  • 11. Data: 2014-05-08 23:57:58
    Temat: Re: przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-05-08 12:29, Wiwo <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> wrote:

    > Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości

    > Następnym razem zażądaj podstawy prawnej. Masz mieć aktualne OC, nic więcej,
    > nic mniej.
    > Niedawno odbierałem twardy dowód w swoim urzędzie i dałem kwitek z
    > nazwiskiem poprzedniego właściciela. Urzędniczka nawet nie jęknęła, a
    > oglądała kwitek kilka minut (trochę podniszczony).

    A za nieokazanie nie ma konsekwencji, poza tym, że urząd mówi UFG że był
    nieokazany.

  • 12. Data: 2014-05-09 10:31:06
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    J.F wydumał(a) w news:536b509b$0$2226$65785112@news.neostrada.pl :
    > No wlasnie - na konkretna osobe, ktora sie zmienila :-)

    Nieistotne. Prawa i obowiązki zostały przeniesione na nowego właściciela.

    Poprzedniemu. Wiem co piszę :>

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 13. Data: 2014-05-09 10:32:37
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Big Jack wydumał(a) w news:lkfn58$2sb$1@node2.news.atman.pl :

    > Jak nie wypowie, to jaki zwrot??

    Polska, język trudna. Tam są przecinki a u Ciebie dwa pytajniki :>
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 14. Data: 2014-05-09 11:38:48
    Od: l...@g...com

    Po zakupie używanego auta, Ciebie Krzychu jako nowego właściciela chroni polisa OC
    poprzednika ponieważ zgodnie z prawem każdy pojazd musi mieć obowiązkowe
    ubezpieczenie OC. Jako nowy właściciel masz prawo do wypowiedzenia umowy i wybrania
    innego ubezpieczyciela. Jeśli zdecydujesz się pozostać przy polisie poprzednika,
    towarzystwo ubezpieczeniowe będzie z pewnością chciało ponownie skalkulować składkę
    na podstawie danych przedstawionych przez Ciebie jako nowego posiadacza pojazdu
    uwzględniając m.in. Twoją historię szkodową, Twoje zniżki bądź zwyżki.

    Obowiązkiem sprzedającego jest powiadomienie ubezpieczyciela o sprzedaży pojazdu,
    więc ubezpieczyciel powinien skontaktować się z Tobą jako nowym właścicielem w celu
    przepisania polisy i rekalkulacji składki. Możesz też skontaktować się towarzystwem
    ubezpieczeniowym sam i poinformować o zakupie pojazdu z polisą danego zakładu.

    Jeśli natomiast kupiłbyś auto, które nie jest ubezpieczone, musiałbyś po prostu
    pamiętać żeby wykupić polisę OC w dniu podpisania umowy kupna-sprzedaży samochodu.

    Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych zniosła tzw. automatyzm w
    przedłużaniu umowy ubezpieczenia. Najistotniejszą zmianą było wprowadzenie artykułu
    28a, którego głównym celem było zlikwidowanie tzw. podwójnego ubezpieczenia czyli
    sytuacji, w której klient, nie wiedząc, że umowa poprzedniego właściciela przedłuża
    się automatycznie na kolejne 12 miesięcy, nie wypowiedział jej i zawarł nową umowę -
    posiadał więc dwa ubezpieczenia OC.

    Obecnie po zakupie używanego auta należy pamiętać, że po zakończeniu okresu
    ubezpieczenia polisy poprzedniego właściciela, umowa ta nie przedłuża się
    automatycznie - tak jak to było jeszcze do niedawna. Trzeba zawrzeć nową, na kolejne
    12 miesięcy.

    Pozdrawiam,

    Ekspert LINK4

  • 15. Data: 2014-05-09 13:20:55
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    >Obowiązkiem sprzedającego jest powiadomienie ubezpieczyciela o sprzedaży
    >pojazdu, więc ubezpieczyciel powinien skontaktować się z Tobą jako nowym
    >właścicielem w celu przepisania polisy i >rekalkulacji składki.

    A jak tego nie zrobi to co wtedy?

  • 16. Data: 2014-05-09 15:59:29
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *MichaelDataR* napisał(-a):

    > Polska, język trudna.

    True

    > Tam są przecinki a u Ciebie dwa pytajniki :>

    Równie trudno jasno i jednoznacznie wyrazić myśl. Pytanie: kiedy w/g
    Ciebie "kasa zwracana jest poprzedniemu właścicielowi" i z którego
    fragmentu wypowiedzi to wynika?
    Sam źle zbudowałeś zdanie, a mnie się czepiasz.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 17. Data: 2014-05-09 16:12:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MichaelData(R)" napisał w wiadomości
    J.F wydumał(a) w news:536b509b$0$2226$65785112@news.neostrada.pl :

    >Nieistotne. Prawa i obowiązki zostały przeniesione na nowego
    >właściciela.

    Wraz z prawem ubezpieczyciela do rekalkulacji skladki :-)

    >Poprzedniemu. Wiem co piszę :>

    Ale jakim prawem, skoro polisa zostala przeniesiona na nowego z chwila
    sprzedazy ? :-P

    J.

  • 18. Data: 2014-05-09 17:02:41
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    J.F wydumał(a) w news:536ce22b$0$2153$65785112@news.neostrada.pl :

    >>> Poprzedniemu ... czy aktualnemu ? Bo posiadacz polisy sie wlasnie
    > Ale jakim prawem, skoro polisa zostala przeniesiona na nowego z chwila
    > sprzedazy ? :-P

    Omatko. Umowa byla zawarta z poprzednim włascicielem i jego obowiązkiem jest
    opłacić (trudne słowo) umowę, łacznie ze składkami, nie kupującego. Skoro to
    jego obowiązek, to kasa też jest jego. Pojałes?

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 19. Data: 2014-05-09 17:03:51
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Big Jack wydumał(a) w news:lkin00$3et$1@node2.news.atman.pl :
> [...]
    > fragmentu wypowiedzi to wynika?
    > Sam źle zbudowałeś zdanie, a mnie się czepiasz.

    A Ty próbujesz odwrócić kontekst w którym piszę :>

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 20. Data: 2014-05-09 17:09:26
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Big Jack wydumał(a) w news:lkin00$3et$1@node2.news.atman.pl :
    > Pytanie: kiedy w/g Ciebie "kasa zwracana jest poprzedniemu właścicielowi"
    > i z którego fragmentu wypowiedzi to wynika?

    Kasa jest zwracana poprzedniemu włascicielowi, jesli kupujący wypowie
    trwajacą umowę z obecnym ubezpieczycielem. Tyczy to się fragmentu (cytat):
    "jesli kupujący jej nie wypowie, wtedy kasa zwracana jest poprzedniemu
    włascicielowi." (koniec cytatu)

    --
    Michael________(TM)