  • 11. Data: 2009-01-21 11:53:27
    Temat: Re: przydział adresów PA
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > A ja dostałem /20 potrzeba tylko duuuuża lista arpów :D

    a ja dostalem /19 ;)

    tak czy inaczej jak naprawde potrzebujesz to nie ma problemu. Nie ma sie co
    dziwic bo pewnie dostaja setki wnioskow co pseudo administrator pozniej
    zadaje pytania typu "dostalem /24 ale nie wiem czy moge to podzielic na /25"

    Icek

  • 12. Data: 2009-01-21 12:23:36
    Od: "Piotr 'ares' Siwicki" <a...@o...pl>

> [...]
    > dziwic bo pewnie dostaja setki wnioskow co pseudo administrator pozniej
    > zadaje pytania typu "dostalem /24 ale nie wiem czy moge to podzielic na

    ARPgenerator.sh ;-) żarcik ;-)

    Swoją drogą jakby RIPE podchodził do przyznawania adresów IP w ten sposób
    jak dzisiaj 10 lat temu ,
    to na dzień dzisiejszy nie byłoby problemu "kończą się zasoby".

    A bolączką wniosków o PI często jest to, że "chcę dużo, bo później nie
    dostanę" - nie kieruję
    tej uwagi pod niczyim adresem.
    Sam z doświadczenia moich klientów widzę, jak nagle po 3 czy 4 listach i
    krytycznych uwagach
    nagle zapotrzebowanie spada o 50%.

    pozdr.

    Piotr Siwicki

  • 13. Data: 2009-01-21 13:47:30
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    Piotr 'ares' Siwicki pisze:

> [...]
    > dostanę" - nie kieruję
    > tej uwagi pod niczyim adresem.
    > Sam z doświadczenia moich klientów widzę, jak nagle po 3 czy 4 listach i

    Ja prosilem o /23 i wyslali mnie na drzevo ze mam lirem zostac ;)

    --
    Mikołaj Jopczyński | Tychy Online - Internet w powietrzu

    gg: 3 111 67
    @: kontakt et t-ol dot eu
    www.jedenzloty.pl

    "Czlowieka poznasz po jego Temporary internet files"
    "Doba ma 24h. Skrzynka piwa miesci 24 butelki - przypadek?"

  • 14. Data: 2009-01-21 13:58:55
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Dylon wrote:

    > Z tego co wiem to np. pionier pozwala... (aczkolwiek nie wiem czy
    > wszystkim czy tylko tym "wiekszym")

    działa, ale nie do końca idealnie

    Marcin

  • 15. Data: 2009-01-21 14:32:01
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Mikołaj Jopczyński napisał(a):

    > Ja prosilem o /23 i wyslali mnie na drzevo ze mam lirem zostac ;)

    A ile już masz? Bo z tego co pamiętam to kiedyś krzyczeli o lira od /21.

    wer

  • 16. Data: 2009-01-21 15:18:11
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > A ile już masz? Bo z tego co pamiętam to kiedyś krzyczeli o lira od /21.

    to troszke nie zalezy od ilosci a przeznaczenia (z akcentem na troszke).
    Poza tym cena najmnijeszego LIRa jest juz naprawde nieduza i jak ktos ma
    klientow, ze potrzebuje /19 to chyba stac go zeby zaplacic 1k euro / rok

    Icek

  • 17. Data: 2009-01-21 15:53:06
    Od: "Piotr 'ares' Siwicki" <a...@o...pl>

> [...]
    > Poza tym cena najmnijeszego LIRa jest juz naprawde nieduza i jak ktos ma
    > klientow, ze potrzebuje /19 to chyba stac go zeby zaplacic 1k euro / rok

    Dokładnie tak RIPE odpisał jednemu z moich klientów który chciał PI :-)

    Piotr Siwicki

  • 18. Data: 2009-01-21 17:53:06
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Icek pisze:

    > to troszke nie zalezy od ilosci a przeznaczenia (z akcentem na troszke).
    > Poza tym cena najmnijeszego LIRa jest juz naprawde nieduza i jak ktos ma
    > klientow, ze potrzebuje /19 to chyba stac go zeby zaplacic 1k euro / rok

    Trochę wiecej:
    * ustanowienie LIRa 2k + 1.3k euro = 3.3k EURO
    * pierwszy przydział większy niż /21, czy też /22 + AS i praktycznie od
    razu wpadasz w SMALL => 1.8k rocznie
    * http://www.ripe.net/ripe/docs/charging.html
    * http://ripe.net/membership/billing/calculation.html

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 19. Data: 2009-01-21 17:55:47
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Trochę wiecej:
    > * ustanowienie LIRa 2k + 1.3k euro = 3.3k EURO
    > * pierwszy przydział większy niż /21, czy też /22 + AS i praktycznie od
    > razu wpadasz w SMALL => 1.8k rocznie

    takie tam detale :P

    Icek

  • 20. Data: 2009-01-21 17:59:07
    Od: v...@f...lublin.pl

    On 21 Sty, 14:47, Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>
    wrote:
    > Ja prosilem o /23 i wyslali mnie na drzevo ze mam lirem zostac ;)

    To im napisz, że nie masz budżetu. Ja już mam /24, 23/, /22 i ostatnio
    dostałem /21. Wszystkie załatwiane w okresie max. 1,5 tygodnia.
    Oczywiście realne i udokumentowane zapotrzebowanie.