    From: Icek <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: przykład praktyczny :)
    Date: Mon, 07 Mar 2011 14:26:44 +0100

    nie pisze takich rzeczy aby z kimś walczyć, dobra dyskusja i polemika
    może czasami otworzyć oczy. A rzecz z którą się nie zgadzam to poprostu
    stwierdzenie "bo ja na to nie mam wpływu"

    > Fajnie. Mam agregat To teraz jeszcze napisz jak ten agregat mam wnieść
    > do budynku jeśli nie ma na miejscu administratora który mnie wpuści do
    > pomieszczeń? Nie mówiąc już o tym że agregatu nie odpalę w
    > pomieszczeniu. Problem w tym że nie ma innej lepszej lokalizacji węzła.

    przedłużacz i na dach, parking czy cokolwiek obok, to nie problem.
    Chcieć znaczy móc.

    > Gratuluję rady. Wytłumacz klientom konieczność przebudowy istniejącej
    > sieci i inwestycji w urządzenia światłowodowe do poziomu każdej
    > końcówki sieci. Potrafisz to sensownie uzasadnić? Pomijając już to że
    > część budynków to obiekty zabytkowe gdzie uzyskanie zgodny konserwator
    > na kilka metrów kabla na ścianie jest często awykonalne.

    ale uzyskałeś ją na kable miedziane ? Wyszarpujesz więc miedziane i
    wkładasz światłowodowe. Zresztą dla przewodu 8j raczej miejsce będzie.
    Chyba, że to taka mega prowizorka i nie da się tam nic zrobić.

    > Oczywiście - najlepiej wszędzie światłowody, agregaty i grom wie co
    > jeszcze. Tyle że działamy w określonych realiach nie tylko finansowych.
    > Bo np. wiele budynków ma siec energetyczną w tragicznym stanie i
    > super-hiper-duper nowoczesne urządzenia niewiele dają bo przebicia i
    > przepięcia to norma a choćbyś się nie wiem jak starał to część sieci na
    > miedzi i tak będzie.

    dla jednego switcha montujesz zasilacz z możliwością podłączenia AKU,
    dajesz taki 12V 7Ah i masz z głowy na dobre parę godzin. A jak prądu nie
    ma w domach to po co ma być internet??

    > Wiesz jest takie fajne powiedzenie że zabezpieczenia zwykle palą się
    > ostatnie. I coś w tym jest. Niestety nie zabezpieczysz się na wszytko.
    > Sieci energetycznej też na słój koszt nie przebudujesz. Często masz
    > jakieś warunki których nie zmienisz bo nie ma żadnej alternatywy.

    zgadza się. Ale moje doświadczenie podpowiada mi, że w ochronniki i
    lepsze zasilacze i skuteczne uziemienie zawsze warto inwestować.

> [...]
    > przełączono mi część zasilania na inny obwód bo według elektryka
    > właściciela budynku "nierówno obciążałem fazy" o czym dowiedziałem się
    > po paru tygodniach. Sprawa nie do wykrycia gdyby nie zaczęły się
    > problemy z wieszaniem się dwóch urządzeń. Po czym okazało się że winna
    > elektryka. Dlatego pisałem że naużerałem się z właścicielem budynku -
    > niewiele brakowało a by sprawa była w sądzie. Odpuściłem gdy zwrócił mi
    > koszt napraw i przebudował sieć elektryczną z której korzystam. Chętnie
    > bym się stamtąd wyniósł ale alternatywy nie mam. :-(

    trzeba było podłączać się do zakładu energetycznego a nie korzystać z
    obwodów administracji.

    Prosta sprawa: duży węzeł - UPS + aku + agregat, mały węzeł - UPS bo jak
    klienci w zasięgu tego węzła nie będą mieli prądu to i działający węzeł
    nie jest potrzebny

    > Moi znajomi wiedząc że zajmuję się sieciami nadal nie mogą zrozumieć że
    > mam w domu łącze 4/1 bo więcej nie potrzebuję i że to mój świadomy
    > wybór. "Bo za xx możesz mieć 100!!!" Inna sprawa że mieszkam w
    > Warszawie, niby ofert dookoła od groma a operatorów k?órzy by tanio
    > dawali stabilne choć wolne łącze z publicznym IP nie ma w okolicy. Duzi
    > operatorzy wykosili konkurencję ale ich oferta dla moich potrzeb to
    > totalne nieporozumienie. :-9

    ja mam w domu 100/100 działające jak 100/100. Oglądałem ostatnio
    statystyki. Pobrałem przez miesiąc z sieci 7GB danych. Średnia 5
    minutowa nigdy nie przekroczyła 20Mb/s. Może dlatego, że mało przebywam
    w domu.

    Mamy takiego klienta jednego, który jak dowiedział się, że testujemy
    100/100 w sieci to jak udostępnił upload to był sufit na jego uploadzie
    przez 3 dni testów.

    Icek