  • Data: 2009-01-21 10:49:17
    Temat: Re: przydział adresów PA
    Od: "Piotr 'ares' Siwicki" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dylon" <d...@s...w.naglowku.pl> napisał w wiadomości
    news:gl6u6v$bs6$1@news.onet.pl...

    > mozna - ale adresy dalej beda wlasnacia twojego nadrzednego lira.
    > Czasami jakis lir sie zgadza na rozglaszanie swoich PA pod AS-ami
    > klientow...
    >

    > --
    > Maciej Dylski
    > adres: szukaj w naglowku
    > "[...] I kto wie... moze kiedys znajdziemy zastosowania dla komputera z
    > taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym? [...]"

    Generalnie wlasnych PA bez LIRa z RIPEu nie dostaniesz.

    PA może Ci wydzielić Twój provider ze swojej puli i dokonać odpowiednich
    wpisów w RIPE
    oczywiście po zaaprobowaniu ich przez RIPE - wniosek i procedura podobna do
    uzyskania PI.

    Co do rozgłaszania PA swojego peera na swoim numerze AS to raczej no-way -
    kiedyś
    jak nie byłem LIRem próbowałem takich sztuczek i nigdy się nie udało.

    PI tak, chociaż coraz trudniej i coraz mniej. Ostatnio trzeba wysyłać im
    dokumenty firmy, która ubiega się PI.

    Piotr Siwicki