  • 1. Data: 2010-01-09 10:59:07
    Temat: przesiadka 500D na 50d?
    Od: "mm8" <m...@p...com>

    Witam Wszystkich! Prosze o porade, czy warto przechodzic z 500d na 50D i czy
    w amatorskim zastosowaniu odczuje roznice jakosc zdjecia?

    mm8

    4755 (20100108) __________

  • 2. Data: 2010-01-09 11:54:40
    Temat: Re: przesiadka 500D na 50d?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Jan., 11:59, "mm8" <m...@p...com> wrote:
    > Witam Wszystkich! Prosze o porade, czy warto przechodzic z 500d na 50D i czy
    > w amatorskim zastosowaniu odczuje roznice jakosc zdjecia?
    >
    > mm8

    odpowiedz jest natychmiastowa:

    jesli aparat ktory posiadasz nie ma jakis usterek technicznych to
    poprawy jakosci w praktyce nie zauwazysz , ale odczujesz bardzo duza
    poprawe wygody robienia zdjec - lepsza ergonomia.
    troche wiekszy ciezar moze byc niekiedy drobna uciazliwoscia , ale to
    sie da skompensowac cwiczeniami z hantlami ;-)

    zeby cos wiecej powiedziec to pokaz pare zdejc z Twojego aparatu ,
    mozna bedzie wowczas ocenic czy robi zdjecia technicznie prawidlowo.

  • 3. Data: 2010-01-09 12:35:01
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "mm8" napisał
    > Witam Wszystkich! Prosze o porade, czy warto przechodzic z 500d na 50D i
    > czy w amatorskim zastosowaniu odczuje roznice jakosc zdjecia?

    Przy spożytkowaniu różnicy w cenach (chyba, że masz szansę wymiany 1:1)
    odczujesz zmianę na plus nabywając lepsze szkło - chyba, że masz już dobrej
    klasy optykę.

    adam

  • 4. Data: 2010-01-09 13:01:01
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Użytkownik "mm8" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    > Witam Wszystkich! Prosze o porade, czy warto przechodzic z 500d na 50D i
    > czy w amatorskim zastosowaniu odczuje roznice jakosc zdjecia?

    jakosc pewno nie, ale ergonomia to przeskok niesamowity i bardzo
    niedoceniany. ja niewyobrazam sobie - nawet amatorskiego - robienia zdjec z
    aparatem bez 2 pokretel i gornego ekraniku.

    pozdr
    piotrek

  • 5. Data: 2010-01-09 13:06:43
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hi9umg$ilm$1@inews.gazeta.pl>,
    Piotr Biernawski nabazgrał:

    > jakosc pewno nie, ale ergonomia to przeskok niesamowity i bardzo
    > niedoceniany. ja niewyobrazam sobie - nawet amatorskiego - robienia zdjec z
    > aparatem bez 2 pokretel i gornego ekraniku.

    W jakiej to dziwnej sytuacji robisz głównie zdjęcia, że niezbędny Ci jest
    górny ekranik? O ile mam go w swoim aparacie i spoglądam często, to i bez
    niego by mi nie było źle. Acz co do dwóch pokręteł nie da się nie zgodzić.

    --
    Someday, people who know how to use computers will rule over
    those who don't. And there will be a special name for them:

  • 6. Data: 2010-01-09 13:15:13
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    Wylaczenie pradozernego lcd i praca tylko na tym monochromatycznym.

  • 7. Data: 2010-01-09 13:28:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gamariel pisze:
    > Wylaczenie pradozernego lcd i praca tylko na tym monochromatycznym.

    Nie powtarzajcie legend, wczoraj 500D na jednej baterii wytrzymał 6
    godzin ciągłej pracy i to na liveview. I wciąż wskaźnik siedzi na full.
    Przesiadka nie ma imo sensu, pstrykam praktycznie zawodowo głównie
    studyjne sprawy i raczej nie widzę sensu wyboru dwucyfrowych canonów (na
    dobrą sprawę dziś wziąłbym 1000D tylko tych pikseli szkoda).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 8. Data: 2010-01-09 14:09:24
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał:

> [...]
    > studyjne sprawy i raczej nie widzę sensu wyboru dwucyfrowych canonów (na
    > dobrą sprawę dziś wziąłbym 1000D tylko tych pikseli szkoda).

    Jak napisałeś - pracujesz głónie w studio i obstawiam, że tam właśnie
    robiłeś wczorajszy test. Można przypuszczać, że przy kilkunastostopniowym
    mrozie akumulator w aparacie wytrzymałby znacznie krócej. Czy na tyle
    krótko, ze wyłączanie LCD miałoby sens - nie podejmuję sie oceniać - nigdy
    nie miałem 500D.
    Wracając do tematu przydatnści dodatkowego ekranika - w przypadku zdjeć
    nocnych problemem może być jaskrawość włączonego ekranika na tylnej ściance
    aparatu - dla oka przyzwyczajonego do ciemnosci może on być oślepiajaco
    jasny. Ekranik na górnej ściance jest zwykle podświetlony dużo delikatniej.
    Kolejny przykład - często gdy zalezy mi na dokłądnej kontroli nad kadrem
    wyłączam sobie na ekraniku aparatu wszystkie napisy. W takiej sytuacji duzo
    szybciej sprawdza się ustawione parametry aparatu jednym spojrzeniem na
    górny ekranik niż poprzez włączenie i późniejsze po sprawdzeniu wyłączenie
    wyświetlania na głównym ekraniku niezbędnych informacji.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2010-01-09 14:11:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:
> [...]
    > mrozie akumulator w aparacie wytrzymałby znacznie krócej. Czy na tyle
    > krótko, ze wyłączanie LCD miałoby sens - nie podejmuję sie oceniać - nigdy

    W Tatrach wytrzymał standardowo przy małym mrozie, cały czas na statywie
    (około godziny filmu z jednej baterii czyli tyle, co w temperaturze 20st.)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /chcesz zrobić coś dla innych? - zrób coś dla siebie/

  • 10. Data: 2010-01-09 14:23:28
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Piotr Biernawski" napisał

    > jakosc pewno nie, ale ergonomia to przeskok niesamowity i bardzo
    > niedoceniany. ja niewyobrazam sobie - nawet amatorskiego - robienia zdjec
    > z aparatem bez 2 pokretel i gornego ekraniku.

    Jak się przesiadałem z 40D na G1 to myślałem, że to właśnie będą
    najboleśniejsze problemy, bo do tego czasu miałem doczynienia wyłącznie ze
    średnią i dobrze wyposażoną pod tym względem półką (D70, 20D, 40D, D200).
    Przesiadka na mniejszy i okrojony korpus wydawała mi się koszmarem.

    Teraz mi to przypomniałeś i skonstatowałem, że okazało się iż nie jest to
    najmniejszym problemem.
    Fakt, w wizjerze mam wyświetlane wszystkie parametry ale i to co daje 500D
    powinno wystarczyć.
    Pojedyńcze, dwufunkcyjne kółko wydaje mi się teraz o wiele wygodniejsze w
    użyciu niż dwa osobne.

    Teraz już nigdy nie doradziłbym komukolwiek wyboru większej puszki.

    Różnica jest w czymś innym - jakość wizjera i matówki oraz AF microadjust.
    Tyle, że jeśli komuś to nie jest potrzebne to zysk z przesiadki 500D -> 50D
    jest moim zdaniem żaden.
    Pomijając zysk na wadze i gabarytach - 2 x cięższy grzmot robi wrażenie ; )

    adam