  • 31. Data: 2012-10-18 09:01:40
    Temat: Re: przymierzam się do zakupu dysku SSD
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Mr Misio nabazgrał(a):

    > Czasem jest wiecej Pir... się z tymi FV niz to warte, a bo to EUnip trza
    > miec, a bo to trza tłumaczyc FV, a to trza miec po jakim kursie bylo
    > przeliczane... ja tam malych fv z zakupow zagranicznych juz w koszty nie
    > wrzucam...

    Do tego jeb się z reklamacją i ewentualną FK ... sorry wolę dać 10-20zł
    więcej i kupić na miejscu, mieć normalną FA, gwarancję na miejscu

  • 32. Data: 2012-10-18 20:10:06
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-10-18 01:37, Mr Misio pisze:

    > Gdzie tego szukac? Bo guugiel pokazuje tylko te z win7 za 69 pln

    Na razie jest jak zwykle tylko w USA, ale MS na swoim bloku deklaruje że
    ta cena w MS Store (download ed.) będzie po premierze dla AFAIR 131
    sklepów, więc coś dla PL pewnie też.

    http://blogs.windows.com/windows/b/bloggingwindows/a
    rchive/2012/07/02/upgrade-to-windows-8-pro-for-39-99
    .aspx

    Nie ma powodu specjalnie się spieszyć - i tak kupując po 26.10, a przed
    31.01.2013 Win8 PRO upgrade w moim przypadku idzie "do szafy" - poczekam
    aż dojrzeją sterowniki dla Win8, programy narzędziowe zostaną
    zaktualizowane pod ten OS (na dziś są problemy nawet z pakietami typu
    Internet Security), a pewnie do czasu gdy MS wyda SP1 dla Win8.
    Tym niemniej prędzej czy później Win8 będzie potrzebne, a cena wtedy
    pewnie nie będzie już tak dobra. Win7 HP BOX Upgrade kupiłem też zaraz
    po premierze w listopadzie 2009 r. w Vobisie za 199 zł i też czekał ze
    ~2 miesiące zanim go w końcu zainstalowałem (najpierw wersję 32bit, a po
    półtora roku jak oprogramowanie firm trzecich dojrzało do 64bit - dla
    mnie najważniejsza sprawa to Lex od WoltersKluwer - wersja fizyczna była
    przywiązana do 32bit), wersja online z kolejnej licencji nie miała już
    takiego ograniczenia.

    --
    /MB

  • 33. Data: 2012-10-19 00:52:04
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 18 października 2012 (czwartek) o godzinie 00:48:03 napisano:

    > Dystrybutor na czyms musi zarabiac, c'nie? :)

    I zarabia, bo przecież nie kupuje w cenach jak detalista, tylko ma
    specjalne ceny dla dystrybutorów. A pomimo tego ceny w PL za TC są jakie
    są.
    Najdziwniejsze dla mnie jest to co się dzieje z cenami osów MS - i tu i
    tu ustala je producent, a w PL jest od kiedy pamiętam drożej nie tylko w
    porównaniu z wersją ENG, ale też lokalizowanymi na rynek niemiecki czy
    francuski.

    --
    /MB

  • 34. Data: 2012-10-19 01:18:04
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Michal napisał:

> [...]
    > tu ustala je producent, a w PL jest od kiedy pamiętam drożej nie tylko w
    > porównaniu z wersją ENG, ale też lokalizowanymi na rynek niemiecki czy

    Pewnie ceną rekompensują sobię "skalę piractwa" ;)

  • 35. Data: 2012-10-19 01:54:42
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 19 października 2012 (piątek) o godzinie 01:45:47 napisano:

    > Pewnie ceną rekompensują sobię "skalę piractwa" ;)

    A tak źle jest z tym teraz w PL? Kiedyś to oczywiste, ale od paru
    ładnych lat jak patrzę po znajomych nie widzę by ktokolwiek używał
    lewego softu i to w przypadku użytkowników domowych. W firmach jest
    tylko lepiej.

    Zresztą wałkowane milion razy, ale nawet gdyby było inaczej właśnie
    radykalne obniżenie ceny zwalcza to zjawisko, a potem przyzwyczajenia
    pozostają. Od kiedy w PL zaczęto wydawać tanie gry i filmy nawet po parę
    złotych, ludzie przyzwyczaili się, że to się po prostu kupuje, a nie
    ściąga. Teraz powoli jest coraz drożej, ale przyzwyczajenia zostają, a
    dodatkowo ci uczciwi liczą po prostu, że premierowe tytuły z czasem
    schodzą do akceptowalnego poziomu ceny, więc można poczekać, a nie
    rzucać się na każdą nowość.
    Microsoft AFAIR w PL nigdy nie wykonał takiego ruchu w przypadku OSów, a
    z Offcie H&S 2007 za 199 zł [sam kupiłem jak był w promocji "koszowej" w
    jednej z dużych sieci jeszcze taniej - AFAIR za 129 zł], by w kolejnych
    wersjach wyraźnie podnieść ceny i do tego usunięto z serwerów wersję
    Starter (zauważyłem to dopiero gdy koleżance HDD poszedł do piachu HDD w
    laptopie z takim Starterem).

    --
    /MB

  • 36. Data: 2012-10-19 02:53:39
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Michal napisał:
> [...]
    > ładnych lat jak patrzę po znajomych nie widzę by ktokolwiek używał
    > lewego softu i to w przypadku użytkowników domowych. W firmach jest

    No ale RIAA, SOPA, PIPA, DUPA i inne agencje o tym nie wiedza, a nawet
    jak wiedza to nie powiedza glosno ;)

    ]

  • 37. Data: 2012-10-19 12:09:37
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 18-10-2012 o 20:10 Michal napisał na pl.comp.pecet:

    > a pewnie do czasu gdy MS wyda SP1 dla Win8.

    A żebyś się nie zdziwił.

    http://windows7forum.pl/microsoft-przestanie-wydawac
    -aktualizacje-service-pack-27417-t

    Może się okazać (choć na razie to tylko domysły), że następnym
    service packiem będzie nowy Windows - a prace idą pełną parą.

    http://kut.as/0itl

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 38. Data: 2012-10-19 18:18:02
    Od: Michal <u...@i...pl>

    > A żebyś się nie zdziwił.

    > http://windows7forum.pl/microsoft-przestanie-wydawac
    -aktualizacje-service-pack-27417-t

    Widziłeś ten znak zapytania na końcu?
    A nawet jeśli to się sprawdzi to ImHO będzie BARDZO ZŁY POMYSŁ - choćby
    dlatego by po każdej instalacji nie pobierać min. kiluset MB danych i
    czekać aż to sie zupdejtuje, potworzy kopie przywracające itp. - w ten
    sposób już na starcie system jest wolniejszy niż wersja ze zintegrowanym
    SP.

    O ile oczyswiście jest jak to pobrać. Po raz kolejny poqwtarza mi się
    sytuacja, że Win7 a teraz Win8 RC nie mają tak podstawowych sterowników
    jak do co odrobinę mniej populatnych kart siecowych ethernet. Sytuacja
    jest na tyle uciążliwa, że producent kontrolerów ethernet zintegrowanych
    z mobo często nie dostarcza sterów na swojej stronie i trzeba je pobrać
    z windows update ...tylko jak. Teraz z Win8RC miałem taką sytuację, że
    przeszukując sieć nie widziałem nigdzie tych sterów do sieciówki z mobo
    na ULI1695 pod win8 by pobrać je i dostarczyć na pendrive. Skończyło się
    na włożeniu na chwilę karty na standardowym realteku 8139 by pobrać
    stery do zintegrowanej z windows update. Z win 7 było podobnie (tam nie
    było na początku sterowników nawet do tak popularnych kart jak cała
    seria Audigy) - dodano później w WU i SP1.
    Trzeba też pamiętać, że zgodnie z pomysłem intela nowe płyty mają już
    nie mieć slotów PCI wcale. O ile sieciówki PCI na Intelach PRO100, S3905
    czy Realtekach 8139 walają się każdeku średnio zaawansowanemu userowi po
    domu w dużej ilości, to z sieciówkami PCI-E mającymi do tego od razu
    wsparcie w OSie MS już tak różowo nie jest.
    IMHO jeśli to się potwierdzi, to kolejny bardzo kiepski pomysł MS, który
    ostatnio zapatrzyłsię chyba w idiotyzmy Apple, tyle że Apple to jest
    praktycznie zunifikowany sprzęt prawie jak konsola, nawet w
    architekturze x86.

    > Może się okazać (choć na razie to tylko domysły), że następnym
    > service packiem będzie nowy Windows - a prace idą pełną parą.
    > http://kut.as/0itl

    Z diesiątków, jeśli nie setek skracaczy akurat taki wybrałeś - trochę to
    freudowske albo pachnie małolatem ;)
    A co do prac nad kolejną wersję: raz że KS ma rzetelnoś, hmmm - taką
    sobie, dwa że co w tym dziwnego - AFAIR od zawsze aydając jedną wersję
    pracowano już nad kolejną. Chyba nie spodziewałeś się, że wieszcząc erę
    post-PC MS odetnie się od jednego ze swoich podstawowych źródeł dochodu
    i przestane wydawać kolejne wersje OSów lecąc w chmury, jak to moden
    ostatnio.

    BTW:
    Czy ja żle sprawdzam, czy z szumnie zapowiadanej wielomonitorowości w
    Win8 zrobił się mały deszcz w postaci paska zadań na drugim pulpicie, a
    aplikacje pełnoekranowe jak zawsze odpalają się na moniorze primary, a
    nie w kontekście aktywnego desktopu/monitora. Żal.

    --
    /MB

  • 39. Data: 2012-10-20 16:05:47
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 19-10-2012 o 18:18 Michal napisał na pl.comp.pecet:

    > Widziłeś ten znak zapytania na końcu?

    [...]

    Ale odwaliłeś artykuł :) A ja chciałem tylko przepchnąć taki drobny
    "niusik" o mniej lub bardziej prawdopodobnych microsoftowych pomysłach
    zapożyczonych z Apple. Co z tego, że gorszych dla konsumenta. To jest
    "komercha".

    > Z diesiątków, jeśli nie setek skracaczy akurat taki wybrałeś - trochę to
    > freudowske albo pachnie małolatem ;)

    Cenię sobie pomysłowość i nie lubię uprzedzeń. Nikogo tym nie obrażam i nie
    jestem małolatem - niestety.

> [...]
    > post-PC MS odetnie się od jednego ze swoich podstawowych źródeł dochodu
    > i przestane wydawać kolejne wersje OSów lecąc w chmury, jak to moden

    Wszystko się zgadza, prócz terminu wydania. Nikt nie wie nawet, czy blue i
    9 to to samo, czy dwa różne systemy.
    http://itblog24.pl/windows-9-blue-w-przyszlym-roku

    Wydawało mi się oczywiste, że wszystko co napisałem i podałem, to są tylko
    i wyłącznie znaki zapytania i tak należy to odbierać, ponieważ NIE jestem
    rzecznikiem Microsoftu i nikogo takiego nie znam :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 40. Data: 2012-10-21 01:59:01
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 20 października 2012 (sobota) o godzinie 01:57:53 napisano:

> [...]
    > jestem
    > rzecznikiem Microsoftu i nikogo takiego nie znam J

    Nie chciałbym absolutnie, byś poprzedni post odebrał jako atak.
    To tylko głos w dyskusji bez złych intencji :)

    --
    /MB