest na dużo wyższy poziomie.

    Mowa oczywiście o tym co się kupuje, czyli o TM3 i TMY.

    Wyższe modele to nadal manufaktura klepana na kolanie w Teksasie, więc
    tam jakość jest losowa.

    Tesli to właśnie nie dotyczy.
    Więc nie bredź znowu o czymś, o czym nie masz pojęcia.

    > P.S. widziałem wczoraj dwa elektryki. Skoda miała skrzyneczkę (evse?)
    > z wymiennymi wtyczkami.

    Ale dostała w standardzie, czy właściciel sobie dokupił Juice Boostera?

    > 11kW mogła brać z 3f, a moze i więcej.

    Więcej nie.
    Ładowarka pokładowa więcej nie może.

    > Audi miał podobną skrzyneczke, ale tylko z jedną wtyczką. 230V.. max 3.5kW,

    Dostał w std czy dokupił?

  • 140. Data: 2024-02-22 11:17:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Feb 2024 10:38:14 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Mowa oczywiście o tym co się kupuje, czyli o TM3 i TMY.
    >
    > Wyższe modele to nadal manufaktura klepana na kolanie w Teksasie, więc

    Czyli moi znajomi mieli sporo racji ? :-)

    No ale to Ty napisałeś :-)

    > Ale dostała w standardzie, czy właściciel sobie dokupił Juice Boostera?

    Nie wiem, w standardzie chyba cos dostaje?

    > Więcej nie.
    > Ładowarka pokładowa więcej nie może.

    troche ch*, ale w zasadzie tylko trochę :-)
    Przez noc sie bateria moze naładować.

    > Dostał w std czy dokupił?

    Pojęcia nie mam.

    Ale jakby nie dostał, to chyba by cos kupił ... i czy wybrałby
    najtańszą opcję? Może i tak :-)

    J.