  • 21. Data: 2014-05-09 18:03:10
    Temat: Re: przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    BaX wydumał(a) w news:536cba19$0$2141$65785112@news.neostrada.pl :
    > A jak tego nie zrobi to co wtedy?

    To w zalezności jaki ubezpieczyciel, w momencie wystąpienia wypłaty z
    tytułu OC za powstałą szkodę, może robić "schody". Wydaje mi się że na tej
    podstawie, nie mozna unieważnić umowy, jedynie ubezpieczyciel może domagac
    się kwoty wynikłej po rekalkulacji w wyniku takiego zdarzenia. Kary za to
    nie ma ani przepisy nie uniewazniają umowy zawartej z poprzednim
    włascicielem. Policja jak i UFG (fundusz) się nie czepiają.

    Jesli się mylę, niech mnie jakiś EKSPERT poprawi :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 22. Data: 2014-05-09 19:44:58
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *MichaelDataR* napisał(-a):

    > Kasa jest zwracana poprzedniemu włascicielowi, jesli kupujący wypowie
    > trwajacą umowę z obecnym ubezpieczycielem. Tyczy to się fragmentu
    > (cytat): "jesli kupujący jej nie wypowie, wtedy kasa zwracana jest
    > poprzedniemu włascicielowi." (koniec cytatu)

    Przypomnę, całe zdanie brzmiało:
    "W momencie zbycia
    samochodu, prawa przechodzą na kupujacego do końca trwania umowy, jesli
    kupujący jej nie wypowie, wtedy kasa zwracana jest poprzedniemu
    właścicielowi."

    Gdby było tak:
    "W momencie zbycia
    samochodu, prawa przechodzą na kupujacego do końca trwania umowy, jesli
    kupujący jej nie wypowie, w przeciwnym wypadku kasa zwracana jest
    poprzedniemu
    właścicielowi." wtedy bym się nie czepiał. Czujesz różnicę? Źle
    zbudowałeś zdanie którego część "jesli
    kupujący jej nie wypowie" implikuje prawdę dla pierwszej jego części i
    nieprawdę dla ostatniej. Inaczej:

    "W momencie zbycia
    samochodu, prawa przechodzą na kupujacego do końca trwania umowy, jesli
    kupujący jej nie wypowie [...]"

    i to jest prawda. Albo:

    "[...]jesli
    kupujący jej nie wypowie, wtedy kasa zwracana jest poprzedniemu
    właścicielowi"

    a to już jest nieprawda

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 23. Data: 2014-05-09 20:23:16
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Big Jack wydumał(a) w news:lkj46l$gp7$1@node2.news.atman.pl :
    [...]

    - Przepraszam, czy nie widział Pan mojego psa?
    - Tak!
    - A gdzie go pan widział?
    - Przecież odpowiedziałem panu że, go nie widziałem!
    - Przecież powiedział Pan TAK!,
    - Tak, NIE WIDZIAŁEM Pańskiego psa.

    Polska język trudna :) jesli źle odczytałeś moją wypowiedź, trzeba było
    posłużyć się logiką...ponieważ nie ma żadnego prawa, jesli umowa _nie_jest_
    rozwiązana, aby oddawać komukolwiek pieniądze :) Nie mniej, również i mnie
    drażni wstawianie "nie" w zdaniu. Z kontekstu co prawda wynika coś innego
    ale zawsze mozna się doczepić.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 24. Data: 2014-05-09 22:33:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 May 2014, MichaelData wrote:

    > Polska język trudna :) jesli źle odczytałeś moją wypowiedź, trzeba było
    > posłużyć się logiką...ponieważ nie ma żadnego prawa, jesli umowa _nie_jest_
    > rozwiązana, aby oddawać komukolwiek pieniądze :)

    Ej, no, jak już brnąć w gałąź absurdów, to jak najbardziej jest!
    Nazywa się toto "pożyczka" (przecież nie napisałeś o jakiej umowie
    piszesz ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2014-05-10 11:13:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 May 2014 17:02:41 +0200, MichaelData(R) napisał(a):
    > J.F wydumał(a) w news:536ce22b$0$2153$65785112@news.neostrada.pl :
    >
    > Omatko. Umowa byla zawarta z poprzednim włascicielem i jego obowiązkiem jest
    > opłacić (trudne słowo) umowę, łacznie ze składkami, nie kupującego. Skoro to
    > jego obowiązek, to kasa też jest jego. Pojałes?

    Ale w poprzednim zdaniu napisales ze prawa i obowiazki przechodza na
    kupujacego :-)

    J.

  • 26. Data: 2014-05-10 11:40:23
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *MichaelDataR* napisał(-a):

    > Polska język trudna :) jesli źle odczytałeś moją wypowiedź, trzeba
    > było posłużyć się logiką...ponieważ nie ma żadnego prawa, jesli umowa
    > _nie_jest_ rozwiązana, aby oddawać komukolwiek pieniądze :)

    Mnie tutaj logika potrzebna nie była, bo wiem kiedy pieniądze są
    zwracane, a kiedy nie. Jednakże z tego co napisałeś ktoś mógł to błędnie
    odebrać wprost.

    > Nie
    > mniej, również i mnie drażni wstawianie "nie" w zdaniu. Z kontekstu
    > co prawda wynika coś innego ale zawsze mozna się doczepić.

    Również? A kogo jeszcze? Mnie nie. Języki polski to nie angielski i
    podwójne zaprzeczenie jest jak najbardziej uprawnione.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 27. Data: 2014-05-10 13:11:02
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Big Jack wydumał(a) w news:lkks66$523$1@node2.news.atman.pl :
> [...]
    > Również? A kogo jeszcze? Mnie nie. Języki polski to nie angielski i
    > podwójne zaprzeczenie jest jak najbardziej uprawnione.

    Dobra, dobra :D

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 28. Data: 2014-05-10 13:19:27
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    J.F. wydumał(a) w news:1xobfdk5wwc7x.1c5plqx4fg1ca$.dlg@40tude.net :
    > Ale w poprzednim zdaniu napisales ze prawa i obowiazki przechodza na
    > kupujacego :-)

    Nie kombinuj, to że ubezpieczyciel godzi się na 2 lub wiecej rat tyczy się
    tylko tego, kto zawiera umowę a nie dziedziczącego prawa do umowy na
    zasadzie kupna-sprzedazy. Sobie gdzieś doczytaj.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 29. Data: 2014-05-10 19:34:29
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *MichaelDataR* napisał(-a):

    > Dobra, dobra :D

    Przyjmuję to jako zakończenie dyskusji z powodu braku merytorycznych
    arguementów :)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 30. Data: 2014-05-10 21:31:48
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Big Jack wydumał(a) w news:lklnuv$15r$1@node2.news.atman.pl :
    > W wiadomości
    1...@n...neostrada.p
    > Przyjmuję to jako zakończenie dyskusji z powodu braku merytorycznych
    > arguementów :)

    OK, zrobiłbym to w mp3 ale mi się nie chce. Zatem czytaj:

    "W momencie zbycia samochodu, prawa przechodzą na kupujacego do końca
    trwania umowy, jesli
    kupujący jej nie wypowie,

    wtedy kasa zwracana jest poprzedniemu
    włascicielowi."

    Gdybyśmy rozmawiali werbalnie, intonacja mojego glosu z pewnoscią dałaby Ci
    jednoznaczny kierunek rozumowania:)
    --
    Michael________(TM)