-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aacw208.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: psychoza diesli
Date: Thu, 15 Feb 2024 08:26:38 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <5pjy0ky5h7vz$.10f8looa5e5ci.dlg@40tude.net>
References: <X...@1...0.0.1>
<uqfusl$663i$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<lr9en7maqr9c.10g1d3sj0ocvs$.dlg@40tude.net> <1...@m...org>
<1p294dpacjzx$.18dc2henxg1vz$.dlg@40tude.net>
<11g4c6c6e0zqu$.dlg@myjk.org>
<udvi8futw9a5$.17egulepq7rb9$.dlg@40tude.net>
<1...@m...org>
NNTP-Posting-Host: aacw208.neoplus.adsl.tpnet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aacw208.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.74.208";
logging-data="29914";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:XQDZ19j0MyoXpUaVpR5gwNrVapk=
sha256:uRHb8maSN5bU/4gqzLtnuq7Rue3QI9ljgw7/HtB2zNU=
sha1:g5C9sc0a1keeG/T//rrTTmF+LpU=
sha256:PBBfNZxTGpt2SWMyKfc7JR+GH1JanXa0plvxYEm0fi8=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2719510
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 14 Feb 2024 14:01:43 +0100, Myjk wrote:
> Wed, 14 Feb 2024 13:02:25 +0100, J.F
>> Następny raz powinien być jutro, bo skoro wypalanie
>> było potrzebne, a nie zostało dokonczone ...
>> to filtr wymaga wypalenia?
>
> Może już się na tę chwilę wypalił na tyle,
> że go już nie wymaga.
>
>> A w trase pojade za dwa tygodnie :-)
>
> Tak to jest jak się kupuje diesla bez logicznego uzasadnienia.
> Żeby diesel miałsens, to wyapda te minimum 60-100km przejechać
> dziennie i to na trasie, a nie po mieście.
A autobusy miejskie jak się do tego mają ? :-)
>> Ale przy tym szarpaniu obroty czasem spadają poniżej jałowych.
> Komputer sobie widać nie radzi z dawkami. Pewnie inżyniery
> nie przewidziały że ktoś kupi diesla by jeździć jak elektrykiem. ;P
Mowa o biegu jałowym, na luzie.
A przy hamowaniu silnikiem spalanie spada do zera ...
>>>> Jakby chcial podniesc obroty, to przecież może.
>>> Jak ma podnieść skoro ma wrzucony niski bieg.
>> Stoi na światłach na luzie :-)
> No to jak szarpie, skoro stoi. Ja pisałem o szarpaniu
> np. przy szybkim odjęciu gazu będąc cały czas na biegu.
No szarpie, obroty sie zmieniają, autem trzęsie :-)
>>>> No i jakos często się dopalanie włącza w 1-3 dni po przejechaniu
>>>> kawałka autostrady, gdzie prędkosci i obrotów nie żałuję ..
>>>
>>> "Kawałka". Jak zwykle dane podajesz bardzo rzetelne.
>>> Po ilu kilometrach i w jakich warunkach przejechanych,
>>> się załącza wypalanie?
>>
>> Przeciez rózne mogą być kawałki.
>
> Dla diesla to powinny być znaczne kawałki,
> w przeciwnym razie totalnie bez sensu jest
> kupować diesla.
Ale DPF masz na mysli, czy cenę nowego ?
>> Ale np jade 50km z predkoscia 150, gdy się da, a 1-2 dni póżniej
>> w miescie się włącza wypalanie.
> I co z tego? Jak filtr nie wymaga wypalania, to po co ma się włączać
> procedura, bo ty akurat jedziesz 150/h i warunki są sprzyjające?
a w czasie tej jazdy następuje samooczyszczanie, bo warunki sprzyjają,
czy odwrotnie - brudzi się, i wkrótce trzeba wypalić?
> Jak się
> leci w trasie to filtr i przez 300-500km potrafi się nei przytkać, bo
> silnik pracuje w optymalnych warunkach i nie kadzi, a po mieście potrafi
> się zatkać po 20km.
No własnie - a jak jeżdę np 2 tyg tylko po miescie, to się nie wlącza.
w dłuzszej trasie tak powiedzmy 2*100, 300, 600 - też się nie włacza.
Są jakies apki do odczytu stanu DPF, ale u mnie cos nie działały.
>>>> A co ma paliwo i olej do dwumasy?
>>> Skup się, mowa była cały czas o DPF, a problem z nim jest taki sam jak z
>>> dwumasą, czyli go nie ma -- chyba że ktoś jeździć nie potrafi butując na
>>> niskich obrotach. Mam kolegę co nawet pod górkę w Alpach jechał poniżej
>>> 1500 obr. (i zjeżdżał na hamulcu na luzie) bo nie lubił jak mu silnik
>>> wyje...
>>
>> Tak na kursie uczą przecież :-)
>
> Pokaż mi auta "kursowe" (albo tym bardziej egzaminacyjne)
> które są dieslami... Elektryki już widziałem, ale diesli
> w życiu, bo by nie wyrobili na naprawach (dwumasy).
Przeciez dla benzyny to jeszcze gorzej :-)
A że nie diesle ... to najtansze auta spełniające warunki są,
to co się dziwić :-)
>> Ale ja nie mam tak wysokiego biegu i przy 150km/h silnik swoje obroty
>> ma :-)
> Ale przy 150 to już jest znacznie obciążony i pewnie kadzi.
spoko spoko, znacznie więcej potrafi :-)
Zresztą spalanie ok 7/100, tez chyba mówi, ze paliwa umiarkowanie
wplywa.
> Jak do tego dojdą strupiałe wtryski, zagarowany dolot,
wtryski to bardzo możliwe - ja nie ruszałem.
dolot czysciutki, nowy, chlip, j** klapki wirowe :-)
Zresztą co by sie tam miało w dolocie osadzać ... a prawda, EGR.
>> Być moze na DPF powyzsze pomaga, moj na razie ... wypala, konczy, i
>> jedzie dalej.
>> Tylko ten mały problem, że zacząl wypalać, dojechałem do celu,
>> i nie wiem co robic: gasić, stac i czekać (nie wolno), czy jezdzic
>> dookoła budynku :-)
>
> Nigdy nie jeździłem (a tym bardziej nie stałem) bez celu,
> nawet wiedząc że jest w trybie wypalania.
No wiesz, chce sie wypalic, to widać trzeba. Za 5 minut skonczy,
no i co - zadbac i dac mu te 5 minut, czy wyłaczyc?
Szczegolnie, jak mam krótkie odcinki po miescie, i normalnie to DPF
nie zdąży się nagrzać.
> 200 tys. przeleciane
> i jedyny problem z DPF to była wina zaciętego (a niewyczyszczonego
> w ramach przeglądu) zaworu EGR.
A moj juz 330 :-)
DPF ... tyle problemu, ze się czasem wypala.
ale dwumasa juz się skonczyła ... tyle, ze auto jezdzi dalej :-)
>> No i jesli jazda w trasach samoczynnie wypala,
> Kto tak stwierdził?
To co trzeba zrobic, zeby się wypalał?
Godzinka z pedałem w podłodze nie wystarczy?
Ale po Niemczech to juz coraz rzadziej jeżdże :-)
>> to czemu u mnie czasem się wlącza wypalanie wkrótce po trasie.
> Bo jazda w trasie nie wypala "samoczynnie" DPFu.
Ale i nie brudzi?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.24 09:51 J.F
- 15.02.24 09:53 J.F
- 15.02.24 10:10 Mirek Ptak
- 15.02.24 10:46 Cavallino
- 15.02.24 14:31 Myjk
- 15.02.24 14:39 Cavallino
- 15.02.24 15:02 Myjk
- 15.02.24 15:56 J.F
- 15.02.24 15:58 J.F
- 15.02.24 15:59 Myjk
- 15.02.24 16:21 J.F
- 15.02.24 17:19 Cavallino
- 16.02.24 01:07 ptoki
- 16.02.24 09:50 J.F
- 16.02.24 10:56 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją