-
41. Data: 2011-12-27 23:10:20
Temat: Re: przetwwornica 3 fazowa
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Irek N. napisał:
>> Instrukcja do wyżej wzmiankowanych zawiera równiez sposób podłączania
>> termistora.
>
> Podaj mi proszę, gdzie w ATV12 małej mocy są zaciski do termistora.
> Proszę o symbol zacisków.
Do ATV12 się nawet nie dobrałem. Leży w pudełku, kupiony w promocji
razem z innymi na zasadzie "o, jaki fajny, może do czegoś cię przyda".
Te wyżej wzmiankowane, to były trochę(lecz niewiele) większe.
>> Niczego nie konfiguraowałem, sam się skonfigurował.
>
> Sam niczego nie robi, autotuning się wywołuje w menu.
To miałem na myśli. Alternatywne rozwiązanie, to wklepanie różnych danych
(instrukcja opisuje to na kilku[nastu] stronach).
>> Przed dostrojeniem do silnika kręcił w miarę stabilnie od około 6Hz, po
>> automatycznym dostrojeniu -- od około 0,6Hz. Skoro była to czestotliwość
>> około sto razy mniejsza od nominalnej, to ja się spodziewam, że moc
>> silnika jest też na poziomie 1% znamionowej.
>
> Niekoniecznie, nic nie wiesz o momencie. Może się okazać, że masz 200%
> znamionowego. Może być też limit czasowy.
Ja bym przystał nawet na 70%, choć 200% by mnie oczywiście nie zmartwiło.
Spdziewam się też marnej sprawnoći, bo silnik bardziej ciepły niż przystoi
do 55W. Ale kręci długo i nie staje. Limitu raczej nie ma, bo i skąd?
Ja tam jestem zadowolony i nie narzekam.
>> Nawet jeśli ten "stały moment" traktować jako lekką przesadę.
>
> Stały moment, to jeden ze sposobów pracy napędu. Nie ma nic wspólnego z
> osiągami silnika.
Jak nie ma, to tym lepiej -- ja się spodziewałem tego, że ten stały
moment, to literacka przenośnia i przy małych prędkościach moment
maleje.
>> Nie wiem co to by miało znaczyc owo "wykorzystanie silnika w pełni" --
>> nie spodziewam się, że falownik zastąpi przekładnię czy inną skrzynię
>> biegu, ale nie kręci też jakims "miękkim momentem".
>
> W pełni, to znaczy od minimalnych prędkości obrotowych do przynajmniej
> znamionowej i to przy zachowaniu choćby znamionowego momentu na wale
> silnika. Jednym słowem - pełną moc przy prędkości znamionowej.
Pojęcie prędkości znamionowej chyba już straciło swój sens.
> Miękki będzie na standardowej ch-ce pracy, jak się bardzo postarasz, to
> usztywnisz przestawiając ileś tam parametrów, ale i tak nie do prędkości
> znamionowej. Autotuning tutaj nie pomoże.
Czyli w jakimś zakresie prędkości będzie pracował znakomicie, a przy
trochę wyższej też niekiepsko. W każdym razie do sfajczenia daleko.
Zwłaszcza do sfajczenia przez miękkość.
>> Przed chwilą mówiliśmy o *minimalnych* obrotach, teraz o maksymalnych.
>> Więc jednak nie to samo zjawisko.
>
> Nie, to Ty mówiłeś o minimalnych.
Może to zbyt egocentryczne z mojej strony, ale myślałem, że w dyskusji
chodzi o poddanie krytycznej analizie rzuconych przeze mnie luźnych uwag.
>> No to jak nie jest, skoro jest (o czym świadczy powyższa historyjka)?
>
> No dobra.
> Twoje zdanie:
> - Czy jest droższy od wersji europejskiej, tego nie wiem, ale nie sądzę.
> Moje zdanie:
> - Nie jest i nawet podobny dziwoląg dostałem...
Teraz wniosek:
- Podwyższenie napięcia przy wielkoseryjnej produkcji nie kosztuje nic.
--
Jarek
-
42. Data: 2011-12-28 08:33:04
Temat: Re: przetwwornica 3 fazowa
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> Do ATV12 się nawet nie dobrałem. Leży w pudełku, kupiony w promocji
> razem z innymi na zasadzie "o, jaki fajny, może do czegoś cię przyda".
> Te wyżej wzmiankowane, to były trochę(lecz niewiele) większe.
To się dobierz. Jak znajdziesz zaciski do termistora, stawiam kratę
wódki, jak nie znajdziesz, to Ty stawiasz. Stoi?
> To miałem na myśli. Alternatywne rozwiązanie, to wklepanie różnych danych
> (instrukcja opisuje to na kilku[nastu] stronach).
Autotuning nie znajdzie poprawnych parametrów w przypadku silnika
połączonego w gwiazdę i pracującego na zaniżonym napięciu (gwiazda
oznacza w naszym przypadku 0.4kV międzyfazowo), nie do tego służy.
> do 55W. Ale kręci długo i nie staje. Limitu raczej nie ma, bo i skąd?
> Ja tam jestem zadowolony i nie narzekam.
Z tego termistora co to go nie ma. :)
Myślisz, że jak kręci powoli, to w uzwojeniach prądy śladowe?
Pisałem, że możesz (nie musisz!) mieć do dyspozycji 200% momentu
znamionowego, ale należy się liczyć z ograniczeniami.
Swoją drogą fakt, że na wale masz 1% mocy (bo prędkość żadna) nie
oznacza, że silnik też pracuje na 1% elektrycznie.
Zastanów się co się dzieje z mocą na wale, gdy silnik zatrzymasz :)
> Pojęcie prędkości znamionowej chyba już straciło swój sens.
Dlaczego? Dla mnie podstawowy parametr.
> Może to zbyt egocentryczne z mojej strony, ale myślałem, że w dyskusji
> chodzi o poddanie krytycznej analizie rzuconych przeze mnie luźnych uwag.
Widzisz, bronisz swoje luźne uwagi opierając się na innych luźnych
uwagach, do których nikt specjalnie się nie odniósł.
> Teraz wniosek:
> - Podwyższenie napięcia przy wielkoseryjnej produkcji nie kosztuje nic.
Pass...
EOT, chyba że ktoś przejmie uświadamianie.
Miłego, Jarku.
__
Pzd, Irek.N.
-
43. Data: 2011-12-28 10:00:40
Temat: Re: przetwwornica 3 fazowa
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Irek N. napisał:
>> Do ATV12 się nawet nie dobrałem. Leży w pudełku, kupiony w promocji
>> razem z innymi na zasadzie "o, jaki fajny, może do czegoś cię przyda".
>> Te wyżej wzmiankowane, to były trochę(lecz niewiele) większe.
>
> To się dobierz. Jak znajdziesz zaciski do termistora, stawiam kratę
> wódki, jak nie znajdziesz, to Ty stawiasz. Stoi?
To ma być uczciwe? Jak będe potrzebował, to się dobiorę do pudełka
i do instrukcji. Na razie wierzę na słowo.
>> To miałem na myśli. Alternatywne rozwiązanie, to wklepanie różnych
>> danych (instrukcja opisuje to na kilku[nastu] stronach).
>
> Autotuning nie znajdzie poprawnych parametrów w przypadku silnika
> połączonego w gwiazdę i pracującego na zaniżonym napięciu (gwiazda
> oznacza w naszym przypadku 0.4kV międzyfazowo), nie do tego służy.
Autotuning służy (jak mniemam) do autotuningu. Gdy bedzie trzeba,
zastosuję rozwiązanie alternatywne.
>> do 55W. Ale kręci długo i nie staje. Limitu raczej nie ma, bo i skąd?
>> Ja tam jestem zadowolony i nie narzekam.
>
> Z tego termistora co to go nie ma. :)
> Myślisz, że jak kręci powoli, to w uzwojeniach prądy śladowe?
> Pisałem, że możesz (nie musisz!) mieć do dyspozycji 200% momentu
> znamionowego, ale należy się liczyć z ograniczeniami.
> Swoją drogą fakt, że na wale masz 1% mocy (bo prędkość żadna) nie
> oznacza, że silnik też pracuje na 1% elektrycznie.
Jak już wspomniałem, liczę się z mniejszą sprawnością. Może nawet dużo
mniejszą. Ale nie aż tak, by coś się miało stać.
> Zastanów się co się dzieje z mocą na wale, gdy silnik zatrzymasz :)
Nic nie jest w stanie drania zatrzymać.
>> Pojęcie prędkości znamionowej chyba już straciło swój sens.
>
> Dlaczego? Dla mnie podstawowy parametr.
Kiedyś był, teraz już nie. Bo kiedyś nikomu do głowy nie przychodziło,
że wielki asynchroniczny silnik można zasilać czymś innym niż prądem
50/60Hz z elektrowni. Teraz przychodzi (a przynajmniej myśl ta powoli
przebija się).
>> Może to zbyt egocentryczne z mojej strony, ale myślałem, że w dyskusji
>> chodzi o poddanie krytycznej analizie rzuconych przeze mnie luźnych uwag.
>
> Widzisz, bronisz swoje luźne uwagi opierając się na innych luźnych
> uwagach, do których nikt specjalnie się nie odniósł.
To już jego problem. Chociaż akurat w tym miejscu przyjęte jest,
że niktórzy piszą co wiedzą nie odnosząc się do niczego.
>> Teraz wniosek:
>> - Podwyższenie napięcia przy wielkoseryjnej produkcji nie kosztuje nic.
>
> Pass...
> EOT, chyba że ktoś przejmie uświadamianie.
Nie ma potrzeby. Gdy mi braknie świadomości, wiem gdzie zadzwonić.
--
Jarek
-
44. Data: 2011-12-28 11:02:49
Temat: Re: przetwwornica 3 fazowa
Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>
On wto, 27 gru 2011 23:31:36 in article news:<jddh03$n3m$1@news.dialog.net.pl>
Irek N. wrote:
> No dobra.
> Twoje zdanie:
> - Czy jest droższy od wersji europejskiej, tego nie wiem, ale nie sądzę.
> Moje zdanie:
> - Nie jest i nawet podobny dziwoląg dostałem...
Nie jest
http://static.schneider-electric.us:8080/TechLibWeb/
download/?url=http://ecatalog.squared.com/pubs/Motor
%20Control/AC%20Drives/Altivar%2012/8800PL0901_.pdf
ale rozpiętość cen wg w/w katalogu posczególnych wariantów ATV12 jest duża: 166-427
USD
-
45. Data: 2011-12-28 11:52:40
Temat: Re: przetwwornica 3 fazowa
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> Nie jest
> http://static.schneider-electric.us:8080/TechLibWeb/
download/?url=http://ecatalog.squared.com/pubs/Motor
%20Control/AC%20Drives/Altivar%2012/8800PL0901_.pdf
> ale rozpiętość cen wg w/w katalogu posczególnych wariantów ATV12 jest duża: 166-427
USD
Fajne zestawienie, wychodzi max 10%.
__
Pzd, Irek.N.