  • 11. Data: 2010-08-05 13:24:42
    Temat: Re: przesuwnik fazy o 90 stopni sygnału cyfrowego
    Od: Kris_gor <k...@p...onet.pl>

    wkwj pisze:
    > Witam,
    > jak w tani układowo sposób przesunąć sygnał prostokątny (np. TTL)
    > o 90 stopni ? Sygnał ma wypełnienie praktycznie 50% i częstotliwość
    > ok. 700 Hz (w praktyce częstotliwość zmienia się od 700 do 710 Hz).
    > To nie musi być idealnie dokładnie 90 stopni, ale powinno "trzymać"
    > przesunięcie z temperaturą.
    > Pozdrawiam,
    > wkwj

    Poszukaj sobie przesuwnika w radiach SDR. Schematy na stronie.

    http://yu1lm.qrpradio.com/sdr%20rx%20yu1lm.htm

  • 12. Data: 2010-08-05 21:05:07
    Od: wkwj <w...@g...pl>

    Dzięki za wszystkie rady. Wypróbowałem układ z 555,
    bo wydał mi się najprostszy (sygnał TTL w pytaniu był
    przykładowy, w rzeczywistości jest prostokąt o amplitudzie
    15 V) i najmniejszy (SO8, 1 rezystor i 1 kondensator).
    Układ dobrze spełnia swoje zadnie (przynajmniej
    na razie w temperaturze pokojowej - zobaczymy, co z tego
    wyjdzie w komorze klimatycznej i jak zachowa się reszta układu).
    wkwj

  • 13. Data: 2010-08-06 14:11:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Desoft" <D...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Sugerowałem, że Tiny nie zawsze (nie dla każdego) jest najlepszy.
    > Rozwiązań jest wiele, o wielu za i przeciw nie zostaliśmy
    > poinformowani przez pytającego.

    Na przyklad - czasu niby wiecznosc, ale jak ma byc dokladnie to nie
    wiem czy sie tiny tak dobrze wyrobi.

    A 4046 kiedys podziwialem - jak przymurowany przebieg mu wyglada na
    oscylu.
    Choc na analogowym - wiec w zasadzie dokladnosc "pomiaru" gora 1%,
    8 bitowiec w sam raz tyle da :-)

    J.