  • Data: 2024-10-16 23:14:18
    Temat: Re: przyszłość wg Muska
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Dnia Wed, 16 Oct 2024 15:54:40 +0200, nadir napisał(a):

    > Czyli połowa populacji? Bo autobus zajeżdża tylko 2x dziennie?
    > Nieszczęśni ludzie...

    Ale kwestionujesz badania, ich wyniki czy co?

    > Gmina to stosunkowo niewielki obszar. Niech "wykluczeni" z dziecmi w
    > szkolnym wieku się złożą na bus który dwa razy dziennie obkolęduje kilka
    > czy kilkanaście wsi.

    Przecież oni już płacą za te autobusy, bilety nie są za darmo, mimo
    dofinansowania przez gminę/powiat.

    > Tak może być w USA gdzie farma od farmy o kilka km
    > to i u nas też. (Oglądałeś "Tylko dla orłów"? Tam też bus szkolny gra
    > główną rolę a było to 80 lat temu)

    Czyli nagle model z USA gdzie każdy ma kilka samochodów na podjeździe i
    w dupie zielone łady jest OK?

    > Tyle że samodzielne myślenie u nas w
    > powijakach, lepiej skamleć o wykluczeniu i wyciągać łapę do państwa.

    A państwo to z czego czerpie te pieniądze, kto tu wyciąga łapy po kasę?

    > Są
    > też modele społecze z internatami żeby dziatwy co dzień nie wozić tylko
    > raz na tydzień.

    I ludzie tak samo jak mają dzieciom zorganizować transport tak mają
    postawić im też internaty?

    > W każdej gminie jest inaczej i co kilka lat sytuacja też
    > się zmienia. Żadne państwo nie jest w stanie za tym nadążyć więc bez
    > lokalnej inicjatywy nie da rady.

    No i w mojej okolicy sytuacja się zmieniła. Powiat zlikwidował jedną
    szkołę średnią wraz z internatem a inne dwie szkoły średnie połączył w
    jedną i też zlikwidował jeden internat, z pięciu szkół i czterech
    internatów pozostały trzy szkoły i dwa internaty. Takie to są lokalne
    inicjatywy, i wcale nie rodzice oraz dzieli byli ich pomysłodawcami.

    > A że bieda tam jednak jest, to model z
    > indywidualnym posiadaniem auta się nie sprawdzi, tym bardziej że
    > eksploatacja auta na prowincji jest sporo droższa niż w mieście.

    A czym się różni koszt eksploatacji samochodu w mieście i na wsi?

    > Sprawdzi się za to model z silną delegacją uprawnień ale i obowiązków
    > oraz finansowania do najniższych szczebli administracyjnych i silnym
    > samorządem opartym na lokalnej społeczności.

    Samorząd przypomina sobie o lokalnej społeczności pół roku przed
    wyborami, potem ma w jej potrzeby w dupie. Spróbuj w naszym kraju
    odwołać radnego wójta lub burmistrza.