    From: Michal <u...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: przymierzam się do zakupu dysku SSD
    Date: Fri, 19 Oct 2012 18:18:02 +0200

    > A żebyś się nie zdziwił.

    > http://windows7forum.pl/microsoft-przestanie-wydawac
    -aktualizacje-service-pack-27417-t

    Widziłeś ten znak zapytania na końcu?
    A nawet jeśli to się sprawdzi to ImHO będzie BARDZO ZŁY POMYSŁ - choćby
    dlatego by po każdej instalacji nie pobierać min. kiluset MB danych i
    czekać aż to sie zupdejtuje, potworzy kopie przywracające itp. - w ten
    sposób już na starcie system jest wolniejszy niż wersja ze zintegrowanym
    SP.

    O ile oczyswiście jest jak to pobrać. Po raz kolejny poqwtarza mi się
    sytuacja, że Win7 a teraz Win8 RC nie mają tak podstawowych sterowników
    jak do co odrobinę mniej populatnych kart siecowych ethernet. Sytuacja
    jest na tyle uciążliwa, że producent kontrolerów ethernet zintegrowanych
    z mobo często nie dostarcza sterów na swojej stronie i trzeba je pobrać
    z windows update ...tylko jak. Teraz z Win8RC miałem taką sytuację, że
    przeszukując sieć nie widziałem nigdzie tych sterów do sieciówki z mobo
    na ULI1695 pod win8 by pobrać je i dostarczyć na pendrive. Skończyło się
    na włożeniu na chwilę karty na standardowym realteku 8139 by pobrać
    stery do zintegrowanej z windows update. Z win 7 było podobnie (tam nie
    było na początku sterowników nawet do tak popularnych kart jak cała
    seria Audigy) - dodano później w WU i SP1.
    Trzeba też pamiętać, że zgodnie z pomysłem intela nowe płyty mają już
    nie mieć slotów PCI wcale. O ile sieciówki PCI na Intelach PRO100, S3905
    czy Realtekach 8139 walają się każdeku średnio zaawansowanemu userowi po
    domu w dużej ilości, to z sieciówkami PCI-E mającymi do tego od razu
    wsparcie w OSie MS już tak różowo nie jest.
    IMHO jeśli to się potwierdzi, to kolejny bardzo kiepski pomysł MS, który
    ostatnio zapatrzyłsię chyba w idiotyzmy Apple, tyle że Apple to jest
    praktycznie zunifikowany sprzęt prawie jak konsola, nawet w
    architekturze x86.

    > Może się okazać (choć na razie to tylko domysły), że następnym
    > service packiem będzie nowy Windows - a prace idą pełną parą.
    > http://kut.as/0itl

    Z diesiątków, jeśli nie setek skracaczy akurat taki wybrałeś - trochę to
    freudowske albo pachnie małolatem ;)
    A co do prac nad kolejną wersję: raz że KS ma rzetelnoś, hmmm - taką
    sobie, dwa że co w tym dziwnego - AFAIR od zawsze aydając jedną wersję
    pracowano już nad kolejną. Chyba nie spodziewałeś się, że wieszcząc erę
    post-PC MS odetnie się od jednego ze swoich podstawowych źródeł dochodu
    i przestane wydawać kolejne wersje OSów lecąc w chmury, jak to moden
    ostatnio.

    BTW:
    Czy ja żle sprawdzam, czy z szumnie zapowiadanej wielomonitorowości w
    Win8 zrobił się mały deszcz w postaci paska zadań na drugim pulpicie, a
    aplikacje pełnoekranowe jak zawsze odpalają się na moniorze primary, a
    nie w kontekście aktywnego desktopu/monitora. Żal.

    --
    /MB