  • 31. Data: 2014-05-10 22:02:17
    Temat: Re: przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    MichaelData(R) wydumał(a) w news:536e7ea5$0$2354$65785112@news.neostrada.pl :
    [...]
    > wtedy kasa zwracana jest poprzedniemu
    > włascicielowi."
    > Gdybyśmy rozmawiali werbalnie, intonacja mojego glosu z pewnoscią dałaby
    > Ci jednoznaczny kierunek rozumowania:)

    Domyslnie skróciłem wtedy wypowiedź, bo mi sie nie chcialo pisac.
    Inteligentni zrozumieli, moze oprócz jednego(J.F), który w odnodze tego
    wątku, dopytuje się komu jest wypłacana kasa, sugerując, że skoro prawa i
    obowiazki przechodzą na kupujacego, to zwrot gotówki w przypadku
    wypowiedzenia umowy, tez przechodzi. Widac jednak, ze czasem trzeba
    tlumaczyć dorosłym osobom, jak dzieciom :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 32. Data: 2014-05-11 15:47:24
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *MichaelDataR* napisał(-a):

    > Gdybyśmy rozmawiali werbalnie, intonacja mojego glosu z pewnoscią
    > dałaby Ci jednoznaczny kierunek rozumowania:)

    Usenet jak na razie, a mam nadzieję że to się nie zmieni, bazuje na
    słowie pisanym. Pobożnym życzeniem zatem byłoby takie wyrażanie myśli,
    które nie dawałoby pola do niewłaściwej interpretacji ich odbiorcom.
    Skróty (myślowe?) mogą być jasne tylko dla Ciebie, a Twoje lenistwo może
    skutkować nieporozumieniami. Zostawmy to już. Zagadka dla Ciebie:
    zbywany jest pojazd z polisą płatną ratalnie, ale jeszcze nie upływa
    termin jej płatności. Kiedy już przychodzi, nabywca ją opłaca. Następnie
    po upływie jakiegoś czasu, korzystając ze swoich praw wypowiada umowę
    ubezpieczenia. Komu będzie zwrócona część składki za niewykorzystany
    okres?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 33. Data: 2014-05-12 10:20:46
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Nie kombinuj, to że ubezpieczyciel godzi się na 2 lub wiecej rat tyczy się
    > tylko tego, kto zawiera umowę a nie dziedziczącego prawa do umowy na
    > zasadzie kupna-sprzedazy. Sobie gdzieś doczytaj.

    Znaczy się, że jak kupie auto z OC z drugą ratą do zapłaty to tę drugą ratę
    ma opłacić ten od którego kupiłem auto? ;)

  • 34. Data: 2014-05-12 13:31:30
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    BaX wydumał(a) w news:53708465$0$2362$65785112@news.neostrada.pl :
    > Znaczy się, że jak kupie auto z OC z drugą ratą do zapłaty to tę drugą
    > ratę ma opłacić ten od którego kupiłem auto? ;)

    Jesli sprzedający nie zawiadomił ubezpieczyciela o sprzedazy? Oczywiscie.
    Sama umowa kupna-sprzedazy nie zwalnia poprzedniego własciciela od
    wierzytelnosci po sprzedazy samochodu.

    Widzę że kolega jest na bakier z przepisami :)
    http://rzu.gov.pl/czesto-zadawane-pytania/ubezpiecze
    nia-komunikacyjne-odpowiedzialnosci-cywilnej-oc-zasa
    dy-ogolne/Czy_mam_obowiazek_zaplaty_skladki__lub_jej
    _kolejnej_raty_w_ubezpieczeniu_OC_posiadaczy_skoro_z
    bylem_pojazd___20250

    Proponuję zaznajomic sie z dość wyczerpujacym komentarzem na ten temat.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 35. Data: 2014-05-12 13:38:20
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Big Jack wydumał(a) w news:lknv1e$5rd$1@node2.news.atman.pl :
> [...]
    > opłaca. Następnie po upływie jakiegoś czasu, korzystając ze swoich praw
    > wypowiada umowę ubezpieczenia. Komu będzie zwrócona część składki za

    Powiedzmy sobie, że to dość kuriozalna sytuacja, która sie w praktyce nie
    zdarza. Bo albo się umowę wypowiada natychmiast albo wcale, poniewaz nie ma
    to najmniejszego sensu. Hipotetycznie istnieje jednak sytuacja, kiedy
    składka jest wieksza u obecnego ubezpieczyciela (nawet po rekalkulacji) niż
    gdzie indziej ale nadal nie rozwiazuje to "kretyńskiego" postepowania jakie
    opisałeś. Zakładam również (ponieważ nie wspomniałeś) że poprzedni
    własciciel zgłosił do ubezpieczyciela zbycie samochodu przed upływem terminu
    nastepnej składki. Dopiero wtedy kasa będzie zwrócona nowemu nabywcy.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 36. Data: 2014-06-25 21:31:05
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Krzychu wydumał(a) w news:lkf5jn$3ir$1@node1.news.atman.pl :
    > Witam!
    > Kupiłem używany samochód wraz z OC. Chcę go przerejestrować ale zachować
    > OC (zapłaciłem jego drugą ratę).
    > Po przerejestrowaniu w dowodzie rejestracyjnym będę miał inne dane niż na
    > polisie OC (inny właściciel). Czy tak mogę jeździć?

    Znajdź wątek na tej grupie "przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie" z 8
    maja 2014 i przeczytaj.

    --
    Michael________(TM)