    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
    Date: Wed, 17 Jun 2009 07:16:14 +0000 (UTC)
    <h17o7d$esu$1@news.onet.pl> <h17r2s$q0m$1@news.task.gda.pl>
    <1...@p...pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@p...pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@p...pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@p...pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <c...@4...com>

    Pan J.F napisał:

    > Tylko ze male trafo sieciowe to trzeba nawinac tysiace zwojow drutem
    > cienszym od wlosa. Reszta swiata kaze sobie za to zaplacic jak za
    > technologie kosmiczna, Chinczyk moze jeszcze ma ludzi zdolnych to
    > nadzorowac na prymitywnych maszynach i odpowiednio tanio.

    Tylko że tu teza była zgoła odwrotna: kup se pan za dychę półwatowe
    trafo sieciowe w porządnym polskim sklepie, a nie jakiś tandetny
    chiński zasilacz impulsowy.

    Mam wrażenie, że ktoś tu się w tym wszystkim pogubił. Kto nawija te
    druciki 230V/50Hz/0,5VA? We wskazanym sklepie jest numer katalogowy
    nawijaczy z Łodzi, a zaraz przy nim informacja, że sprzedają "zamiennik".
    Coś przeczuwam, że to nie łódzkie prządki nawijają. Chińczyk nawinie
    wszystko, jeśli mu się za to zapłaci. A nawet jak gołym skośnym okiem
    zobaczy, że to nie ma sensu, to i tak nie powie. Bo po co ma mówić?

    Sam oczywiście, jeśli wszystko od niego zależy, w swoim zasilaczu zrobi
    trafo na kilkadziesiąt kiloherców, nawinięte grubym drutem. Bo to i
    tańsze i bardziej niezawodne. Chińczyk o tym wie (choć pl.misc.elektronika
    nie czyta).

    Próbowałem się dowiedzieć, co sprawia, że impulsowy zasilacz złożony
    z krzemu i grubych drutów "powinien" zepsuć się za pół roku, za to
    uzwojenie z mikronowych drucików ma być wieczne. Ale zamiast technicznych
    wyjaśnień doczekałem się tylko krytyki stosunków społecznych w Państwie
    Środka.

    Jarek

    --
    U prząśniczki siedzą jak anioł dzieweczki,
    przędą sobie przędą jedwabne niteczki.