  • Data: 2011-03-07 15:27:26
    Temat: Re: przykład praktyczny :)
    Od: Icek <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No i co z tym przedłużacze zrobię jak nie ma administratora budynku?
    > Postoję sobie i popatrzę na niego? Czy może korzystając z okazji odpalę
    > czajnik elektryczny i zrobię herbatkę?

    jak nie masz dostępu do swojej infrastruktury 24x7x365 to masz problem.
    Ja bym nie zezwolił na taki stan. Często serwis naprawia u nas awarie w
    nietypowych godzinach. Czy to, że gdzieś skończył się prąd np. o 20 gdy
    spółdzielnia jest zamknięta to znaczy, że klient ma być bez internetu do
    rana ??

    > Ok - to ja chcę samochód w typie Mazdy 5 i żeby kosztował nowy 5
    > tysięcy PLN i palił 2 litry paliwa na 100km. Chcę. Teraz ty wskaż jak
    > mogę go mieć.

    nie prowokuj ;)

    http://allegro.pl/super-okazja-mazda-z-gazem-i148602
    6736.html

    Zalewasz 2 litry, jak się skończy to pchasz ;P

    Powiadam też: "nie wymagaj od sprzętu więcej niż on kosztował." Kupisz
    gówno to gówno masz. Nie przerobisz fiata aby był tam komfortowy jak
    mercedes i tak niezawodny jak bmw ;)

    > Retoryczne pytanie: miałeś kiedyś do czynienia z obiektem zabytkowym?
    > Bo - za przeproszeniem - pieprzysz bez jakiejkolwiek wiedzy.

    oooooo ;) miałem. Mamy tam podtynkowe rury RL37. Mało tam miejsca. Mamy
    tam też już magistralę światłowodową.

    > Problem w tym że nie jest była to sprawa pojedynczego switcha czego nei
    > raczyłeś zauważyć. Poza tym dziękuję - akumulator to dodatkowy koszt i
    > stawianie go przy każdym duperelu w sieci to paranoja. Chociażby
    > dlatego że okresowo trzeba go wymienić. Nie raczyłeś też zauważyć że
    > awaria nie dotyczyła braku prądu u abonentów a węzła pośredniego i
    > konkretnego budynku.

    raczyłem więc tym bardziej przez taki węzeł idzie większa ilość ruchu i
    brak UPSa niest nieodpowiedzialnością (w mojej ocenie)

    > Oczywiście. Wybudować za dodatkowa kasę oddzielne przyłącze w cudzym
    > budynku. Gratuluję projektu SF

    my tak robimy. Co większy węzeł mamy własne zasilanie choćby dlatego aby
    nie tracić na VAT.

    > A jak jeszcze większy węzeł to własna elektrownia atomowa... O ile
    > zasilanie awaryjne w punktach krytycznych jest ważne to nie musi być
    > wszędzie. A i tak zdarzenia losowe - jak w przypadku braku dostępu do
    > lokalizacji urządzeń sa nieprzewidywalne. I wtedy na czas usunięcia
    > awarii masz nikły wpływ. Bo zmieni się zarządca i dopiero przy awarii
    > okaże się że ustalenia z poprzednim są o kant dupy potłuc mimo że są na
    > papierze. Mogę iść do sądu i się skarżyć ale trwa to przynajmniej rok.

    ale z doświadczenia wiem, że jak coś zależy od zarządcy to doba awarii
    to dobry czas

    Cały czas podkreślam: od Ciebie zależy jak awaryjną sieć budujesz

    Icek